נואה ליילס: "האתלטיקה העולמית צריכה לשווק את עצמה טוב יותר"

האיש המהיר בעולם ביקר לאחר הניצחון ב-100 בבודפשט: "אותי קל לשווק, אבל יש עוד סיפורים שצריך לספר טוב יותר". לטסיל טבוגו שעשה היסטוריה עם מדליה לאפריקה: "מראה על הפוטנציאל של היבשת"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס ולטסיל טבוגו במסיבת העיתונאים | צילום מסך

נואה ליילס הפך אמש (ראשון) לאיש המהיר בעולם, עם ניצחון ראשון בקריירה בריצת ה-100 מטר באליפות העולם, כשהוא שובר על הדרך את שיאו האישי וקובע 9.83 שניות. אלוף העולם במרחק הכפול לא הסתיר מהרגע הראשון את כוונותיו להשלים דאבל במקצי הספרינט ולהפוך לראשון שעושה זאת מאז יוסיין בולט האגדי (כשהוא גם הצהיר שישבור את שיאו העולמי ב-200).

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: נואה ליילס אלוף העולם בריצה ל-100 מטר
סיפאן חסן: "נגענו אחת בשנייה ואיבדתי שיווי משקל", פמקה בול: "רוצה נקמה"

אל' העולם באתלטיקה נפתחה עם שתי נפילות הולנדית, זהב הירואי לקראוזר ושיא עולם אחד
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה

לאחר הריצה המרשימה, שיתף ליילס במה שעבר לו בראש בגמר: "האמת היא שהמטרה שלי הייתה לוודא שאני הראשון אחרי 60 מטר, אחרי זה, ידעתי כבר שהכל יהיה קל יותר. השתמשתי במהירות שלי, והאמנתי מהרגע הראשון כשהגעתי לשם שאני הכי מהיר מכולם, והמשכתי להאמין בזה עד שחציתי את קו הסיום".

על שאיפות הדאבל ומה הפך את זה לאפשרי השנה: "השנה שעברה הפכה את השנה הזאת לשנה הנכונה, אחרי שהצלחתי להיות כל כך חזק ב-200 מטר, זה נתן לי את הביטחון שלא משנה מה אעשה ואיפה אהיה בעונה הזו, תמיד אוכל לחזר ל-200 והוא יהיה מהיר, אז עכשיו זה רק עניין של זמן ולעבוד באופן רציף ועקבי על ה-100, החלק הכי גרוע בריצה שלי, ולהפוך אותו למהיר יותר. הרגשתי שלרוץ עוד 200 לא ישפר אותי, אלא העבודה על ה-100, שתשפר לי גם את ה-200".

בהמשך נשאל על השואו שהוא מספק על המסלול וברשתות והאם האתלטיקה העולמית צריכה עוד כמוהו, על כך השיב: "אני מאמין שהאתלטיקה צריכה לשווק את עצמה טוב יותר. קל לשווק אותי כי אני בחוץ כולי, אני מתלהב, אני שמח, מתקשר עם הקהל, אבל חוץ ממני יש עוד הרבה, שאולי פחות מוחצנים, אבל גם אותם אפשר לשווק ופשוט צריך לספר את הסיפורים האלה טוב יותר".

מי שזכה למחיאות כפיים רמות במסיבת העיתונאים, כולל מהמדליסטים האחרים, היה לטסיל טבוגו מבוטסואנה, שעשה היסטוריה והפך לאפריקאי הראשון על הפודיום העולמי בריצת ה-100. בסיום אמר: "אני ממש שמח על מדליית הכסף, האמת היא שזה ממש לא היה בתכנית שלנו, המטרה הייתה רק לעלות לגמר, אז אני אסיר תודה על ההישג הזה. ניסיתי לכל אורך הריצה לא להסתכל ימינה, שם ידעתי שנמצאים היריבים המהירים שלי, ובפעם הראשונה הבנתי שני רק כשהסתכלתי על לוח התוצאות.

בצניעות ובפרגון העדיף טבוגו בן ה-20 לדבר בסיום דווקא על חבריו הרצים האפריקאים: "המדליה הזאת מראה שליבשת אפריקה יש הרבה פוטנציאל, כשמסתכלים על ההופעות גם של פרדיננד (אומניאלה, הקנייתי – ג.ד) ואקאני (סימבינה, הדרום אפריקאי שפסל בחצי הגמר – ג.ד). מאוד רציתי שהם ישיגו את המדליה הזאת לפניי, עשיתי את זה ראשון, אבל אני יכול להגיד שיש לי שני אחים אפריקאים שזכו במדליה הזאת איתי ונתנו לי הרבה מוטיבציה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג