האם שחיית הנשים כיום פשוט הרבה יותר מעניינת משחיית הגברים?

ציוץ אחד של הפרשן קייל סוקוול עורר סערה בעולם השחייה, והאמת שקשה לסתור אותו: "שחיית הנשים עמוסה באופן בלתי ייאמן כרגע. הייתי טוען שהיא מרגשת יותר משחיית גברים כרגע, ושהקרב אפילו לא קרוב". מסכימים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאדי ווילסון, אמה מקיאן, מאג האריס ומולי אוקלהאן | צילום: Shutterstock

מאז ומעולם נחשבה שחיית הגברים לא רק ליוקרתית יותר משחיית הנשים, אלא גם לאיכותית יותר, עמוקה יותר ומעל הכל מעניינת יותר. אלא שבשנים האחרונות, נראה שהמגמה התהפכה ואנחנו רואים יותר ויותר כוכבות שחייה ברמה עולמית. ייתכן… שאף יותר מהגברים.

לכתבות נוספות בנושא:
האלופה האולימפית חושפת: "חשבתי לפרוש, 2021 הייתה חוויה כואבת"
מקום שלישי לשחיינית לאה פולונסקי בסבב פרו סווים בארה"ב
עם הכי הרבה שיאי עולם מאז עידן החליפות: סיכום 2023 בשחייה העולמית

מי שניסח זאת היטב היה פרשן ובלוגר השחייה המוכר קייל סוקוול, שהעלה את הסוגיה בפני רבבות עוקביו: "שחיית הנשים עמוסה באופן בלתי ייאמן כרגע. הייתי טוען ששחיית נשים בינלאומית מרגשת יותר משחיית גברים כרגע… ושהקרב אפילו לא קרוב…"

סאמר מקינטוש | צילום: Shutterstock

באותו ציוץ הוא מנה כמה מהכוכבות הגדולות: "סאמר מקינטוש, קייטי לדקי, אריארן טיטמוס, קייט דגלאס, מולי אוקלהאן, קיילי מקיואן, גרטשן וולש, אלכס וולש, יו ייטינג, שרה שוסטרום, טורי האסק, ז'אנג יופיי, מגי מקניל ועוד הרבה…" בהמשך הוסיפו בתגובות עוד שלל שמות כמו רייגן סמית', רותה מיילוטיטה, בנדטה פילאטו, לילי קינג, קלייר קורזאן ועוד רק כדי להצדיק את הטיעון.

הדבר עורר דיון ברשתות החברתיות, כשהאמת היא שרוב הגולשים הסכימו עם סוקוול. אחד מהם כתב: "זה נהדר לאוהדים, למרות שאני מרגיש רע בשביל הנשים… תאר לך שאתה נמצא בתחום כל כך רווי? בכל עידן אחר כל אחת מהן הייתה פייבוריטית לבדה לזהב".

קייטי לדקי (ארכיון) | צילום: shutterstock

הצד הנגדי טוען שמדובר במקרה נקודתי, בו שלושה מהכוכבים הכי גדולים של השחייה העולמית לא התחרו בשל בעיות נפשיות: קיילב דרסל, קריסטוף מילאק ואדם פיטי. מלבדם בצד הגברי ניתן לציין את לאון מרשאן, צ'ין הייאנג ואחמד חפנאווי, שלושת היחידים שזכו ביותר מזהב אחד באליפות העולם האחרונה, כמו גם כמה כוכבים נוספים שחלקם מעבר לשיאם כמו גרגוריו פלטריניירי, קייל צ'אלמרס, ראיין מרפי ועוד. גם דוד פופוביץ', שיאן העולם ב-100 חופשי, נכנס לדיון, גם אם חווה שנה פחות טובה ב-2023.

אין ספק כי עם הכניסה לשנה האולימפית אנחנו רואים עומק שלא היה מעולם בחלק ממשחי הנשים. דוגמה בולטת היא ב-200 מעורב אישי (משחה שמעניין במיוחד את הקהל הישראלי בזכות אנסטסיה גורבנקו), אשר נהיה צפוף מאי פעם ורק בסוף השבוע שתי שחייניות קבעו בו 2:07 בסבב הפרו סווים – סאמר מקינטוש שניצחה עם 2:07.16 ואלכס וולש שסיימה שנייה עם 2:07.63 דקות.

אנסטסיה גורבנקו. שוחה בשדה עמוס | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

דוגמה נוספת היא משחי החופשי הקצרים והבינוניים, ובפרט ה-200 חופשי, כשבשנת 2023 לא פחות מארבע שחיינית ירדו מגבול 1:54 דקות ובראשן שיאנית העולם הטרייה מולי אוקלהאן, שניפצה את השיא הוותיק של פדריקה פלגריני מעידן החליפות. נראה שגם זה צפוי להיות אחד המשחים המרתקים במשחקים האולימפיים הקרובים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג