לקראת וואלטה א'אספניה 2020 || בואו להכיר את המסלול ולגלות מה אסור לכם לפספס

במקביל לג'ירו ד'איטליה מוזנק היום הגרנד טור השלישי של השנה, בתקווה שיצליחו לסיים אותו. מה שבטוח, מסלול יותר מפרך על פני 18 ימים קשה לדמיין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Miercoles, 24 de Abril 2013 ETAPA 4ª ANTIGUA - SOLOLA, 120 Kms. Foto: Javier Cuque

אחד האתגרים הגדולים ביותר בעולם הרכיבה על אופניים הוא להצליח לסיים את עונת 2020 מבלי לבטל את שלושת המרוצים הגדולים ביותר. אז הטור דה פראנס עבר בהצלחה, הג'ירו ד'איטליה חוזר היום (שלישי) אחרי יום המנוחה השני אל שבוע אחרון והררי במיוחד ובמקביל יוצא לדרך הגרנד טור השלישי בספרד.

הגיע הזמן לנופים של ספרד. הר אנגלירו שבו יסתיים הקטע ה-12 | צילום: Alfonso Fernandez

עוד כתבות בנושא 
קבוצות מיצ'לטון-סקוט ויומבו ויסמה פרשו מהג'ירו בגלל הקורונה
אלכס דאווסט הביא לישראל סטארט אפ ניישן ניצחון ראשון בגרנד טור
גראיינט תומאס פרש מהג'ירו ד'איטליה

גם מארגני הוואלטה א'אספניה נאלצו לבצע שינויים משמעותיים. העיקרי שבהם הוא קיצור המרוץ מ-21 ל-18 קטעים, וחוץ מזה נאלצו לבטל את התכנית המקורית לפיה הקטעים הראשונים היו אמורים להתקיים בהולנד ובאמצע היתה מתוכננת גיחה לפורטוגל. בפועל חלקו הגדול של המרוץ יתקיים בצפון ספרד לפני שידרים לכיוון מדריד, עם גיחה אחת לחלק הצרפתי של הרי הפירנאים.

במקרה של הטור הספרדי, עושה רושם כי למארגנים מצפה משימה קשה ומורכבת להצליח ולסיים את המרוץ מאחר וספרד "מככבת" בין המדינות שסובלות מהגל השני באירופה, והאזורים ה"נגועים" כוללים גם כמה מהערים שמארחות את נקודות הזינוק והסיום בוואלטה הנוכחית. מה שבטוח, אם אכן יצליחו להתחרות שם מפה לנו קרב מאוד מעניין, אולי אפילו יותר מהג'ירו, בין כמ המהשמות הגדולים בעולם האופניים כמו כריס פרום (בהופעתו האחרונה באינאוס גרנדיירס לפני שיעבור ללבוש את מדי ישראל סטארט אפ ניישן), פרימוז רוגליץ' (שהפסיד ברגע האחרון את הטור דה פראנס וירצה לשמור על התואר בו זכה לפני שנה) וטיבו פינו (כי אף רוכב צרפתי לא זכה בגרנד טור מאז 1995).

וחוץ מזה נראה גם הופעת בכורה של ישראל סטארט אפ ניישן בוואלטה, כשהרוכב המוביל שלה יהיה דן מרטין האירי, ובנוסף עומר גולדשטיין יהיה הרוכב הישראלי השלישי (אחרי גיא שגיב וגיא ניב) שייזנק לגרנד טור.

חגיגה ספרדית אמיתית | צילום: Javier Cuque

השבוע הראשון

בטור הספרדי מתחילים לטפס כבר בקטע הראשון, שייצא לדרך באירון שבחבל הבאסקים, בקצה הצפוני של הגבול בין ספרד לצרפת. זה אומר ששווה לצפות כבר בקטע הזה שכולל ארבע עליות מדורגות כשהאחרונה שבהן היא בקטגוריה 1 והיא כמעט מסיימת את הקטע. אחרי הפסגה שלה הרוכבים ידוושו עוד שני קילומטרים, וזה אומר שיתכן וכבר ביום הראשון נראה מאבקים מעניינים של מתמודדי הדירוג הכללי. כמו הקטע הראשון, גם הקטע השני לא מוגדר כהררי אבל מי שיצפה בו, במיוחד בחלקו האחרון, יוכל לחוות את הכאב ביחד עם הרוכבים. זה יקרה  בעיקר בגלל הטיפוס על הר ארצ'ואטה (9.4 ק"מ על 7.9% כולל שיפועים של עד 15% בדרך גבשושית), שאחריו הרוכבים יטוסו 17 קילומטרים בירידה אל הסיום.

הקטע השלישי מלודוסה ללגונה נגרה (האגם השחור) כבר מוגדר כהררי, מאחר ומדובר בטיפוס אחד גדול (כמעט כל הקטע במגמת עלייה) שמסתיים בטיפוס של 18 קילומטרים לאגם השחור, מקום שהוואלטה מעולם לא ביקרה בו. יום לאחר מכן המטפסים יוכלו לנוח בקטע הרביעי שיהיה במגמת ירידה, כך שרק ביום שישי הספרינטרים יתחילו לעבוד קשה.

בשבוע הראשון הרוכבים נמצאים בחלק הצפון מזרחי של ספרד, פחות או יותר עוברים בין אזורים שונים וכאן הם יתחילו לנוע לכיוון הפרינאים כשהקטע החמישי יכלול שלוש עליות בקטגוריות 2 ו-3. הקטע השישי יהיה כולו בפירנאים, יוזנק בבייאסקאס ויסתיים אחרי 136 קילומטרים בקול דה טורמאלה שבפירנאים הצרפתים, מקום שאנחנו רגילים לראות בטור דה פראנס. אלו יהיו 136 קילומטרים של עליות וירידות, שתיים משלוש העליות הן בדרגה הקשה ביותר והסיום על הר טורמאלה יגיע אחרי טיפוס של 19 קילומטרים על 7.4% עם שיפוע של 10.5% בקילומטר האחרון. כל זה קורה לפני יום המנוחה הראשון וככל הנראה כאן נוכל לצפות למהלכים שאולי יהפכו לקריטיים במרוץ.

השבוע השני 

אחרי הגיחה לצרפת הקבוצות ינצלו את היום החופשי כדי לנוע מערבה לחלק היותר מרכזי של צפון ספרד, משם יחודש המרוץ עם הקטע השביעי ויתחיל לנוע לכיוון מערב. אז גם הקטע השביעי מויטוריה גסטאיז לואלדגוביה רחוק מלהיראות כמו קטע שטוח, אבל שם כנראה לא נראה משהו מעבר למאבק על ניצחון בקטע. לעומת זאת הקטע השמיני שיתארח באזור לה ריוחה יהיה בהחלט הררי ואחד שיכול לשנות סדרים בדירוג. זה יהיה קטע של 164 קילומטרים שיסתיים בטיפוס מפרך על הר מונקלביו (8.3 ק"מ על 9.2%). שני הקטעים הבאים (9 ו-10) יהיו קטעים שטוחים שבהם המסלול ינוע צפונה עד לעיירה סואנסס שנמצאת בחוף הצפוני של ספרד על האוקיאנוס האטלנטי.

רגע לפני שמצטרף לישראל סטארט אפ ניישן. כריס פרום | צילום: youkeys

ואז מגיעים קטעים מספר 11 ו-12 שבהם חוזרים לטפס ובגדול. הקטע ה-11 (ויאויסיוסה ללה פראפונה שבהרים הקנטבריים) כולל 5 עליות מדורגות ש-4 מתוכם בקטגוריה 1 כולל זו שבסיום 16.5 ק"מ על 6.2%). הקטע ה-12 (פולה לביאנה לאנגלירו) כולל גם הוא 5 עליות מדורגות ומסתיים בטיפוס קשה מאוד על הפסגה של הר אנגלירו (12.4 ק"מ על 9.9%) ובהתחשב בעובדה שהקטע הזה מסיים את השבוע השני זה יהיה ככל הנראה הטיפוס המפרך ביותר בוואלטה השנה. שימו לב, בחלק השני של הטיפוס על ההר האימתני הזה השיפוע הממוצע הוא 15% ומגיע באזור מסויים ליותר מ-23%.  זה יקרה ב-1 בנובמבר (יום ראשון) וממש לא כדאי לפספס את זה.

השבוע השלישי

אחרי יום המנוחה השני, המרוץ יחזור לששת הקטעים האחרונים שלו. הקטע ה-13 יהיה קטע הנג"ש היחיד השנה בוואלטה (נג"ש אישי ל-33.7 ק"מ שברובו שטוח אבל מסתיים ב"קיר" של 1.8 ק"מ על 14.6%). השבוע הזה מתחיל בחלק הצפון-מערבי של ספרד ומשם נעים דרומה. הקטע ה-14 בין לוגו לאורנסה יהיה 204 קילומטרים של גבעות מתגלגות והקטע שאחריו (מוס לפואבלה דה סנאבריה) יהיה 230 קילומטרים במגמת עלייה עם 5 עליות בקטגוריה 3. בקטע ה-16 מסלמנקה לסיודאד רודריגו יהיו שתי עליות מדורגות שהן יותר קשות, אבל נראה שאת המהלכים המכריעים ישמרו המתמודדים בדירוג הכללי לקטע הלפני אחרון.

הקטע ה-17 בהחלט יאפשר מהפכים. מדובר ב-178 קילומטרים מסקוורו ללה קובאטיה (הרי סיסטמה סנטרל) שכוללים 6 עליות מדורגות ומסתיימים בטיפוס לאתר הסקי לה קובאטיה שיהיה אולי המכריע במרוץ. הטיפוס הזה יהיה באורך 9.8 ק"מ על שיפוע ממוצע של 7.1% בסיומו יגיעו הרוכבים לגובה של קרוב ל-2,000 מטרים מעל פני הים ואם לא הקורונה, יהיה מעניין לראות אם תנאי מזג האוויר של תחילת נובמבר יאפשרו את הטיפוס הזה. הקטע האחרון של המרוץ יהיה קטע שטוח לאורך 124 קילומטרים שיסתיים במדריד ובו צפויים, אם כבר, מאבקים בין הספרינטרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38