צפו: נואה ליילס אלוף העולם בריצה ל-100 מטר

האמריקאי קבע שיא אישי של 9.83 שניות בגמר בבודפשט, שהיה צמוד במיוחד, כשכל יתר המדליות הוכרעו בפוטו פיניש. צ'פטגיי ניצח ב-10,000, דרמה בקרב 7
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

אליפות העולם באתלטיקה נכנסה היום (ראשון) ליומה השני, ואחרי ערב גמרים ראשון נהדר, גם הערב השני לא אכזב. התחרויות החלו בשעה מוקדמת יותר מאשר בכל שאר ימי התחרות בשל יום העצמאות של הונגריה, מה שזימן מזג אוויר חם במיוחד, אך גם ללא קשר לטמפרטורות היה חם על המסלול ובמקצועות השדה.

לכתבות נוספות בנושא:
סיפאן חסן: "נגענו אחת בשנייה ואיבדתי שיווי משקל", פמקה בול: "רוצה נקמה"
אל' העולם באתלטיקה נפתחה עם שתי נפילות הולנדית, זהב הירואי לקראוזר ושיא עולם אחד
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה
שיאן ישראל במרתון גשאו איילה נפצע ולא ישתתף באליפות העולם

100 מטר גברים
הדרמה החלה עוד בחצי הגמר, כשפרד קרלי אלוף העולם המכהן לא העפיל, על חודה של מאית אחת עם 10.02 שניות. אלא שארה"ב לא נותרה מאוכזבת לזמן רב. נואה ליילס, פעמיים אלוף העולם ב-200, עשה זאת לראשונה גם ב-100 עם שיא אישי של 9.83 שניות, שיפור של 3 מאיות לשיאו הקודם, והוא נראה בדרך הבטוחה לדאבל בספרינט. שאר המדליות הוכרעו רק בפוטו פיניש כשמקומות 4-2 סיימו כולם עם 9.88 שניות. לטסיל טבוגו, עם שיא לאומי חדש עבור בוטסואנה, זכה בכסף בסופו של דבר, בעוד ז'ארנל יוז הבריטי זכה בארד, לפני אובליק סביל הג'מייקני.

 10,000 מטר גברים
החום הכבד הבטיח ריצה טקטית, או במילים אחרות… איטית יחסית, לפחות עד לשלבים האחרונים, שהבטיחו מותחן וקצב מסחרר בסיומת. ג'ושוע צפ'טגיי האוגנדי חיכה לרגע הנכון כדי לתקוף וסיפק הקפה אחרונה של 53.4 שניות כדי להבטיח את תואר אלוף העולם בפעם השלישית ברציפות עם 27:51.42 דקות. האלוף האולימפי סלמון ברגה האתיופי היה בתמונה עד הישורת האחרונה, אולם על קו הסיום איבד גם את מדליית הכסף, כשלא הבחין בדניאל אבניו הקנייתי אשר הקדים אותו ב-12 מאיות.

קרב 7 נשים
חלומם של כל אוהדי האתלטיקה הם שהמדליות בקרב יוכרע ממש במקצוע האחרון על קו הסיום, וזה בדיוק מה שהיה הפעם בבודפשט. לריצת ה-800 מטר הגיעה קתרינה ג'ונסון-תומפסון הבריטית כמוליכה, מעט לפני אנוק וטר ההולנדית, בעוד אנה הול האמריקאית, שהוליכה בתום היום הראשון, דורגה שלישית. הול, שסבלה מפציעה טרם התחרות וכלל לא היה בטוח שתשתתף, נתנה את כל מה שיש לה בריצה האחרונה וניצחה עם 2:04:09 דקות, אולם ג'ונסון-תומפסון הצליחה להישאר קרובה מספיק ולחצות את הקו שנייה וחצי אחריה, מה שהספיק לה לזהב על חודן של 20 נקודות בלבד, 6,740 לעומת 6,720. וטר זכתה בארד עם 6,501 נקודות, 22 לפני קסניה קרישאן ההונגרייה.

קפיצה לרוחק נשים
איוונה וולטה הסרבית נראתה פשוט נהדר וקפצה פעמיים מעל 7 מטר כדי לקטוף תואר עולמי ראשון בקריירה בגיל 33. מדליסטית הארד האולימפית קבעה את תוצאת השנה בעולם עם 7.14 מטר בניסיונה החמישי והייתה מלאת אמוציות עם הניצחון. טארה דייויס וודהול האמריקאית זכתה בכסף עם 6.91 מטר, 3 ס"מ יותר מאשר מדליסטית הארד, אלינה רוטרו-קוטמן הרומניה.

יידווי פטיש גברים
הפתעה גדולה בתום תחרות נהדרת כאשר אית'ן קצברג הקנדי בן ה-21 קבע שיא אישי ושיא לאומי של 81.25 מטר ביידוי החמישי שלו והבטיח זהב ראשון בקריירה. וויצ'ך נוביצקי הפולני זכה בכסף עם 81.02 מטר בעוד הקהל ההונגרי ראה את בנצה הולאש המקומי זוכה בארד עם 80.82 מטר. פאבל פיידק, מי שזכה בתואר בחמש האליפויות האחרונות ברציפות, נותר הפעם מחוץ לפודיום עם 80 מטרים בדיוק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג