סיכום טור דה פראנס 2021: כל מה שהיה ואולי פספסתם

גיבורים חדשים, שיאים מפעימים, אבק כוכבים, אבל גם התרסקויות, פציעות וחשדות ישנים. כך נראה הטור דה פראנס של 2021
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טאדיי פוגאצ'ר נגד השעון | צילום: shutterstock

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא


צ פ ו | סיכום הקטע האחרון בטור דה פראנס 2021

1. סלובניה 

לא פחות מ-5 שלבים ועוד הניצחון בדירוג הכללי, לקחו הרוכבים הסלובנים – יותר מאשר כל מדינה אחרת. סלובניה מדינה קטנה, רק 2 מיליון תושבים, אבל נהנית מרוב היתרונות הגיאוגרפים של אירופה – חוף ים תיכוני בדרומה, שרשרת הרי האלפים היוליאנים בצפונה, וגבולות עם איטליה, קרואטיה, אוסטריה והונגריה.

מדינות יוגוסלביה לשעבר הן לא פחות ממעצמות ספורט. הסלובנים הופכים את האופניים, לצד כדורסל, לספורט הלאומי. המדהים מכל, הוא שאת כל הישגיהם בטור השנה, הם השיגו ללא תרומה ממי שהיה עד לפני שנה הרוכב הבכיר שלהם ואחד משלושת הרוכבים הטובים בעולם – פרימוז רוגליץ' – שנפצע ופרש.

 2. בלגיה 

היתה, נשארה ותישאר, מעצמת אופניים עולמית. החל מימי אדי מרקס, ועד לימי וואט ואן ארט, כולל כל הענקים ביניהם. אז נכון שפחות גרנד טוריסטים מגיעים מבלגיה – משהו שקשור אולי לגובהם וגודלם של הבלגים, שמתאים יותר לרוכבים חד יומיים (אולי לרמקו אבנפול עוד יהיה מה לומר על זה). רוכבים בלגים ניצחו גם הם ב-5 שלבים בטור הנוכחי (שלושה מהם ברגליו של הפנומן וואט ואן ארט) וקבוצה הפאר הבלגית – דיוקונינק קוויק-סטפ לקחה עוד חמישה שלבים נוספים. אם רוצים להבין אופניים – בלגיה היא מקום לא רע להתחיל בו.

 3. ספרד ואיטליה 

בשתי המהדורות האחרונות לא זכתה איטליה באף שלב בטור דה פראנס. הבצורת אצל הספרדים נמשכת כבר שלוש שנים. במדינות האופניים האדירות הללו, אין בשנים האחרונות רוכבים חזקים מספיק בשביל להיות דומיננטיים בטור. לכן, רבים מהם מסתפקים בטורים המדינתיים שלהם – הג'ירו והוואלטה. בנוסף איטלקים וספרדים מככבים כדומסטיטקים מובילים בקבוצות איכות (קסטרווייחו באינאוס, קטנאו ובאלריני בקוויק-סטפ, ועוד). הנוכחות הססגונית שלהם בהרים הגבוהים בטור דה פראנס, חסרה.

 4. מארק קאבנדיש 

הפך לתופעה המייחדת של טור 2021, שייזכר לא מעט בזכותו. מארק קאבנדיש הצליח להתברג לשמיניית קוויק-סטפ לטור, רק בדרך נס. אבל בגיל 36, האיש הראה למה הוא היה ונשאר ספרינטר הכביש הטוב בעולם. עם ניצחונות ב-4 שלבים, זכייה בחולצה הירוקה, והשוואת שיא ניצחונות השלב של אדי מרקס (34), בכל זאת נותרה לקאבנדיש מטרה אחת שטרם הושגה ועשויה לדרבן אותו ברכיבות הקפואות בחורף הקרוב – ניצחון שלב 35 בטור דה פראנס ב-2022.

 5. טאדיי פוגאצ'ר 

הסלובני הצעיר עוד לא בן 23, אבל הדומיננטיות שלו בטור הזה כל כך מובהקת, עד שסביבה נוצרו כבר חשדות לשימוש בחומרים אסורים, או במנועים חשמליים-מגנטיים נסתרים. עם זכייה בחולצה הצהובה בפער של מעל 5 דקות, וניצחון ב-3 שלבים, טאדיי פוגאצ'ר היה המטפס הטוב ביותר בטור, ובשלב נג"ש אחד, גם רוכב נגד השעון הטוב ביותר בטור. הפוטנציאל שלו לזכיות עתידיות בטור דה פראנס, נראה כרגע בלתי מוגבל. בסלובניה, קשה היום לדעת מי כוכב הספורט הגדול יותר – פוגאצ'ר או לוקה דונצ'יץ'.

היה דומיננטי לאורך כל הטור. טאדיי פוגאצ'ר | צילום: shutterstock

 6. וואט ואן ארט 

האיש שיכול לעשות הכל על אופניים, הוכיח זאת בטור הנוכחי. מאז ברנאר הינו, אף רוכב לא הצליח לנצח בטור אחד בשלושה שלבים כל-כך שונים – שלב הררי (הטיפוס הכפול לוונטו); שלב נגד השעון (הנג"ש האחרון); וספרינט (ולא סתם ספרינט – ב"מכה" של הספרינטרים – השאנז אליזה). וואט ואן ארט עוד לא מתעניין בניצחון בדירוג הכללי. הוא מתעניין בחצייה ראשון של קו הסיום על הכביש בכל יום בו הוא מתיישב להתחרות על אופניים.

בסיום הטור השנה, ואן ארט כבר סימן יעד לטור 2022 – החולצה הירוקה. הבלגי בן ה-26 שניצח במצטבר 7 שלבים בשלושת מהדורות רצופות של הטור דה פראנס בהן השתתף, יודע מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך. כשנדרש על ידי עיתונאים להשוואה לרוכב הבלגי הגדול בכל הזמנים, השיב איש הרנסאנס של האופניים ביובש – "בהשוואה לאדי מרקס, אני רוכב אופניים קטן".

 7. מתיו ואן דר פול 

בטור בכורה עבורו, הצליח ההולנדי בן ה-26 לזכות בשלב השני, לקחת את החולצה הצהובה ולהחזיק בה כשבוע ימים. אבל אחרי שאיבד את החולצה, הוא פרש להתכונן לתחרות אופני ההרים האולימפית. ואן דר פול הוא כוכב הרוק של עולם האופניים, והתחרות הקבועה והעזה משך שנים בינו לבין ואן ארט בכבישים ובסייקלוקרוס, היא התבלין הלוהט ביותר בענף אופני הכביש בשנים האחרונות. ואן דר פול חזר מהטור הזה עם אשר חשקה נפשו: חולצה צהובה שסבו – הרוכב האגדי ריימונד פולידור – לא זכה ללבוש. אבל אחרי שראה את מעלליהם של ואן ארט וקאבנדיש לאחר שהוא עצמו כבר פרש, אין ספק שהתיאבון של MVP לטור 2022 גדל.

 8. יונס וינגגורד 

הדני בן ה-24 הוא ההפתעה המרעישה של טור 2021. הוא סיים שני רק לפוגאצ'ר בדירוג הכללי, שני צמוד יחסית לפוגאצ'ר בשני שלבים הרריים בפירנאיים, וגם סיים בין שלושת הראשונים בשני שלבי הנג"ש. בנוסף – בלי רגשי נחיתות, הוא ברח לפוגאצ'ר במרומי הוונטו. נראה שלצעיר הדני, שעד זמן לא ארוך עוד עבד למחייתו במפעל לאריזת דגים, יש את מה שדרוש כדי לצעוד שלב אחד קדימה, ולהוות בעתיד תחרות לפוגאצ'ר. אחרי ההופעה הנוכחית בטור הבכורה שלו, בעתידות שלו מופיע תפקיד של מוביל קבוצה בטור דה פראנס בשנים הקרובות. בפרט נכון הדבר, כאשר טור 2022 בכלל מיועד לזנק בדנמרק.

 9. ז'וליאן אלאפיליפ 

ז'וליאן אלאפיליפ שמר על הכבוד הצרפתי כבר ביום הראשון של הטור בברטאן. אלוף העולם, עם חולצת צבעי הקשת, טס לניצחון בשלב הראשון והחליף את חולצת אלוף העולם בחולצה היחידה שהוא אוהב יותר – הצהובה. הוא החזיק בצהובה אמנם רק יום אחד, אבל המשיך לנפק הופעות בולטות בצבעי הקשת, על כבישי צרפת יום אחרי יום. בלעדיו, היו הצרפתים די אבודים בטור הנוכחי.

 10. כריס פרום 

זה לא שם. כריס פרום לא חזר אפילו לרבע מכושרו כגרנד טוריסט ואין לדעת אם עוד יחזור. כרגע, הוא רק שרד את הטור וסיים מעל שלוש שעות אחרי המנצח. האם פרום בקאמבק ארוך ומייגע, או האם העתיד התחרותי שלו מאחוריו? ימים וכריס פרום, יגידו. בינתיים, מפלס הסלידה של האוהדים שנערם גבוה כלפיו בימיו בקבוצת סקיי, התהפך. פרום הפך לחביב הקהל בטור השנה.

כריס פרום בקטע הנג"ש בטור | צילום: נועה ארנון

 11. עומר גולדשטיין 

סיים טור דה פראנס ראשון וגרנד טור שני ב-8 חודשים (אחרי שהשלים את הוואלטה בנובמבר). עומר גולדשטיין הפך, לדעתי, לרוכב הישראלי הראשון שקבוצות וורלד טור ללא קשר לישראל, היו מוכנות להחתים. מכאן, המבט של הישראלי בן ה-24 קדימה יהיה לשלב ההתפתחות הבא – ניצחונות. גולדשטיין חולם על ניצחון שלב בטור דה פראנס, ואם ימשיך בהתקדמות הנוכחית, ניצחון שלב במרוץ איכותי, או בקלאסיקה צנועה, הם בהחלט יעד אפשרי.

שני גרנד טורים בשמונה חודשים. עומר גולדשטיין | צילום: נועה ארנון

 12. שבוע ראשון מסוכן 

מארגני הטור חייבים לשנות משהו בשבוע הראשון. מפלס ההתרסקויות והמתח בדבוקה גבה מחירים נוראים של פציעות ופרישות (קיילב יואן, פרימוז רוגליץ', ג'ק הייג, ועוד). אפשר לכתוב תילי תילים אודות מה ואיך צריך לתקן, אבל השורה התחתונה היא שאת השבוע הראשון חייב הטור דה פראנס להפוך לבטוח יותר, ומסוכן פחות.

 13. סמים 

חשדות לשימוש בחומרים אסורים החלו לצוץ שוב השנה, אחרי שנים שלא נשמעו. משהו בדומיננטיות הקלילה של פוגאצ'ר, משהו בהישגים יוצאי הדופן של קבוצת בחריין מרידה. סימני השאלה צפים, ופשיטות משטרתיות כבר נערכו. הצרפתים כבר למדו להשלים עם זה שזרים מנצחים אותם בטור שלהם, אבל הם לעולם לא ישלימו עם זה שזרים יגנבו מהם תארים בדרך של סימום. צפו להתפתחויות.

 14. סוף דבר 

עד כאן היינו עם טור 2021 (כל הכתבות שלנו מכל ימי התחרות – כאן). המרגש, המסעיר, המפתיע והמחדש. תודה שהייתם איתנו. נתראה במשחקים האולימפיים של טוקיו ובגרנד טורים הבאים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הטריאתלט הגיב:

    רק רוצה לומר תודה רבה על הסקירות המרתקות והמקצועיות שסיפקתם לאורך הטור כולו, היה טור מרתק וכיף לצפות ולקרוא את הסקירות.

  • אייל עורב הגיב:

    תודה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12