"אעשה הכל על מנת להשאיר חותם ולהוכיח שהישראלים על המפה בזכות"

הקבוצה הישראלית זינקה היום לוולטה אספניה לראשונה בתולדותיה ובהרכב שלה נמצא עומר גולדשטיין שמבטיח: "לסיים את הוולטה אינה מטרה בשבילי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למסלול הוואלטה א'אספניה 2020 המלא

את הפירות של ההשקעה לאורך השנים יכול עומר גולדשטיין לראות עתה, כאשר יזנק היום לטור הספרדי וואלטה א'אספניה ויהיה למעשה הישראלי הראשון שיתחרה בגרנד טור שנחשב לשלישי בחשיבותו בעולם. הוא עושה זאת במדי "ישראל סטארט אפ ניישן", שהרכבים שונים שלה חלשו בשנה המורכבת הזו בשלושת הגרנד טורים העולמיים: טור דה פראנס, ג'ירו ד'איטליה והחל מהיום כאמור בספרד. גולדשטיין בן ה-24 נמצא על האופניים כבר מגיל 11 והוא מחזיק בתואר אלוף ישראל בנגד שעון (נג"ש) בו ניצח ב-2018 וכבר אז סומן כרוכב עם יכולות בעלות פוטנציאל. נראה כי בבית משפחת גולדשטיין האופניים הם חזות הכל, שכן שני האחים של עומר מוכרים גם כן בענף. רועי האח הגדול היה פעמיים ברציפות אלוף ישראל באופני כביש ופרש לפני כשנה מרכיבה מקצועית והאח הצעיר עידו זכה ב-2015 באליפות ישראל לנוער ונמצא כיום בקבוצת הקונטיננטל של "סייקלינג אקדמי".

"לא באתי לסיים". עומר גולדשטיין | צילום: נועה ארנון, באדיבות "סייקלינג אקדמי"

עומר גולדשטיין מבין את המעמד של הרגע המכונן הזה, עד כה היו רק שני ישראלים בגרנד טורים, גיא שגיב שסיים פעמיים את הג'ירו ד'איטליה וגיא ניב שלא סיים ב-2018 את הג'ירו ד'איטליה, אך חזר וסיים אותו שנה לאחר מכן והשנה התחרה בטור דה פראנס. עבורו תהיה הוואלטה הספרדית הזדמנות לעשות אולי מה שלא הצליחו חבריו הישראלים לקבוצה בג'ירו ד'איטליה ובטור דה פראנס עד כה – וזה לנסות להיכנס לאחת הבריחות ולקוות להגיע לקו הסיום. "אני מודע לכך שקל להגיד מאשר לבצע. זה גרנד טור ראשון בשבילי כך שאין לי קבלות, אבל למרות שברור לי שמעולם לא עמדתי בפני אתגר פיזי שכזה, אני בכל זאת אומר בבירור: לסיים את הוואלטה אינה מטרה בשבילי. אני רוצה לנסות להותיר חותם. להוכיח שהישראלים על המפה ובזכות. האם אצליח? אעשה הכל. אני יודע שקל להגיד מאשר לבצע אבל אומר בכל זאת: אני לא חולם לסיים. אני שואף להותיר חותם".

עומר, עד כמה אתה מתרגש לקראת הגרנד טור הראשון שלך?
"אני מתרגש לקראת הגרנד טור הראשון שלי בוואלטה א'אספניה, אני יכול להגיד שחיכיתי לזה הרבה זמן. אני חושב שסגנון הרכיבה שלי מתאים יותר לגרנד טור, למרות שברור לי שאין לדעת ואני צריך קודם צריך להתחרות. מה שבטוח הוא שזה יפתח אותי בתור רוכב ויחזק אותי".

כיצד התאמנת לקראת הוואלטה?
"בשבוע האחרון עשיתי שבוע יחסית קל, עם שני אימונים חזקים אבל לא הרבה שעות. לפני כן היו לי הרבה מרוצים בבלגיה, איטליה, הונגריה וגם עשיתי לא מעט קלסיקות מהקשות בעולם כמו: ליאז' בסטון ליאז' (Liege Bastonge Liege) פלאש-ואלון, לומברדיה וזה הכניס לי הרבה קילומטרז' ברגליים והרבה כוח. אז אני חושב שבאופן כללי אני בכושר תחרותי די טוב ואני גם מרגיש את הגוף שלי די טוב, אבל שוב, אנחנו מתחרים בזירה הכי גבוהה בוורלד טור אז קשה אמנם להביע את עצמך – אבל אני אעשה הכל בשביל זה".

השפעת מגפת הקורונה על הספורט העולמי הוא בל ישוער, במרוצי האופניים נאלצו לדחות את הגרנד טורים ולצופף אותם לתקופה של שלושה חודשים ובשל כך הוואלטה א'אספניה "דורך" השנה על הג'ירו ד'איטליה ומתקיים במקביל לשבוע האחרון שלו. לא רק כך, אלא שהטור הספרדי קוצר בשלושה ימים ובמקום להתנהל לאורך 21 קטעים, הוא יתקיים רק 18 ימים. 14 קטעים בטור יכללו טיפוסים מפרכים על שרשראות ההרים בצפון ספרד. רק 4 ארבעה שלבים יהיו שטוחים יחסית וצפויים להסתיים בספרינטים וכדי להוסיף לדרגת הקושי: בניגוד לעבר, המרוץ שתמיד התקיים בחום של סוף חודש אוגוסט- ספטמבר, יתקיים הפעם במזג אוויר סוער וקשה מעתה ועד ה-8 בנובמבר.

עד כמה אתה מוכן לתנאי מזג האוויר שהפעם יהיו קצת יותר קשים?
"המזג אוויר עומד להיות קשוח, יש הרבה גשם, קר פה באזור הצפוני של ספרד, אבל אני אישית מעדיף את המזג אוויר הזה מאשר מזג אוויר חם. אני פשוט אשים מעיל ואת הכפפות המתאימות ויהיה בסדר. כמובן שיהיה קצת יותר קשוח בירידות וקצת יותר קשה לזנק, אבל בסופו של דבר אני מתפקד במזג אוויר קר מאשר חם, אז מבחינתי זה טוב יותר".

מה המטרות שהצבת לעצמך לוואלטה?
"לעבוד הכי טוב בשביל הקבוצה ובשביל המוביל שלנו דן מרטין לטובת ה-GC וכמובן בימים שאוכל ל'צאת לבריחה', אז אעשה את זה. בנוסף, אולי אני אלך לסטייג' (שלב בטור, א.ה) עם בריחה מנצחת – אין לדעת אבל זו המטרה הכללית. בפגישה עם הדיירקטור ונוכל לדעת בוודאות מה הטקטיקה".

עומר גולדשטיין (משמאל) במהלך אימון | צילום: נועה ארנון, באדיבות "סייקלינג אקדמי"

כאמור דן מרטין מאירלנד יוביל את הקבוצה שיהיו בה עוד שבעה רוכבים ובהם מלבד עומד גולדשטיין גם: רורי סאטרלנד (אוסטרליה), מיקל ראיים (אסטוניה), ג׳יימס פיקולי (קנדה), אלכסיס רנארד (צרפת), מתיאו בדילאטי (שוויץ), רטו הולנסטיין (שוויץ). מרטין סיפר לקראת הוואלטה, כי היא יושבת לו חזק בראש מאז השבוע האחרון של הטור דה פראנס והוא מאמין שזה המרוץ שלו. מרטין שאומר כי הספיק להתאושש מפציעת ההתרסקות שהגבילה אותו בטור דה פראנס נשמע אופטימי למדי. "יש לנו סיכוי להשיג לפחות ניצחון באחד השלבים כפי שהצלחנו לעשות עם הנצחון ההיסטורי בג׳ירו דה איטליה. השגתי כאן את הנצחון הראשון שלי בגרנד טור ועל הנייר עם כל העליות האלה – הוא מתאים לי נהדר. יש מסביבי חבר׳ה לא מנוסים, אבל מחוייבים ורעבים ואני מאמין שנוכל להשיג פה ניצחון", מסכם מרטין.

אם יוצאים מהמיקרו אל המאקרו, צריך לקחת בחשבון כי כל הקבוצה נמצאת בתנועה לאחר שסיימה את ההשתתפות ההיסטורית שלה בטור דה פראנס ובעודה מתחרה בג׳ירו דה איטליה ובמרוצים אחרים שם לדוגמה איתמר איינהורן סיים שלישי בטור פולין. זהו מבחן לא קל לקבוצות ענק – ובוודאי לקבוצה שרק עושה את תחילת דרכה, שכן המציאות שכפתה הקורונה, אשר דחסה כמעט את כל העונה לשלושת חודשיה האחרונים מעמיסה מאוד על הרוכבים ועל הצוותים.

המרוץ יוצא לדרך תחת חששות כבדים וגל קורונה שני הפוגע גם בספרד. כל הקבוצות יתנהלו ב"בועה" בטור ויהיו מחויבים בבדיקות תכופות. אתמול עברה הקבוצה הישראלית את סדרת בדיקות הקורונה השנייה לפני הזינוק – אבל גם למארגנים ברור שהטור תלוי על בלימה ויכול להשתבש בכל רגע. זו הסיבה שהמארגנים הודיעו חד משמעית שיסגרו בצורה הרמטית את הכניסה לכל מעברי ההרים ופסגות העליות המרכזיות – כדי לא לסכן את הרוכבים בהידבקות מקהל נלהב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36