בלסינג אפריפה לא העפיל לחצי גמר אליפות העולם ב-200 מטר

הספרינטר הישראלי בן ה-19 לא התקרב לשיאו ורץ 20.73 שניות על המסלול בבודפשט, מה שהעניק לו את המקום החמישי בלבד במקצה: "חוויה מטורפת, הייתה עונה קשה, למדתי שיש עליות וירידות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בלסינג אפריפה | צילום: Maxim Dupliy

בלסינג אפריפה היה היום (רביעי) לישראלי הראשון שעלה על המסלול באליפות העולם באתלטיקה בבודפשט, כזינק למוקדמות ריצת ה-200 מטר. אלא שהספרינטר בן ה-19 היה רחוק משיאו וקבע 20.73 שניות (עם רוח פנים של 1.4 מטר לשנייה), שנתנו לו את המקום החמישי במקצה שלו והמקום ה-33 הכללי, מחוץ לחצי הגמר.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: קיפייגון ניצחה את סיפאן חסן ב-1,500, טאמברי גבר על ברשים בקפיצה לגובה
האם קרסטן ורהולם היה צריך להיפסל בחצי גמר ה-400 משוכות?
צפו: שקארי ריצ'רדסון אלופת העולם ב-100 מטר עם שיא אליפות חדש
יום אחרי יום: באילו תחרויות הכי כדאי לצפות באליפות העולם באתלטיקה

מי שניצח במקצה של אפריפה עם 20.22 שניות היה לטסיל טבוגו הבוטסואני, סגן אלוף העולם ב-100 מטר ומי שהפסיד לאותו אפריפה בגמר אליפות העולם לנוער בשנה שעברה. גם ג'וזף פאנבולה הליברי, וויליאם ראייס השווייצרי וג'ושוע הארטמן הגרמני הקדימו את הרץ הישראלי.

כזכור, בלסינג אפריפה הוא השיאן הישראלי ב-200 מטר עם 19.96 שניות, זמן אותו השיג באליפות העולם לנוער אשתקד. השנה, הוא התקשה בריצה למרחק זה, וכן סבל מפציעה שהקשתה עליו, אולם בכל זאת הוכתר כאלוף אירופה עד גיל 23 בחודש שעבר עם 20.67 שניות. זו הייתה הופעתו הראשונה בקריירה באליפות העולם לבוגרים, אחרי שאת טבילת האש בבוגרים עשה אשתקד באליפות אירופה, אז עלה לגמר וסיים שביעי.

בלסינג אפריפה בבודפשט | צילום: איגוד האתלטיקה

בהמשך האליפות יתחרו עוד שלושה אתלטים ישראלים, אשר יעשו זאת במרתון – לונה צ'מטאי סלפטר תרוץ במקצה המרתון לנשים ביום שבת בבוקר ולמחרת מארו טפרי ואיימרו עלמיה יעשו זאת במקצה המקביל לגברים וינעלו את האליפות כולה עבור ישראל.

בלסינג אפריפה סיכם: "קודם כל זו חוויה מטורפת, הספורטאים הכי גדולים מתאחדים וזה נפלא לראות את כולם מתאמנים, באווירה, וגם בשבילי, שזו פעם ראשונה שלי כאן, ללמוד, אני רואה איך הם מתאמנים, איך הם רציניים, איך הם קפדנים ומשקיעים, זו ממש חוויה. אני שמח שהגעתי עד לפה, עד לפני כמה שנים הייתי בטוח שבחיים לא אגיע לאליפות עולם בוגרים והנה אני פה. מסכם בסוף את העונה שלי שהייתה אמנם קשה, אבל גם זכיתי במה שאני רציתי השנה, שזה באליפות אירופה (עד 23), הגעתי עד לאליפות עולם לבוגרים פעם ראשונה שלי, ועכשיו מסתכל קדימה"

השאיפות לקראת העונה הבאה: "קודם כל אני רוצה להיות בריא, זה הכי חשוב, להגיע ואז לראות מה אנחנו עושים, לא רוצה לדבר לפני כי יש עוד זמן עד אליפות אירופה ברומא והמשחקים האולימפיים בפריז, אבל אני רוצה להתקדם ומקווה שאני גם אשתפר לקראת התחרויות האלה".

סיכום העונה החולפת: "יש עליות וירידות, פה אני ממש הבנתי את זה, ואני צריך גם ללמוד מזה. תמיד יש שלב שיש איזו ירידה, לא בגללי אלא בגלל שזו האתלטיקה. שנה הבאה אני מתחיל מחדש, אצבור כוחות חדשים לעונה הבאה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג