דרמה באיגוד השחייה: הדוחות הכספיים לא אושרו, האיגוד בדרך להפסקת פעילות

האסיפה הכללית של האיגוד הצביעה נגד אישור הדוחות לשנת 2022, והמשמעות היא שהוא עשוי לאבד את אישור הניהול התקין ולא יוכל לקבל כספים מהמדינה. כל זאת, כחצי שנה לפני המשחקים האולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הבריכה במכון וינגייט | צילום: Maxim Dupliy, איגוד השחייה

דרמה גדולה בספורט הישראלי. לאחר אינספור דחיות, כונסה היום (חמישי) האסיפה הכללית של איגוד השחייה במטרה לאשר את הדוחות הכספיים לשנת 2022. אלא שלאחר הצבעה, הדוחות לא אושרו והמשמעות היא שעתיד איגוד השחייה בסכנה ממשית.

לכתבות נוספות בנושא:
רק שלושה שחיינים צפויים לצאת לאליפות העולם בשחייה בקטאר
"בים סוער יותר זה עלול היה להיגמר אחרת": סכנת הקרסים לשחיינים
האם שחיית הנשים כיום פשוט הרבה יותר מעניינת משחיית הגברים?

איגוד השחייה הינו עמותה, אשר כ-75 אחוז מתקציבה הוא כספי מדינה, והיתר מגיע מתשלומים של האגודות, מתרומות, ממענקים של האיגוד העולמי ומחסויות. כל עמותה, על מנת שתוכל לקבל את הכספים מהמדינה, חייבת לקבל "אישור ניהול תקין". בכך שהדוחות הכספיים לא אושרו, עלול האיגוד לאבד את הניהול התקין לשנת 2024, וכתוצאה מכך לא לקבל שום תקציב המגיע מהמדינה, או למעשה מכל גורם אחר.

יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

האיגוד עשוי לבקש ארכה נוספת לאישור הדוחות, אך כלל לא בטוח שיקבלו אותה מכיוון שכבר עכשיו מדובר על איחור לאחר שקיבלו מספר ארכות קודם. בדרך כלל, דוחות כספיים לשנה קלנדרית מוכנית בסוף חודש מרץ של השנה לאחר מכן (לעתים עם עיכובים מסוימים), ובדרך כלל בחודש יוני מכנסים אסיפה כללית ומאשרים את הדוחות הללו.

בעקבות מאבקים פוליטיים ו-ויכוחים פנימיים תדירים בהנהלה בשנה האחרונה על שלל נושאים שנוגעים לניהולה התקין, בהם בין היתר אופן חלוקת המנדטים לאסיפה הכללית, לא כונסה האסיפה במועדה, ומאז נדחתה עוד מספר פעמים. כעת היא נערכה, כאשר ברקע אזהרה של החשב הכללי במשרד האוצר כי זהו המועד האחרון לאשר את הדוחות הכספיים. אולם משהדוחות לא אושרו, העתיד של הענף כולו בערפל.

הדבר מעמיד בסכנה את ההתנהלות היומיומית של האיגוד, קיום תחרויות, וכמובן גם את המשך פעילות הנבחרות השונות, כולל את את היציאה לאליפות העולם הקרובה, שהיא תחרות הקריטריון האולימפית במים הפתוחים ובשחייה האמנותית. גם הפסקת פעילות כוללת של האיגוד, תהיה בקרוב על הפרק אם אכן הניהול התקין יילקח ממנו.

