רק שלושה שחיינים צפויים לצאת לאליפות העולם בשחייה בקטאר

האישורים הסופיים אמנם טרם התקבלו, אך השאיפה היא שנבחרות השחייה האמנותית והמים הפתוחים ייצאו בהרכב מלא כדי להשיג קריטריון אולימפי, כאשר בבריכה הוחלט על סגל חלקי, מתוך אמונה ששלוש נבחרות שליחים ייכנסו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מאז פרוץ המלחמה, אחד הנושאים הראשונים שעלו בהקשרי הענפים האולימפיים היה אליפות העולם בענפי המים, שתיערך בדוחא, קטאר ותיפתח ב-2 בפברואר. מהרגע הראשון היה ספק גדול לגבי השתתפותה של נבחרת ישראל בתחרות מסיבות ביטחוניות, כאשר כידוע קטאר היא אחת המממנות העיקריות של ארגון הטרור חמאס, וראשי הארגון אף חיים במדינה.

לכתבות נוספות בנושא:
האם שחיית הנשים כיום פשוט הרבה יותר מעניינת משחיית הגברים?
האלופה האולימפית חושפת: "חשבתי לפרוש, 2021 הייתה חוויה כואבת"
מקום שלישי לשחיינית לאה פולונסקי בסבב פרו סווים בארה"ב

בחודשים האחרנים נעשית עבודה דיפלומטית מאומצת של כל הגורמים על מנת לאפשר לנבחרת לטוס ולהשתתף, במיוחד בשחייה האמנותית ובמים הפתוחים, שם האליפות משמשת כתחרות הקריטריון האולימפי היחידה והאחרונה. לפי שעה, נראה כי הנבחרת צפויה לקבל את האישור לטוס, אולם ברור לכולם כי הדבר ייסגר סופית רק ממש בסמוך למועד האליפות.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הנבחרות עצמן, בכל מקרה, נערכות לאליפות, כאשר נבחרת השחייה האמנותית ונבחרת המים הפתוחים צפויות לצאת בהרכב מלא, על מנת לנסות להשיג את הכרטיסים לפריז, אולם בנבחרת השחייה בבריכות החליטו שלא לצאת בהרכב חזק ולשלוח רק שלושה שחיינים – אלופת אירופה אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי ודניס לוקטב.

יש לציין שבשחייה, בניגוד לענפים האחרים, לא מדובר בתחרות הזדמנות אחרונה וניתן לקבוע את הקריטריונים האישיים בהזדמנויות רבות אחרות. עם זאת, בשליחים מדובר בהזדמנות אחרונה להכניס רביעיות נוספות. בנבחרת מאמינים כי שלוש קבוצות השליחים שכרגע בפנים גם יישארו שם – 4X200 חופשי נשים, 4X200 חופשי גברים ו-4X100 חופשי גברים, והנבחרת ל-4X100 מעורב מיקס, שכרגע מדורגת 15, סביר שתידחק החוצה. בצוות המקצועי סבורים שיהיה קשה להכניס נבחרת נוספת בשלב זה, ואין הצדקה לשנות את התוכניות המקצועיות לחלוטין לשם כך.

מנהל נבחרת ישראל והמאמן הישראלי בצוות הנבחרת אייל עילם, סיפר לשוונג: "המועד עצמו של התחרות, גם ללא אירועי הביטחון שכולנו מושפעים מהם, הוא בעייתי. מעולם לא היתה אליפות עולם במועד כזה ובקרבה כזו לאולימפיאדה, מה שיכול ועלול להשפיע על ההכנה בהמשך. זאת אחת הסיבות שהרבה נבחרות (ארה"ב, אוסטרליה ועוד) מגיעות בהרכבים משניים או חלקיים".

גל כהן גרומי, דניס לוקטב, תומר פרנקל ודניאל נמיר בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

"דבר נוסף הוא שרוב שחיינינו נמצאים בארה"ב והתחרות נופלת ממש על התחרויות האזוריות של המכללות שלהם, כשלכך כמובן מצטרפת העובדה שמרחפת התפיסה הביטחונית האישית של כל אחד מהם. בשונה מענפי המים האחרים (אומנותית ומים פתוחים), לשחייני הבריכות יש עוד הרבה אפשרויות לקבוע קריטריון אישי ולהעפיל למשחקים. מבחינת משחי שליחים אנחנו בטוחים בהופעה בפוקואוקה של שלושת קבוצות השליחים המרכזיות שלנו, שהישגם שם יספיק כדי להיכנס למשחקים".

לפי שעה, חמישה שחיינים קבעו את הקריטריון האישי המחמיר ביותר לפריז – אנסטסיה גורבנקו ב-200 וב-400 מעורב אישי, דניס לוקטב ב-200 חופשי, תומר פרנקל ב-100 חופשי וב-100 פרפר, גל כהן גרומי ב-100 פרפר ומירון חרותי ב-50 חופשי. אם אכן שלוש קבוצות השליחים ייכנסו כמצופה, זה יאפשר לנבחרת להכניס עוד 6 שחיינים או שחייניות בנוסף (שחייני שליחים בלבד). כמו כן, הזמנים שקבעו אביב ברזלי ורון פולונסקי בשנה החולפת קרובים מאוד לקריטריון האישי והתקווה היא שגם הם יהיו בפנים ללא קשר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג