אל' העולם באתלטיקה נפתחה עם שתי נפילות הולנדית, זהב הירואי לקראוזר ושיא עולם אחד

ערב נהדר בבודפשט: סיפאן חסן (10,000) ופמקה בול (4X400) כבר היו בדרך לזהב, אולם נפלו שתיהן במטרים האחרונים. קראוזר שסבל מקרישי דם ניצח למרות הכל, וגם הקרב על ה-100 מתחמם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גודאף טסגאי וסיפאן חסן (ארכיון) | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

אליפות העולם באתלטיקה נפתחה היום (שבת) בבודפשט ואם לרוב הערב הראשון נחשב לרגוע יותר, הרי שהפעם קיבלנו שלל דרמות וסיפורים מרתקים על המסלול ובשדה, שתי (!) נפילות של רצות הולנדיות מטרים ספורים לפני קו הסיום, ניצחון הירואי בהדיפת כדור ברזל של ראיין קראוזר, שכלל לא היה בטוח שישתתף באליפות, וגם שיא עולם בשליחים ומתחילים להתחמם לקראת גמר ה-100.

לכתבות נוספות בנושא:
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה
שיאן ישראל במרתון גשאו איילה נפצע ולא ישתתף באליפות העולם
היציעים המלאים באליפות אירופה בירושלים הוכיחו: יש בישראל רעב לאתלטיקה!

גמר 10,000 מטר נשים
הגמר הראשון על המסלול התנהל על מי מנוחות ובקצב איטי וטקטי למדי, כשלכולם היה ברו מה הולך להגיע בהקפה האחרונה, אולם אף אחד לא ציפה למה שיקרה בסופה. סיפאן חסן ההולנדית התנהלה בחלק האחורי של הדבוקה וחיכתה עם הרבה סבלנות, עד שברגע הנכון פרצה קדימה ועברה להוביל בקצב מסחרר של ההקפה האחרונה. אלופת העולם ב-5,000 גודאף טסגאי האתיופית נשפה בעורפה וכנראה שהנשיפה הייתה חזקה מדי, שכן כ-20 מטר לסיום חסן פשוט מעדה ונפלה, וטסגאי אמרה תודה וקטפה את הזהב עם 31:27:18 דקות.

שיאנית העולם לטנסבט גידיי זכתה בכסף עם 31:28:16 דקות ואג'גיהו טאיה השלימה פודיום כל-אתיופי עם 31:28:31 דקות. חלום הטריפל של חסן נמוג כבר בערב הראשון, אולם היא תמשיך לרדוף אחרי דאבל, לאחר שעלתה מוקדם יותר בקלילות לחצי גמר ה-1,500 מטר.

גמר 4X400 מיקס
אם חשבתם שבכך תמו המעידות ההולנדיות להיום, טעות בידכם. גמר השליחים הראשון באליפות זימן קרב ראש בראש בין הולנד לארה"ב, כאשר לאחר החילוף האחרון פמקה בול, שיאנית העולם ב-400 באולם וסגנית אלופת העולם המכהנת, תפסה את ההובלה לפני אלכסיס הולמס. האמריקאית הלכה וסגרה עליה וכעשרה מטרים לסיום, בול, כמו חסן, מעדה ונפלה על המסלול. ארה"ב ניצחה עם שיא עולם חדש של 3:08.80 דקות, כשבריטניה קוטפת את הכסף וצ'כיה את הארד. הולנד במקום להיות עם שתי מדליות זהב, ניצבת כעת כשהיא מובילה רק בטבלת הלבבות השבורים.

גמר הדיפת כדור ברזל גברים
ראיין קראוזר האמריקאי, שיאן העולם, האלוף האולימפי ואלוף העולם המכהן, בכלל לא היה אמור להיות בבודפשט. רגע לפני האליפות, התגלו שני קרישי דם ברגלו שאייממו על השתתפותו ועל בריאותו ככלל. הוא בחר לעשות הכל כדי להיות שם ולאחר טיפול תרופתי הכולל מדללי דם ונוגדי קרישה, התייצב לתחרות למרות הכנה ממש לא אידיאלית. אלא שגם קרישי דם לא יכולים לעצור את ההודף הטוב בהיסטוריה, שהוביל מההדיפה הראשונה שלו ובאחרונה קבע שיא אליפות חדש של 23.51 מטר. לאונרדו פאברי האיטלקי זכה בכסף עם שיא אישי של 22.34 מטר וג'ו קובאץ' האמריקאי ממוצא הונגרי זכה בארד עם 22.12 מטר.

גמר 20 ק"מ הליכה
האירוע שפתח את האליפות נדחה ונדחה בשל תנאי מזג אוויר סוערים בבירה ההונגרית, כולל סופות ברקים וגשמים עזים. לבסוף, הוא יצא לדרך וסיפק תוצאות מהירות במיוחד. מי שניצח עם תוצאת השנה בעולם הוא אלבארו מרטין הספרדי, עם 1:17:32 שעות, פרסאוס קלסטרום השוודי זכה בכסף עם שיא לאומי, שבע שניות אחריו, ועוד שמונה שניות לאחר מכן הגיע קאיו בונפים הברזילאי עם שיא לאומי משלו. ככלל, שישה שיאים לאומיים נקבעו במהלך הגמר.

מוקדמות 100 מטר גברים
הכל מוכן לרגעי השיא של הספרינט. אובליק סביל הג'מייקני נראה נהדר והשווה את שיאו האישי כדי להיות המהיר ביותר במוקדמות עם 9.86 שניות. נואה ליילס לא התקשה גם הוא עם 9.95 שניות, כשגם כריסטיאן קולמן והאלוף המכהן פרד קרלי העפילו לחצי הגמר. מי שלא הרשים בלשון המעטה הוא האלוף האולימפי למונט ג'ייקובס האיטלקי, שהעפיל בקושי עם 10.15 שניות וזינוק חלש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג