סייקלו מה? סייקלוקרוס מהיר ועצבני כמו שצריך להיות. נא להכיר!

נעים להכיר, סייקלוקרוס מתקיים במסלול קצר, רואים בו הכל, משפריץ ממנו הבוץ והוא לא נועד רק לטובת רוכבי אופני הקרוס, אלא גם עבור רוכבי הכביש בחופשתם, כדי שיתחשלו ובשביל כל סוגי רוכבי ההרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סייקלוקרוס
סייקלוקרוס

קצת גשם ובוץ זה לא פקטור שיכול לקלקל את תחרות mud, sweat & gears – בוץ, יזע והילוכים. תחרות הסייקלוקרוס ביער עופר, על מסלול קצר (שורט טראק), המיועדת להתקיים בשבת הסגרירית המתקרבת עלינו, אוהבת את המראות האלה אלא אם כן תהיה סערה של ממש והאירוע יידחה. מסלול קצר ועצבני, רק 2 ק"מ, שעובר עשר פעמים סביב הקהל ומשפריץ בוץ. נמרוד כהן, מנהל האירוע מספר כי: "התחרויות האלה חובבות בוץ. המסלולים טכניים, הקירות תלולים ויש מעברים סלעיים. הסיבובים צפופים והדוקים, ויש עוד שלל הפתעות".

האופניים קלים מאוד ואפילו אין עליהם מתקן לבקבוק | צילומים: יניב סיסו

האופניים קלים מאוד ואפילו אין עליהם מתקן לבקבוק | צילומים: יניב סיסו

הסייקלו קרוס נולד בצרפת של תחילת המאה ה-20, ואמנם הוא לא ענף אולימפי, אבל האליפות הלאומית הראשונה של צרפת נערכה כבר ב-1902, שנה אחת לפני פרוץ הטור דה פראנס. זה התחיל מכך שהרוכבים חיפשו דרך לשמור על כושר בזמן פגרת החורף, איפשהו בין ספטמבר לינואר, כשהמסלולים מכוסים בוץ ולעתים אף שלג. התחרויות מתקיימות על מסלול מישורי, פחות או יותר, קצר, אבל עם עליות תלולות וקצרות. על הדרך יש גם מעברים בעייתיים בהם צריך הרוכב לזנק מאופניו ולהרכיב אותם על כתפו כדי לצלוח מכשולים וגרמי מדרגות, ולהמשיך בתחרות. על כן, האופניים קלים מאוד ואפילו אין עליהם מתקן לבקבוק,

כהן: "הסייקלו קרוס הוא ענף אוד מוכר באמריקה ובאירופה. בישראל, למרות שרכיבת האופנים התפתחה והפכה להיות מאוד פופולרית, הרי שהרבה רוכבים אפילו לא יודעים שיש דבר כזה, אבל כמו שקורה כמעט בכל סצינה, בזמן שהמיין סטרים חי ובועט, תמיד יהיו גם את אלה שכבר עוסקים במה שיהיה הדבר הבא".

לא רק למשוגעים לקרוס

לא רק למשוגעים לקרוס

הקהל, על פי התכנון לקראת שבת, יהיה ממוקם במרכז ההקפה, שם יפגינו הרוכבים את יכולותיהם הטכניות, יכולת המיאוץ, הטיפוס ועוד. לפני הזינוקים, יעבירו רוכבי עלית ופרו מקצועיים, לצד מדריכי רכיבה, סדנאות טכניות על המסלול עם הדגמת טכניקות של סייקלו קרוס ותרגול מעבר מכשולים. מסביב, הפנינג הכולל פינת רגיעה עם מחצלות, מוסיקה, דוכני ציוד ואופניים וכל הדוכנים המקובלים באירועים כגון אלה.

עוד כתבות בנושא
סייקלו קרוס- פוטנציאל כענף האופניים המושלם בישראל
תחרות סייקלו קרוס באם המושבות
לארס בום ההולנדי מנצח את אליפות העולם בסייקלו קרוס

התחרות מכילה גם את נוכחותם של רוכבים רגילים, כולל רוכבי כביש, ולא רק רוכבי קרוס קלאסיים, כפי שמסביר כהן: "בתקופה זו של פגרה ברכיבה, מדובר בעצם באימון איכותי, קצר וממצה עבור כל רוכב, אם כי תמיד כשיש תחרות, היא מוציאה מהספורטאי חומרים אחרים. אין יותר מדי סיכונים לרוכב בסך הכל, וסוג המאמץ הזה מתאים לתקופה זו, מבחינתו. לרוכבי הכביש, סייקלו קרוס מעניק הרבה יותר מאשר כושר גופני גבוה. הרוכבים רוכשים יכולת שליטה ורכיבה גבוהה על ידי התמודדות עם מסלולים חלקלקים ורטובים. נשיאת האופנים מפתחת את פלג הגוף העליון, וזהו פשוט אימון באינטנסיביות גבוהה".

מסלול קצר ועצבני

מסלול קצר ועצבני

שיעור קרוס בהונגרית
אופני הסייקלוקרוס מזכירים מאוד את אופני הכביש, אלא שהצמיגים שלהם עבים יותר ובעלי שיניים, למען השגת אחיזה בשטח. כמו כן, יש להם מעצורים רחבים וחזקים, שלא נסתמים בשלג ובוץ. לפני כמה שנים הגיע לארץ זולטן טיסזה, אלוף הונגריה בסייקלוקרוס לשעבר ומאמן רכיבת כביש, שהעביר לכעשרים מאמנים ורוכבים ישראלים סדנה. זולטן שם לב שלרוכבי כביש רבים חסרה מיומנות שליטה באופניים, דבר שבסופו של דבר עלול לעצור גם את הרוכבים החזקים ביותר מהשגת תוצאות. הוא החל לשלב בתכניות של חניכיו אימונים ותחרויות סייקלו קרוס בתקופת הפגרה, ולטענתו, ראה שיפור מיידי ביכולות שלהם, כמו גם צמצום בולט בכמות הנפילות והפציעות. בסמינר שהעביר בארץ, לימד טיסזה את כל טכניקות הקרוס הבסיסיות: איך לרדת מהאופניים בצורה המהירה והבטוחה ביותר, ואיך לעלות עליהם בחזרה בצורה הנכונה.

לא תישא את אופניך לשווא

לא תישא את אופניך לשווא

לצד רוכבי הקרוס ורוכבי הכביש, כאמור, יכולים גם רוכבים חובבים, שאינם חברי איגוד האופניים, להשתתף, אם יביאו אישור רפואי מתאים. כהן: "זו תחרות מאוד קצרה וכל אחד יכול לסיים. לא רק 40 המשוגעים של הסייקלוקרוס. זהו ארוע לכל המשפחה, עם כוס בירה ביד לבני ובנות גיל 18 ומעלה. כך ראיתי זאת לראשונה בבלגיה".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג