שמר על התואר: פרימוז רוגליץ' ניצח בפעם השנייה ברציפות בוואלטה א'אספניה

ריצ'ארד קרפאז ניסה ללחוץ עד הסוף אבל פרימוז רוגליץ' שמר על התואר שלו בגראנד טור הספרדי, ישראל סטארט אפ ניישן סיימה את 2020 עם ההישג הטוב ביותר שלה עד היום וגם עומר גולדשטיין סיים עם חיוך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הוואלטה א'אספניה בשוונג – היכנסו
מסלול הוואלטה 2020 המלא


למרות כל המכשולים שבדרך בשל הקורונה, עונת האופניים הסתיימה עם הגראנד טור השלישי והאחרון. פרימוז רוגליץ' ניצח בפעם השנייה ברציפות בוואלטה א'אספניה ומהזווית הישראלית עומר גולדשטיין הוא הרוכב הישראלי הראשון שסיים את המרוץ הזה והישראלי השלישי שמסיים גראנד טור (אחרי גיא שגיב וגיא ניב). מבחינת הקבוצה הישראלית "ישראל סטארט אפ ניישן", דן מרטין האירי רשם את ההישג הטוב ביותר שלה עד היום כשסיים במקום הרביעי הכללי בוואלטה וגם ניצח קטע על הדרך. זה מה שקרה בשבוע השלישי והאחרון.

ההישג הטוב ביותר של ישראל סטארט אפ ניישן. דן מרטין לצדו של פרימוז רוגליץ' | צילום: נועה ארנון, ישראל סטארט אפ ניישן

קטע 13 (מורוס – מיראדור דה אזרו) 

זה היה קטע הנג"ש היחיד השנה בוואלטה, אורכו 33.7 ק"מ כשבסיומו "קיר" של שני קילומטרים. ריצ'ארד קרפאז סיים את השבוע השני עם יתרון של 10 שניות על פרימוז רוגליץ', אבל היה צפוי שבנג"ש הסלובני יחזיר לעצמו את החולצה האדומה וזה בדיוק מה שקרה.

לא רק שרוגליץ' היה מהיר ב-49 שניות מקרפאז, הוא גם ניצח את הקטע כולו במאבק צמוד עם וויליאם ברטה האמריקאי (CCC) שהיה איטי ממנו רק בשנייה. דן מרטין מישראל סטארט אפ ניישן הפסיד בקטע הזה די הרבה זמן בהובלה, ובסיומו של הקטע רוגליץ' עם החולצה האדומה בהפרש של 39 שניות על קרפאז, 47 שניות על יו קארתי הבריטי ו-1:42 דקה על מרטין הרביעי, שמהצד השני של הדירוג אף רוכב אחר לא באמת היווה איום על המקום הזה שלו.

קטע 14 (לוגו – אורנסה) 

זה היה קטע גבעתי של כמעט 205 קילומטרים עם שתי עליות בקטגוריה 3, וזה אומר שזה לא היה קטע שמתמודדי ה-GC ראו בו הזדמנות לשנות משהו. ארבעה רוכבים הקדימו את הפלוטון והתמודדו על הניצחון והוכה המאושר היה טים ולנס הבלגי (לוטו סודאל) שזה היה ניצחון הקטע השני שלו השנה בוואלטה.

אחד מהשלושה שהתמודדו נגדו והיה קרוב גם הוא לניצחון קטע שני השנה היה מייקל וודס הקנדי, שזוהי הופעת הפרידה שלו מקבוצת EF והחל מעונת 2021 ילבש את המדים של ישראל סטארט אפ ניישן. בסיומו של הקטע הזה ההפרשים בין הרוכבים בצמרת הדירוג הכללי נותרו זהים.

קטע 15 (מוס – פואבלה דה סנאבריה) 

זה היה הקטע הארוך ביותר של הוואלטה השנה. קצת יותר מ-230 קילומטרים במסלול מאוד לא מישורי שכלל 5 עליות בקטגוריה 3 ויותר מ-4,000 מטרים של טיפוס מצטבר. אבל גם זה לא משהו שגרם לשינויים בקבוצת החולצה האדומה, כלומר פרימוז רוגליץ' וכל מי שרכב לידו ורצה להשיג אותו. לא ממש היו כאן הזדמנויות לברוח.

אחרי 6 שעות ו-18 דקות יותר מ-90 רוכבים הגיעו לקו הסיום בדבוקה אחת והספרינט המנצח היה שייך ליספר פיליפסן הבלגי מקבוצת UAE שרשם ניצחון קטע ראשון בגראנד טור בקריירה והקדים את מנצח הקטע התשיעי, פסקל אקרמן הגרמני.

קטע 16 (סלמנקה – סיודאד רודריגו) 

זה היה קטע של 160 קילומטרים שכלל שתי עליות יותר קשות (קטגוריות 2 ו-1) לעומת הקטעים הקודמים השבוע, וזה מה שאפשר לפרימוז רוגליץ' להתעלות במעט על יריביו. בזכות העובדה שהוא סיים את הקטע הזה במקום השני, הוא זכה לבונוס של 6 שניות בזמן הכללי, מה שאומר שהוא הגדיל את הפער מריצ'ארד קרפאז ל-45 שניות (קרפאז סיים חמישי כשרק שלושת הראשונים זוכים לבונוס של זמן). דן מרטין סיים בדבוקה הראשונה, אבל גם הוא איבד זמן מול רוגליץ' שבסוף הקטע הזה הוביל עליו בדקה ו-48 שניות.

אלחנדרו ואלוורדה הספרדי הוותיק ממוביסטאר בנה על ניצחון בקטע הזה, אבל מי שלחץ על הגז טוב יותר בסיום היה מגנוס קורט הדני (EF) שרשם ניצחון קטע שלישי בקריירה בוואלטה.

קטע 17 (סקוורוס – לה קובאטיה) 

הקטע הלפני אחרון של הוואלטה (בגרסת 2020 יש 18 קטעים במקום 21) היה ההזדמנות האחרונה בהחלט של כל מי שרצה לסכן את פרימוז רוגליץ' מלשמור על התואר שלו. זה היה קטע של 178 קילומטרים עם 6 עליות מדורגות כולל סיום באחת העליות הקשות של השנה – 11.4 ק"מ על 7.1% שמגיעה אחרי כל כך הרבה עליות קשות אחרות ואם זה לא מספיק – מזג האוויר כולל רוחות חזקות וגשם.

עד לעלייה האחרונה כל הרוכבים הבכירים היו זה לצד זה, אבל שני קילומטרים לסיום ריצ'ארד קרפאז הצליח לבצע מהלך ולברוח לרוגליץ'. זה היה קצת מדי וקצת מעט מדי כי בסופו של דבר קרפאז הקדים את רוגליץ' ב-21 שניות והפער ביניהם בדירוג הכללי ירד ל-24 שניות.

זה היה הישג יפה של קרפאז, אבל לאור העובדה שנותר קטע אחרון של 124 קילומטרים שהוא מישורי, זה לא מספיק לו ובסיומו של הקטע הזה כבר היה ברור שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי – רוגליץ' שומר על התואר שלו בוואלטה.

מי שניצח את הקטע וטיפס בצורה המרדימה ביותר של הקובאטיה היה דויד גודו הצרפתי (FDJ) שזה היה ניצחון הקטע השני שלו בוואלטה השנה. דן מרטין איבד זמן גם בקטע הזה אותו סיים קצת יותר מדקה אחרי רוגליץ', אבל בסופו של דבר הוא הבטיח לעצמו את המקום הרביעי הכללי שזה הישג השיא של ישראל סטארט אפ ניישן. עומר גולדשטיין, בהופעת הבכורה שלו בגרנד טור, רכב יפה מאוד גם את השבוע האחרון ובסוף הקטע הזה דורג במקום ה-107 הכללי.

קטע 18 (היפודרומו דה לה סרסואלה – מדריד) 

כשהקטע המסיים הוא שטוח לגמרי ובאורך של 124 קילומטרים, אי אפשר היה לצפות לשינויים בצמרת. דבוקה של 81 רוכבים שכללה את כל מתמודדי ה-GC הבכירים הגיעה יחד, ומי שהיה אחראי על אקורד הסיום, כלומר הספרינט המנצח האחרון היה פסקל אקרמן הגרמני שחגג ניצחון קטע שני בוואלטה של 2020.

פרימוז רוגליץ' חגג תואר שני ברציפות בגראנד טור הספרדי, ריצ'ארד קרפאז שסיים שני סגר עוד עונה מצוינת שהיתה עונת הבכורה שלו באינאוס-גרנדיירס, יו קארתי הבריטי סיים שלישי ורשם את ההישג הטוב ביותר שלו עד היום. דן מרטין האירי מקבוצת ישראל סטארט אפ ניישן סיים במקום הרביעי הכללי והשלישי בדירוג הנקודות. עומר גולדשטיין, הרוכב הישראלי השלישי שסיים גראנד טור והראשון שעשה את זה בספרד, סיים במקום ה-106 מבין 142 רוכבים שסיימו את הוואלטה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22