טור דה פראנס קטע 20 || וואט ואן ארט מנצח – רוכב הרנסאנס בעידן המודרני

הרוכב המגוון בעולם, רושם שני ניצחונות שלב בטור דה פראנס אחד. טאדיי פוגאצ'ר חותם את הניצחון ויונס וינגגורד מבצר את המקום השני ואת מעמדו כגרנד טוריסט בכיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא


צ פ ו | סיכום קטע 20

1. גילוי נאות – וואט ואן ארט הוא ללא ספק מהרוכבים החביבים עליי. מגוון היכולות שלו והעמידות הפיזית והמנטלית של הבלגי בן ה-26, לא דומה לאף רוכב פעיל אחר על כדור הארץ. האיש הוא רוכב רנסאנס בעידן המודרני. במגוון היכולות והכישורים שלו (אם כי לא ברמת ההישגים) ובלוח התחרויות השנתי העמוס שלו, הוא מגוון ובלתי נלאה באופן שכמעט מזכיר את אדי מרקס. מאז הטור דה פראנס הראשון שלו, זו השנה השלישית ברציפות בה ואן ארט מנצח שני שלבים בכל טור בו השתתף (ב-2019 אחד הניצחונות היה בנג"ש קבוצתי).

2. ואן ארט זינק לטור דה פראנס הנוכחי חודש וחצי בלבד אחרי שעבר אפנדיציט. הוא הכריז מראש כי לאור מצבו הבריאותי וההפסקה באימוניו, אין לו ציפיות מהשבוע הראשון של הטור. למרות זאת, את קטע חמש – השלב הראשון נגד השעון – הוא כבר סיים רביעי, רק 30 שניות אחרי המנצח.

3. בספרינט הסיום של קטע 10, הוא סיים שני, רק אחרי אחד… מארק קאבנדיש, ולפני כל יתר הספרינטרים האחרים. כבר למחרת, הוא ניצח ברכיבה מפוארת את קטע 11, המפרך, שכלל טיפוס כפול על הר וונטו. היום, הוא ניצח את השלב נגד השעון. אין בעולם אף רוכב פעיל אחר שיכול גם להתמודד ראש בראש עם קאבנדיש בספרינט, גם לנצח שלב של טיפוס כפול על הוונטו, וגם לנצח נג"ש ביום ה-22 של הטור דה פראנס.

4. חוץ מששה ניצחונות שלב בטור דה פראנס (שניים בכל טור בו השתתף, אחד מהם בנג"ש קבוצתי ב-2019), לזכות ואן ארט רשומים ניצחונות במונומנט של מילאן סאן רמו, בקלסיקות של סטרדה ביאנקה, גנט וובלגם ואמסטל גולד, ומדליות כסף באליפות העולם האחרונה גם במרוץ הכביש וגם נגד השעון. אם זה לא מספיק, הבחור כבר זכה שלוש פעמים באליפות העולם בסייקלו-קרוס, שמתקיימת בחורף האירופי הבוצי. כל זאת, למרות היותו גבוה וכבד משמעותית מרוב רוכבי הכביש.

5. לעתים נראה שוואן ארט בנוי כמו הרוכבים הגדולים של שנות השבעים. הוא מתחרה כל השנה, בתדירויות חריגות, ועדיין ממשיך לרשום ניצחונות, אף כי לעתים נראה שייתכן ולוח התחרויות השנתי שלו עמוס מדי. הקריירה של ואן ארט מאז היותו רוכב נוער, צמודה באופן הדוק לזו של מתיו ואן דר פול. השניים מאתגרים אחד את השני, מתדלקים אחד את השני, והתחרו זה מול זה כבר מאות פעמים. ואן דר פול נראה לא פעם יותר נפיץ ואגרסיבי, אלא שוואן ארט מתחרה יותר ימים בשנה על הכביש.

6. יוהאן ברונייל, השועל הבלגי הוותיק שהיה הדירקטור הספורטיבי בקבוצות יו.אס פוסטל ודיסקברי (של לאנס ארמסטרונג), טוען שאם ואן ארט יוותר על הקלסיקות והסייקלו-קרוס, ישנה את מבנה הגוף (הכוונה – יוריד משקל) והאימונים, הוא ינצח בקרוב גם בגרנד טורים. ספק אם משאלת הלב של הבלגי מצויה כרגע בתוכניות של ואן ארט.

7. כך או כך, ואן ארט ניצח היום את השלב נג"ש בן 30 הקילומטרים, עם יתרון של מעל 20 שניות לפני הבא אחריו (קספר אסגרין המצוין מדיוקונינק קוויק-סטפ). אחרי שלב השאנז אליזה מחר, יעלה ואן ארט על טיסה לטוקיו. כי בשבת הקרובה, הוא כבר יזנק בשעה 11:00 בבוקר (שעון יפן) למרוץ הכביש האולימפי במדי בלגיה ויהיה האיש הכי מסומן על הכביש. פרימוז רוגליץ', חברו לקבוצת יומבו-ויסמה, שיתחרה בו במשחקים האולימפיים במדי סלובניה וגם המטפסים האחרים, יתאמצו לנסות להיפטר ממנו כבר בעלייה הלפני אחרונה (מעבר "מיקוני" בכבישים סביב הר פוג'י) שמסתיימת 33 ק"מ לפני הסיום.

8. רכיבה מזהירה נוספת היום, נתן ללא ספק יונס וינגגורד, כשסיים שלישי בשלב, 32 שניות בלבד אחרי ואן ארט. וינגגורד הדני, בן ה-24, יסיים מחר שני בדירוג הכללי בטור דה פראנס הראשון שלו. הוא יהיה הדני הראשון שיטפס על הפודיום בטור מזה 25 שנה (מאז ביארן ריס). הטור של וינגגורד הוא תגלית של ממש. הוא הפתיע גם את קבוצתו, גם את עצמו ובוודאי את עולם האופניים. בפעם הבאה שהדני הצעיר יתייצב על קו זינוק בגרנד טור, הוא כבר יהיה מוביל קבוצה עם מטרה ברורה – ניצחון בדירוג הכללי.

9. בכלל, אחרי שבוע ראשון מהגיהנום, התרסקויות ופרישות לכל אורך הטור (כולל של מוביל הקבוצה, פרימוז רוגליץ'), נותרו בקבוצת יומבו ויסמה, מזה כשבוע, ארבעה רוכבים בלבד. אבל אחרי שנראתה כבר אבודה, מסיימת הקבוצה את הטור עם שלושה ניצחונות שלב ומקום שני בדירוג הכללי; ויכולה לחזור להולנד עם הראש מורם גבוה.

10. עומר גולדשטיין מישראל סטארט אפ ניישן, אלוף ישראל נגד השעון המשיך להפגין יכולת טובה היום וסיים ראשון בקבוצה שלו, במקום ה-62 הכללי, 4 דק' אחרי המנצח.

המהיר בקבוצתו. עומר גולדשטיין | צילום: בטיני פוטו באדיבות ישראל סטארט אפ ניישן

11. מחר – הגרנד פינאלה בשאנז אליזה! מארק קאבנדיש, הרוכב היחיד בהיסטוריה שניצח ארבעה שלבים רצופים על השאנז אליזה – רוכב אל גורלו (ולמפגש עם אדי מרקס) במטרה לנסות לשבור את שיא נצחונות השלב בטור דה פראנס בכל הזמנים. האם יחכה לו הניצחון ה-35 בפריס?

12. דבר אחד בטוח, לא קבוצת אלפסין-פניקס, לא בייק אקסצ'יינג', לא ישראל סטארט-אפ, וגם לא אף קבוצה אחרת, ייתנו את זה לקאבנדיש במתנה. שדרות השאנז אליזה הן ה-מכה של הספרינטרים. יספר פיליפסן ומייקל מת'יוס לא רכבו עד לכאן כדי לוותר. אנדרה גרייפל, שהודיע הבוקר שהוא פורש מרכיבה תחרותית בסוף העונה, ניצח בפריס כבר פעמיים בעבר ובוודאי חולם על מתנת פרידה יפה מהטור. מאידך, לא ברור אם וואט ואן ארט יקח סיכון בהתמודדות בספרינט הצפוף מהמסוכן, לאור התכניות האולימפיות שלו לשבת הקרובה.

13. כך או כך, אם הרכבת של קוויק-סטפ וקאבנדיש עצמו יתזמנו וימקמו הכל נכון, ויימנעו מתקלות, לא רעים הסיכויים שנראה מחר את ספרינטר הכביש הגדול בכל הזמנים – מארק קאבנדיש –כאיש הראשון שרושם ניצחון שלב מספר 35 בטור דה פראנס.

14. לסיום, המלצה בלתי מסויגת לכל מי שנמצא באזור פריס, קחו מסיכות ולכו מחר אחר הצהריים לשאנז אליזה. את החגיגה הזאת לא תרצו להחמיץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12