הוועד האולימפי נדרש גם הוא להתייחס לסוגיה והגיב: "בוועד האולימפי עוקבים בצער רב אחרי המצב באיגוד השחייה רגע לפני אליפות העולם. עשינו מאמצים רבים לפשר בין הצדדים. לא ניתן שההכנה של השחיינים האולימפיים תיפגע"

צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

חליקה: "אגודות מכבי החליטו להביא חורבן לענף"
להלן תגובת איגוד השחייה: "היום התכנסה אסיפה כללית של איגוד השחייה לאישור הדו"חות הכספיים והדו"ח המילולי לשנת 2022, שהסתיימה ברווח תפעולי של מעל מיליון שקלים. הדו"חות לא אושרו ברוב של שתי נקודות מתוך 5,260 נקודות. יצוין שאגודות מכבי רבות הגיעו עם ייפויי כח מנוסחים מראש, עם התנגדות לדו"חות הכספיים, לפני ששמעו את ההסברים שנתן רואה החשבון. המשמעות של אי אישור הדו"חות הוא אובדן מיידי של 1.5 מיליון שקלים ועצירה של פעילות איגוד השחייה".

"אגודות מכבי התנגדו חרף בקשתה של יו"ר ועדת הביקורת, לינה שלום, שהסבירה את המשמעות של אישור הדו"חות הכספיים לטובת המשך הפעילות התקינה של העמותה והשחייה הישראלית. יו"ר האסיפה, דן רבין, שמשמש גם כמבקר הפנים, הסביר באופן ברור טרם ההצבעה את המשמעות של אי אישור הדו"חות הכספיים והנזק העצום שעתיד להיגרם לאיגוד".

"כל זאת קורה בזמן שרואה החשבון של העמותה נמצא במילואים ומסביר על עודף תקציבי בשנת 2022. יו"ר ועדת הכספים, שי שכנר מאגודת מכבי קרית ביאליק, ויו"ר סיעת מכבי באיגוד, אישר בעצמו את הדו"חות הכספיים הן בוועדת הכספים והם בהנהלת איגוד השחייה ואמר שהם תקינים, אולם בחר לא להגיע לאסיפה".

הבריכה במכון וינגייט | צילום: איגוד השחייה

יו"ר האיגוד מיקי חליקה: "כל אגודות מכבי, באופן אחיד כאילו קיבלו הנחיות ממרכז מכבי, החליטו להתנגד לאישור ולהביא לחורבן הענף באופן שישתק אותו לזמן רב מבלי שהם מבינים את המשמעות ואת ההשלכות. הנזק העצום שעשו אגודות מכבי אינו מובן לכל מי שנתן את ייפויי הכוח כדי להשתתף בהצבעה. ואף אחד לא נתן הסבר מדוע התנגד לדו"חות הכספיים".

אגודות מכבי: "מצפים מחליקה להניח את המפתחות"
מטעם אגודות מכבי נמסר: "היום נחשפנו לעוד יום עגום בתולדות הנהלת איגוד השחייה, מזה כ-11 חודשים אנו פונים ומתריעים על התנהלות לא תקינה של הנהלת האיגוד ומיקי חליקה העומד בראשה, התנהלות קלוקלת זו באה לידי ביטוי בהתנהלות השוטפת של קברניטי האיגוד, בקבלת החלטות שלא על פי מנהל תקין, פרשנות והטיות לכאורה של ניקוד קבוצות השחייה".

"במשך היום ועד מספר שניות לפני פתיחת הישיבה עמדה הצעה בפני נציגי הפועל למנות עו"ד חיצוני נייטרלי כנאמן לפירוש וספירת המנדטים ולדאבוננו סורבנו, וכל זאת מהחשש שיחשפו כל ההטיות וההתנהלות המושחתת לכאורה. אי אישור הדוחות זו הבעת אי אמון חמורה ביותר ואי תמיכה ביו"ר מיקי חליקה שמצופה ממנו בשש אחרי ההצבעה להניח את המפתחות ולעזוב לאלתר את האיגוד! אנו מבטיחים לחשוף, לתקן ולהביא את האיגוד לשקיפות מלאה תוך כדי ניהול ומינהל תקין. לאחר הספירה המגמתית של המנדטים הפועל עדיין כשלו באסיפה זה מוכיח שגם אגודות הפועל איבדו אמון בהפועל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג