צפו: שקארי ריצ'רדסון אלופת העולם ב-100 מטר עם שיא אליפות חדש

בתום גמר איכותי ומהיר במיוחד בבודפשט, האמריקאית הדהימה עם 10.65 שניות והתוצאה החמישית בטיבה בהיסטוריה. גראנט הולוואי השלים טריפל ב-100 משוכות, דרמה בדיסקוס גברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שקארי ריצ'רדסון מנצחת | צילום מסך

אליפות העולם באתלטיקה בבודפשט ממשיכה לספק רגעי שיא ואמש (שני) במסגרת היום השלשי של האליפות קיבלנו כמה גמרים בלתי נשכחים, בראשם הספרינט הנשי, שהיה המהיר ביותר אי פעם באליפות העולם. בנוסף, גמר 110 משוכות היה בסימן טריפל, בדיסקוס קיבלנו סיבוב אחרון לפנתיאון ואפילו חצי גמר 400 מטר משוכות סיפק את הסחורה מעל למצופה.

לכתבות נוספות בנושא:
נואה ליילס: "האתלטיקה העולמית צריכה לשווק את עצמה טוב יותר"
צפו: נואה ליילס אלוף העולם בריצה ל-100 מטר
סיפאן חסן: "נגענו אחת בשנייה ואיבדתי שיווי משקל", פמקה בול: "רוצה נקמה"
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה

100 מטר נשים
שקארי ריצ'רדסון הייתה סוג של דמות טרגית באתלטיקה העולמית בשנתיים האחרונות. לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו היא ניצחה במבחנים האמריקאיים אך נפסלה והושעתה בעקבות מציאת שאריות קנאביס בגופה. לאליפות העולם אשתקד לא הגיעה משום שכשלה במבחנים, וכעת, הגיעה לראשונה לאליפות גדולה, ולא אכזבה. ריצ'רדסון כמעט ונותרה מחוץ לגמר, לאחר שסיימה שלישית במקצה שלה, אולם עלתה כמפסידה מהירה, ובגמר, כבר התפוצצה.

משביל 9 הצדדי, היא זינקה היטב ולא הביטה לאחור. זמן אדיר של 10.65 שניות, שיא אליפות חדש, התוצאה החמישית בטיבה בהיסטוריה ו-16 מאיות משיא העולם העתיק של פלורנס גריפית' ג'וינר, נתנו לה את הניצחון. שריקה ג'קסון הג'מייקנית זכתה בכסף עם 10.77 שניות ושלי אן פרייזר פרייס הוותיקיה, אלופת העולם חמש פעמים, הסתפקה הפעם בארד עם 10.77 שניות.

רשימת המהירות בהיסטוריה ב-100 מטר:
1. פלורנס גריפית' ג'וינר (ארה"ב) – 10.49 שניות, 16.7.88
2. אליין תומפסון הרה (ג'מייקה) – 10.54 שניות, 21.8.21
3. שלי אן פרייזר-פרייס (ג'מייקה) – 10.60 שניות, 26.8.21
4. קרמליטה ג'טר (ארה"ב) – 10.64 שניות, 20.9.09
5. מריון ג'ונס (ארה"ב) – 10.65 שניות, 12.9.98
5. שריקה ג'קסון (ג'מייקה) – 10.65 שניות, 7.7.23
5. שקארי ריצ'אררדסון (ארה"ב) – 10.65 שניות, 21.8.23

110 מטר משוכות גברים
"אחת… שתיים… שלוששששש", את הצעקה של גראנט הולוואי בסיום הריצה אי אפשר היה להחמיץ. האמריקאי שלט בריצה מתחילתה ועד סופה, וניצח בפעם השלישית ברציפות באליפות העולם עם 12.96 שניות, שנתנו את האות לחגיגות שלו על המסלול. הנזל פארצ'מנט הג'מייקני סיים שני עם 13.07 שניות ודניאל רוברטס, אמריקאי נוסף, השלים את תמונת המדליות עם 13.09 שניות.

זריקת דיסקוס גברים
דרמה נהדרת בסיבוב האחרון של הגמר. בזריקה האחרונה שלו, קריסטיאן צ'ה הסלובני היה לראשון בתחרות שעובר מעל 70 מטר ועלה למקום הראשון עם 70.02 מטר. אלוף עולם? חכו עוד רגע! לאלוף האולימפי דניאל סטול השוודי הייתה זכות התגובה עם הזריקה האחרונה באליפות, והוא הדהים בה עם 71.46 מטר, שיא אליפות חדש ותואר עולמי שני בקריירה. מיקולאס אלקנה הליטאי הולך בדרכי אביו וירג'יליוס ועלה בגיל 20 על הפודיום עם הארד ו-68.85 מטר.

קפיצה משולשת גברים
על הרמה ההולכת ויורדת של הקפיצה המשולשת כתב בני נוה כאן לפני כמה שבועות, ואכן אמנם התוצאות לא היו יוצאות דופן, אך הקרב היה צמוד ומעניין. בסופו, גם היסטוריה מקומית לבורקינה פאסו, ששולחת אלוף עולם ראשון אי פעם, יוז פבריס זאנגו, שאחרי הארד בדוחא והכסף ביוג'ין, הפעם עלה על ראש הפודיום עם 17.64 מטר. אחריו, שני קובנים וסנטימטר בודד ביניהם, לזארו מרטינז זכה בכסף עם 10.41 מטר וכריסטיאן נאפולס שלישי עם 17.40 מטר ושיא אישי.

חצי גמר 400 מטר משוכות גברים
רבים ציפו שקארסטן וורהולם יטייל ללא מאמץ לגמר, אולם הוא קיבל אתגר בדמות רושון קלארק הג'מייקני, שרץ לידו ואילץ אותו להגביר קצב. בסיום, קלארק קבע שיא עולם לנוער עם 47.34 שניות, וורהולם לחץ כדי לקבוע 47.09 שניות מהיר יחסית. רגעים של חרדה ודאי עברו במשלחת הנורווגית, שכן במצלמות הטלוויזיה נקלט וורהולם כמי שייתכן ולא עבר בצורה תקנית את אחת המשוכות, אולם השופטים לא פסלו אותו. ריי בנג'מין היה עם הזמן השני בטיבו לקראת הגמר, 47.24 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבירם הגיב:

    לא הזמן החמישי בהיסטוריה, אלא האתלטית ה-7 בהיסטוריה. מבחינת הזמן היא ממוקמת במקום 13. פלו-ג'ו קבעה פעמיים זמן טוב יותר, איליין תומפסון קבעה פעמיים זמן טוב יותר, ושלי אן פרייזר פרייס קבעה 4 פעמים זמן טוב יותר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג