עובדי איגוד השחייה יוצאו לחל"ת, קיומן של אליפויות ישראל בספק

המשבר באיגוד השחייה מוביל לתוצאות קשות ובישיבת הנהלה הוחלט על הפסקת פעילות כמעט מוחלטת. האליפות תתקיים רק אם ייגבה מהשחיינים סכום נוסף על השתתפות, גם קיומן של הנבחרות הצעירות בספק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הבריכה במכון וינגייט | צילום: Maxim Dupliy, איגוד השחייה

הבלאגן באיגוד השחייה לא נרגע. אחרי שהדוחות הכספיים לא אושרו באסיפה הכללית של האיגוד, מה שגורר אחריו אובדן אישור הניהול התקין ולמעשה שולל מהאיגוד את האפשרות לקבל כספים מכל גוף ציבורי, התכנסה היום (רביעי) הנהלת האיגוד לדון בצעדים הבאים.

לכתבות נוספות בנושא שחייה:
השלימו רביעיית שליחים: בן רביעי נולד למייקל פלפס ולאשתו ניקול
פציעות, איחורים וכישרון: הכירו את מרטין קרטאבי, השחיין האולימפי הבא של ישראל
דרמה באיגוד השחייה: הדוחות הכספיים לא אושרו, האיגוד בדרך להפסקת פעילות

ההחלטה המשמעותית הכבדה ביותר שהתקבלה היא צמצום משמעותי ככל הניתן של הוצאות האיגוד, בדגש על עובדי האיגוד, שייצאו כמעט כולם לחל"ת החל ב-1 בפברואר. החרגה תינתן לעובדים העסוקים בהכנות אולימפיות, אשר בחודש הקרוב ימשיכו לעבוד, ועובדים שמטרתם להביא כסף לאיגוד (בגבייה וכד').

יו"ר האיגוד מיקי חליקה | צילום: גיא יחיאלי, איגוד השחייה

סימן שאלה גדול מרחף סביב קיומן של אליפויות ישראל הקרובות, שאמורות להיפתח בחודש הבא (תחרויות המוקדמות של האליפות לצעירים אמורות להתחיל ממש בסוף השבוע הבא). בתום ישיבת ההנהלה כתב יו"ר האיגוד מיקי חליקה למאמני האגודות: "חרף המצב והתנאים שנכפו על האיגוד בעקבות האסיפה כללית האחרונה, הנהלת האיגוד תעשה את כל המאמצים לקיים את אליפויות החורף של ישראל. ולמזער פגיעה באגודות ובשחיינים. לאור זאת שמקורות התקציבים של האיגוד אינן יכולות להגיע לקופת האיגוד. עלויות אשר מופיעות בתקנונים השונים יעודכנו בהתאם והודעה מסודרת תשלח בקרוב".

החלטת האיגוד דה פקטו היא שלא יתקיימו תחרויות אשר לא "מממנות את עצמן". כלומר, האיגוד מתכנן לגבות יותר כסף עבור ההשתתפות בתחרות, על מנת לקיימה. בדרך כלל, העלות לאגודות ולשחיינים היא נמוכה יחסית, של 15 ש"ח לזינוק אישי ו-25 ש"ח לזינוק שליחים, ונראה כי הפעם ייאלצו השחיינים לשלם יותר. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יקיימו את האליפות בפועל אם מרבית העובדים בחל"ת.

יש להבין, ברגע שלאיגוד אין אישור ניהול תקין, הוא לא יכול לקבל כל תקציב ממשרד הספורט. מכיוון שכ-75 אחוז מהכנסות האיגוד הן מתקציבים אלו, הוא יכול למעשה להתנהל כעת רק עם הכסף שיש לו בקופה. למזלו של האיגוד, הוא סיימם את שנת 2023 עם עודף תקציבי של כמיליון ש"ח, אך מדובר בסכום שלא מספיק לפעילות של יותר מחודשים ספורים.

צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

יש לציין, שאליפות ישראל אמורה גם לשמש כתחרות קריטריון למשימות הבינלאומיות, בהן גם אליפות אירופה לבוגרים, אליפות אירופה לנוער, גביע קומן לקדטים ועוד, אולם לפי שעה נראה כי קיומן של נבחרות למשימות הבינלאומיות הללו גם היא מוטלת בספק, שכן כלל לא בטוח שיהיה לכך תקציב.

בתוך כך, בהנהלת האיגוד פועלים כדי לנסות ולכנס שוב את האסיפה הכללית, במטרה בכל זאת לאשר את הדוחות הכספיים, נגדם הצביעו באסיפה הקודמת. אמנם המועד האחרון שנתן משרד האוצר להגשת הדוחות כבר חלף, אולם גורמים באיגוד מקווים שאם הדוחות יאושרו, הם יקבלו אישור מיוחד בנושא ויוכלו לשוב ולקבל תקצוב מהמדינה. כמו כן, בישיבת ההנהלה הוחלט על שכירת יועץ ארגוני שיפעל לקבלת אישור חריג לדחייה בהגשת הדוחות, וכן על יועץ משפטי שיכין חוות דעת בנושא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג