הישראלי הראשון באל' העולם: אפריפה יזנק ל-200, זו תמונת סיכוייו לחצי הגמר

אחרי שלל הישגים בגילאים הצעירים, שיאן ישראל יעשה צעד ראשון על הבמה הגדולה. לצידו ירוצו מדליסט הכסף מה-100 והרביעי בעולם אשתקד. יעשה היסטוריה? "אליפות עולם זה סיפור אחר לגמרי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה בבודפשט | צילום: איגוד האתלטיקה

אחרי שבימים הראשונים צפינו כישראלים מהצד בהנאה במתרחש על המסלול ובשדה באצטדיון בבודפשט, מחר (רביעי) בשעה 13:15 שעון ישראל, יעלה הנציג היחיד שלנו על המסלול באליפות העולם באתלטיקה – בלסינג אפריפה, שירוץ במוקדמות ה-200 מטר ויקווה להעפיל לחצי הגמר.

שיאן ישראל שובץ למקצה השלישי מתוך שבעה במוקדמות, כאשר שלושת הראשונים בכל מקצה עולים אוטומטית לחצי הגמר, ואליהם יצטרפו שלושת הרצים המהירים ביותר שלא עלו אוטומטית. לעלות אוטומטית מהמקצה הזה תהיה משימה לא קלה. בלסינג מדורג שלישי לפי השיאים אישיים (19.96 שניות שיאו הישראלי), אך רק חמישי לפי תוצאת השנה (20.42 שניות).

בלסינג אפריפה עם מאמנו יגאל בלון | צילום: איגוד האתלטיקה

ננתח את יריביו הישירים
לטסיל טבוגו מבוטסואנה – בן גילו של אפריפה (בן 20, שנתון 2003). כבר בשנה שעברה כשהפסיד במפתיע לאפריפה, היה ברור שהוא בליגה אחרת, כי הוא היה כבר אז שיאן העולם לנוער עם 9.91 שניות ב-100 מטר. השנה שיפר את שיאו ב-100 כשזכה במדליית הכסף שלשום ועשה היסטוריה ליבשת אפריקה. ב-200 מ' הוא כבר הגיע למקום השישי בכל הזמנים עם 19.50 שניות, ומצטייר כרגע כיריב היחיד שמסוגל לתת פייט לנואה ליילס.

ג'וזף פנבולה מליבריה – עוד אתלט צעיר, בן 21 בסך הכל, שקבע בשנה שעברה 19.83 שניות באליפות העולם ביוג'ין, אז סיים רביעי בגמר אחרי שלושת האמריקאים. השנה, הוא קבע רק 20.14 שניות. מתאמן בארה"ב באוניברסיטת פלורידה.

ג'ושוע הרטמן הגרמני – הספרינטר בן ה-24, יליד גרמניה ממוצא גנאי, נמצא כבר כעת בשנתו הטובה בקריירה, לאחר שקבע 20.02 ושבר את השיא הגרמני. הוא היה חלק מרביעיית השליחים הגרמנית במשחקים האולימפיים בטוקיו ויש לו גם זהב עם השליחים מאליפות אירופה עד גיל 23 לפני שנתיים.

רשימת המשתתפים במקצה של אפריפה ב-200 מטר

וויליאם רייאס השוויצרי – בדיוק כמו בלסינג, גם רייאס הוא אלוף אירופה עד גיל 23, מהמהדורה הקודמת של האליפות ב-2021 (אז רץ גם גל ארד). באותה אליפות הוא ניצח עם 20.47 שניות, כאשר שיאו האישי והלאומי עומד על 20.24 שניות והושג לפני 3 שנים. השנה, זמנו הטוב ביותר הוא 20.38 שניות. במשחקים האולימפיים העפיל לחצי הגמר, כך שהוא כבר יודע מה נדרש בתחרויות גדולות גם בבוגרים.

לגבי הסיכוי לעלות כ"מפסיד מהיר" שלא סיים בין שלושת הראשונים – כדי לעשות זאת הוא יהיה חייב לדעתי לרדת מ-20.30 שניות. לפי תוצאת השנה הוא מדורג במקום ה-30, ואני צופה לא מעט שיאים אישיים של רצים שקבעו השנה 20.30 שניות ומעלה.

אפריפה הגיע לבודפשט אחרי מחנה אימונים בצרפת, כשמבחינת השיאן הישראלי ואלוף העולם לנוער מדובר באליפות עולם ראשונה לבוגרים, כשהוא טרם חגג 20. "אני מאוד מתרגש לקראת אליפות העולם" סיפר אפריפה לפני האליפות והוסיף: "אני מגיע בכושר טוב, אליפות אירופה עד גיל 23 נתנה לי הרבה ביטחון אבל אני יודע שאליפות עולם זה סיפור אחר לגמרי. אני רוצה לייצג את המדינה בכבוד, לרוץ הכי מהר שאפשר ולעשות את הכי טוב שלי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג