פתרון למשבר? מרכזי הפועל ומכבי הגיעו להסדר לגבי איגוד השחייה

לאחר עבודה מאומצת, שני ראשי המרכזים הגיעו להסכמות לגבי עתיד האיגוד, בתקווה כי הדבר ימנע את הפגיעה בספורטאים. אסיפה כללית תכונס בתקווה לאישור הדוחות הכספיים והשגת הניהול התקין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליפות ישראל בשחייה | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

האם המשבר הגדול באיגוד השחייה בדרך לפתרון? לפחות לפי ישיבת ההנהלה המיוחדת שהתקיימה היום (ראשון), והסדר מיוחד אליו הגיעו מרכזי הפועל ומכבי ישראל, נראה שהצעדים הראשונים בדרך לאותו הפתרון המיוחל כבר נעשו.

לכתבות נוספות בנושא:
עובדי איגוד השחייה יוצאו לחל"ת, קיומן של אליפויות ישראל בספק
השלימו רביעיית שליחים: בן רביעי נולד למייקל פלפס ולאשתו ניקול
השחיינית הטרנסג'נדרית ליה תומאס פתחה בהליך משפטי כדי לחזור להתחרות

כזכור, בישיבת ההנהלה האחרונה באיגוד השחייה התקבלו החלטות דרמטיות, ביניהן הוחלט כי עובדים יוצאו לחל"ת ופעילויות איגוד השחייה יופסקו עד להודעה חדשה וזאת בעקבות אי אישור הדוחות הכספיים לשנת 2022, מה שעלול להוביל לשלילת האישור לניהול תקין.

הבריכה במכון וינגייט | צילום: Maxim Dupliy, איגוד השחייה

בישיבת ההנהלה שהתקיימה היום, הסכימו הצדדים על שורת צעדים שאמורים להביא בסופו של דבר לסיום המשבר. הוחלט לזמן אסיפה כללית שלא מן המניין, על מנת לאשר את הדוחות הכספיים שלא אושרו בישיבה הקודמת, לטובת השארת אישור ניהול תקין לאיגוד. נציין כי המועד האחרון להגשת הדוחות כבר עבר, אולם בענף מקווים כי המדינה תתגמש בנושא ותעניק להם את האישור גם אם מדובר באיחור של כמה שבועות.

כמו כן, אישרה ההנהלה את מינויים של שלושה חברי הנהלה חדשים – סמנכ"לית ספורט תחרותי במרכז הפועל, מורן מסיקה אידלמן, מנהל אגף ספורט במכבי, אור שיניוק ושחיינית העבר האולימפית ויו”ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי עדי ביכמן. השלושה יחליפו את שפרה ענתבי, ולדימיר סויפר וילנה שוקר שהתפטרו מתפקידם, ואמורים לסייע לאיגוד לחזור לפעילות תקינה וכן להוביל בהצלחה את ההכנות למשחקים האולימפיים בפריז.

עדי ביכמן ליד הקיר האולימפי בבריכה בווינגייט | צילום: גיא דר

בנוסף, אגודות הפועל ומכבי הגיעו להסכמה למנות את עו"ד אפרים ברק כבורר מוסכם על מנת לפתור את המשבר הניהולי באיגוד. עו"ד ברק הוא בורר בעל שם ב-CAS, בעל ניסיון בין לאומי והוא עתיד להכריע במחלוקות מהותיות של האיגוד. המחלוקת המרכזית באיגוד היא ספירת המנדטים, עליה לא הושגה הסכמה בין הצדדים, ועדיין לא ברור האם עו"ד ברק יורה על ספירה מחודשת או יביא להסכמות בדרך אחרת.

ישיבת ההנהלה התקיימה ללא נוכחות של יו"ר האיגוד מיקי חליקה ואחד מסגניו וראש ענף השחייה האמנותית נעם צבי, אשר נמצאים בכינוס של האיגוד האירופי ולא יכלו לנכוח בישיבה. בהיעדרו של חליקה, הישיבה נוהלה על ידי מ"מ היו"ר שי שכנר וההחלטות עברו ברוב קולות גם ללא צורך בשני קולותיהם של הנעדרים.

יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

ההחלטות שהובאו היום בפני חברי ההנהלה התקבלו לאחר עבודה מאומצת ומשותפת של מנכ"לי המרכזים כנרת צדף ונאור גלילי שהבינו כי אם לא ינקטו בצעדים דרסטיים, אלפי ספורטאים ייפגעו בצורה קשה.

מנכ"לית מרכז הפועל, כנרת צדף, מסרה: "אני גאה בשיתוף הפעולה המוצלח בין מרכז הפועל למכבי ישראל שלקחו על עצמם להיות המבוגר האחראי, הוציאו את העגלה מהבוץ והצילו אלפי שחיינים מפגיעה חסרת תקדים. כל עוד אני עומדת בראש מרכז הפועל לא אתן לפוליטיקה לבוא על חשבון הספורטאים. אני מודה למנכ"ל מכבי ישראל שראה יחד איתי את חשיבות הנושא וחתר לפתרון המשבר. יחד נצליח וננצח"

מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי: "חרטנו על דגלנו בשנים האחרונות מינהל תקין וטוהר מידות בהתנהלות ארגוני הספורט, הפעולות שהמלצנו הינן להבראת האיגוד ומניעת מחלוקות שעלולות לפגוע בפעילות הספורטיבית של הענף. שמח על ההיענות והתמיכה ממנכ״לית הפועל, כנרת צדף ונציגי הפועל לפתרון הבעיה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יויו הגיב:

    ביטול המרכזים (מכבי והפועל) ע"י המדינה צריך להיות בעדיפת עליונה.

  • עומרי שטיקלפודל הגיב:

    אז תעיפו את המושחת והכל יהיה בסדר רק אין לכם ביצים ולכן ביציות
    .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג