טור דה פראנס קטע 21 || טאדיי פוגאצ'ר מביס את יריביו בפעם השנייה בטור

ווט ואן ארט מסתער לניצחון בפריס וטאדיי פוגאצ'ר חותם את הניצחון השני שלו ברציפות בטור - יונאס וינגגורד וריצ'רד קרפז משלימים את הפודיום הכללי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא


צ פ ו | סיכום קטע 21

טור דה פראנס 2021 קטע 21 ואחרון משאטו לשאנז אליזה, פריס
מנצח היום: ווט ואן ארט, בלגיה (Jumbo-Visma)
סיים בזמן של: 2:39:37 שעות
ממוצע מהירות: 40.5 קמ״ש
מרחק: 108.4 ק"מ
מאיפה לאיפה: משאטו לשאנז אליזה, פריס

 מה היה על המסלול? 

הקטע ה-21 והאחרון של הטור יצא לדרך היום, יום ראשון בשעה 17:15 (שעון ישראל), קטע סיום מסורתי ומישורי יחסית שמסתיים בשדרות הניצחון של פריז. המסלול באורך 108.4 ק"מ מתחיל בשאטו ונגמר בשאנז אליזה, פריז.
תחילת הקטע האחרון מכונה ״המצעד״ ונהוג שהמנצח בחולצה הצהובה וקבוצתו חוגגים עם כוס שמפניה בקצב נינוח בקילומטרים הראשונים של התחרות.

ישנה עליה אחת מדורגת ואחרונה בהחלט לטור הנוכחי (מדורגת ברמה 4, הקלה ביותר) והיא מופיעה בתחילת המסלול אחרי כ-7.4 ק״מ שמה "קוט דה גרה".

צ פ ו | במעגל הקטן של השאנז אליזה | צילום: כתבנו בפריס

הרוכבים נכנסו לפריז לאחר 42.3 ק״מ להקפות המסורתיות בשדרות הניצחון, סה״כ 8 הקפות של כ-7 ק״מ כל אחת, כאשר יש ספרינט ביניים אחד בהקפה השלישית 40 ק״מ לסיום.

השאנז אליזה בצרפתית זה "אליסיום", מקום המנוחה הסופי של נשמותיהם של הגיבורים במיתולוגיה היוונית. איזה מקום לסיים את אירוע הספורט השנתי הגדול בעולם!

במשך ארבע שנים רצופות היה מארק קאבנדיש הספרינטר המהיר ביותר בפריז, אך זה היה לפני זמן מה בשנים 2009-2012. בשנים שלאחר מכן ניצחו מרסל קיטל (2013, 2014), אנדרה גרייפל (2015, 2016), דילן גרונווגן (2017), אלכסנדר קריסטוף (2018), קיילב יואן (2019) וסם בנט (2020).

יש דמיון מסוים לניצחון בספרינט של בנט בשאנז אליזה בשנה שעברה מכיוון שגם האירי זכה בתחרות הנקודות עם החולצה הירוקה. קאבנדיש יכול לעשות את אותו הדבר ואף להוסיף לזכותו את שיא הזכיות בכל הזמנים – 35 ניצחונות בקטעים בטור דה פראנס. שלושת הרוכבים הראשונים על הקו זוכים בבונוסי זמן של 10, 6 ו -4 שניות.

 מהלך התחרות 

יונאס רוטש מקבוצת EF הורודה הוא הראשון להתקיף בהקפות הראשונות בפריז, אך חברו לקבוצה סטפן ביסיגר הוא הראשון שפתח פער. הארי סוויני וקספר פדרסן הולכים איתו לבריחה. פטריק קונרד מגשר אליהם והם ארבעה עד שפדרסן יירד חזרה לפלוטון.

השלושה בבריחה פותחים פער מקסימלי של 30 שניות לפני שהם מוחזרים עם 32 קילומטרים לסיום, כאשר בעיקר קוויקסטפ עובדים לשלוט בפער.

התקפה נגדית של אידה שלינג, פיליפ ג'ילבר (שהבטיח לתקוף וגם קיים) וג'ולייאן אלפיליפה מנוטרלת אך שלינג הולך שוב. ברנט ואן מור ומיכאל ולגרן מצטרפים אליו. שלושת אלה גם פותחים פער של 30 שניות, אך הם נסגרים ע"י הפלוטון ומוחזרים ממש בהקפה האחרונה.

 המהלכים המנצחים 

ווט ואן ארט גובר על ג'ספר פיליפסן ומארק קאבנדיש בספרינט גדול מהדבוקה. "המאנקס-מאן" הבריטי מחמיץ את ההזדמנות לזכות בקטע ה-35 ולשבור את השיא של אדי מרקס אבל שומר על החולצה ירוקה.

הבלגי גבר על פיליפסן על הקו בפחות מאורך גלגל כדי לנצח, בעוד שקאבנדיש, שהחל את ספרינט שלו מאחורי ואן ארט ולא הצליח לעקוף, דפק על הכידון בתסכול.

קוויקסטפ הובילה בפניה האחרונה, אבל היו אלה יומבו-ויסמה עם ההובלה הטובה ביותר לאורך 700 מטרים האחרונים עם מייק טוייניסן לפני ואן ארט. ההולנדי היה ראשון במרחק של 500 מטר לסיום, כאשר ואן ארט דבוק על גלגלו וקאבנדיש הבא בתור עם ללא ההובלה שלו.

ואן ארט החל להאיץ 230 מטר לסיום, ונדבק למחסומים בצד שמאל של הכביש כשפיליפסן קפץ מימינו. קאבנדיש לא הצליח לעבור בחלק הפנימי, ופשוט התחיל באיחור את הספרינט. במקום ניצון היסטורי של קאבנדיש היה זה ואן ארט עם טריו משלו. פיליפסן, סיים במקום השני בפעם השלישית בטור זה.

"הטור הזה פשוט מדהים, רכבת הרים שכזו" אמר ואן ארט לאחר הסיום. "לסיים ככה היה זה מעבר לציפיות שלי. ניצחון כזה לא יסולא בפז. תודה לקבוצה הקטנה והמדהימה שלי, במיוחד מייק טוייניסן שהביא אותי למצב מושלם".

טאדיי פוגאצ'ר חותם את ניצחון הטור דה פראנס השני שלו ברציפות כולל חולצה מנוקדת וחולצה לבנה. יונאס וינגגורד וריצ'רד קרפז משלימים את הפודיום הכללי.

 ישראל סטארט-אפ ניישן 

עומר גולדשטיין הוא הישראלי השני שמסיים את הטור דה פראנס אחרי שגיא ניב הצליח בשנה שעברה. גולדשטיין אלוף ישראל נגד-שעון נתן הכל בקטעי הנג"ש וגם סיים הכי טוב מקבוצתו בקטעים אלה. זה בהחלט הישג קטן ומצוין בפני עצמו. הוא היה חלק מבריחה אחת ושרד עד סופה כאשר נלחם ראש בראש עם רוכב צרפתי על תואר "הרוכב ההתקפי" של הקטע בו הוא לא זכה לבסוף אבל הוכיח שיש לו את הרוח הנכונה.

נפרד מעולם הרכיבה. אנדרה גרייפל | צילום: נועה ארנון ישראל סטארט אפ ניישן

הקבוצה עצמה יוצאת בלי הישג משמעותי של ניצחון בקטע או באחת החולצות, אבל היה בהחלט מעניין לראות את מייקל וודס מנסה להלחם על חולצת המטפס הטוב ביותר ואת דן מרטין יוצא להתקפות בהרים. אנדרה גרייפל הודיע על פרישה סופית ממרוצים לקראת סוף הטור והשיג היום מקום חמישי מכובד בספרינט סיום של הטור האחרון שלו. גולדשטיין סיפר בראיון סיום: "זה היה המרוץ הכי קשה שעשיתי אי פעם. אבל גם הכי מהנה. סבל זה חלק מהספורט הזה ואתה חייב לדעת להינות ממנו. צברתי חוויות שלעולם לא אשכח. הייתי טוב. אבל אני יכול להיות טוב יותר. אני משוכנע שאני יכול לתת יותר – ולי אין ספק שאם וכאשר אקבל את ההזדמנות להופיע בטור בשנים הבאות – אני אשיג יותר. התחזקתי ונבניתי מנטלית. אתה מבין שזה לא דומה לאף אחד ממאות המירוצים בהם השתתפתי בעבר. כמה קשה? עד כדי כך שאני פשוט מאושר עכשיו, בשדרות האליזה, שהכל כבר מאחורי אני יכול להרפות… להגיד שלום לאופניים לכמה ימים ולנשום כמה ימים. אומרים שמי שצלח טור דה פראנס – יוצא ממנו רוכב טוב יותר. אני מאמין בזה".

עומר גולדשטיין בקטע האחרון בטור | צילום: נועה ארנון

 סיכום הטור 

טאדיי פוגאצ'ר מנצח פעם השנייה ברצף והפעם בשונה מהניצחון הדרמטי בקטע 20 בשנה שעברה, הוא עושה זאת בהובלה דומיננטית מהשבוע הראשון של המרוץ. הפעם אפשר לחלק שבחים גם לקבוצתו UAE שהיתה טובה יותר משנה שעברה. אמנם הוא לא הזדקק לכך בנג"ש הראשון ופסגות ההרים הגבוהים, אך המעטפת נראתה טוב יותר ומגוננת יותר בשלבי המישור וגבעות.

היה ברור שהסלובני בן ה-22 הוא הרוכב הכי טוב במרוץ, העובדה שנמנע מהתרסקויות לעומת חלק מיריביו שיחקה כמובן לטובתו. לא נוכל לדעת איך היה נראה הקרב עם פרימוז רוגליץ' וגריינט תומאס בריאים, אך ניתן רק לשער לפי הדומיננטיות שפוגאצ'ר מציג וההפרש הענק שיש לו בהובלה, מעל 5 דקות, היה מספיק לגבור על כל רוכב.

בטוח שכל אוהדי האופניים ישמחו לראות בשנה הבאה את אגן ברנאל (אינאוס), מנצח הג'ירו השנה והטור בשנת 2019 מגיע להתחרות בסלובני בקרב הענקים של דור הצעירים. ריצ'רד קפרז הוא סיפור גדול של רוכב שזהו הגראנד טור החמישי שלו בסך הכל, מתוכם הוא סיים שני בוואלטה בשנה שעברה וניצח כמובן את הג'ירו לפני שנתיים. האקוודורי שסיים כעת שלישי כללי הוא פייטר ענק ולמרות שקבוצתו לא הגיע בכוח מלא הוא נתן הכל, ברור שאם ישפר את יכולת הנג"ש שלו הוא יזכה בעוד הרבה מרוצים.

יונאס וינגגורד הוא בהחלט תגלית המרוץ, הדני הצעיר מסיים שני כללי בגראנד טור הראשון שלו. מספרים שבמחנה האימונים המסכם של יומבו-ויסמה הוא אפילו התעלה בביצועים על רוגליץ', מוביל הקבוצה.

קבלנו שבוע ראשון עמוס בהתרסקויות, ניצחונות ודרמות של הרוכבים הכי טובים בעולם. ג'וליאן אלאפיליפ אלוף העולם סיפק לצרפתים נחת עם ניצחון בקטע ראשון וחולצה צהובה. מת'יו ואן-דר-פול ההולנדי המעופף שחולש על כל דיסיפלינה באופניים, הצליח לעשות היסטוריה עם שבוע ראשון יוצא דופן כשהוא מנצח ומגן על החולצה הצהובה בצורה מרשימה עם קבוצתו אלפסין-פניקס שנתנה פייט מכובד לקבוצות הגדולות.

אי אפשר לא להזכיר את הפנומן ווט ואן ארט, הבלגי ניצח ב-3 קטעים שונים לחלוטין, קטע המלכה שכלל טיפוס כפול למונט וונטו, קטע הנג"ש השני וכמובן ניצח את הקטע היום בספרינט מה שהשלים לו טריו שלא ראינו מרוכב כמה עשורים.

מארק קאבנדיש, הרוכב הבריטי, שהגיע לקטע האחרון של היום עם 34 ניצחונות בקטע, שזה שווה לשיא ניצחונות של אדי מרקס, הפסיד על הקו על ידי ווט ואן ארט וג'ספר פיליפסן בפריס. עם זאת, המקום השלישי של קאבנדיש הספיק כדי להבטיח את החולצה הירוקה השנייה שלו בקריירה וטור שהיה קאמבק מהסרטים.

תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 21:
1 Wout Van Aert (Bel) Jumbo-Visma 02:39:37
2 Jasper Philipsen (Bel) Alpecin-Fenix
3 Mark Cavendish (GBr) Deceuninck-QuickStep
4 Luka Mezgec (Slo) Team BikeExchange
5 André Greipel (Ger) Israel Start-up Nation
6 Danny van Poppel (Ned) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux
7 Michael Matthews (Aus) Team BikeExchange
8 Alex Aranburu Deba (Spa) Astana-Premier Tech
9 Cyril Barthe (Fra) B&B Hotels p/b KTM
10 Maximilian Walscheid (Ger) Qhubeka-NextHash

עשרת הרוכבים הראשונים בדירוג הכללי GC הסופי – אחרי קטע 21:
1 Tadej Pogacar (Slo) UAE Team Emirates 82:56:36
2 Jonas Vingegaard (Den) Jumbo-Visma 00:05:20
3 Richard Carapaz (Ecu) Ineos Grenadiers 00:07:03
4 Ben O'Connor (Aus) AG2R Citroën Team 00:10:02
5 Wilco Kelderman (Ned) Bora-Hansgrohe 00:10:13
6 Enric Mas Nicolau (Spa) Movistar Team 00:11:43
7 Alexey Lutsenko (Kaz) Astana-Premier Tech 00:12:23
8 Guillaume Martin (Fra) Cofidis 00:15:33
9 Pello Bilbao Lopez De Armentia (Spa) Bahrain Victorious 00:16:04
10 Rigoberto Uran (Col) EF Education-Nippo 00:18:34

לובשי החולצות לאחר קטע 21 ואחרון – המנצחים בקטגוריות השונות:
חולצה צהובה (מוביל הטור GC) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
חולצה ירוקה (המאיץ המוביל בניקוד ספרינטים) – מארק קאבנדיש, בריטניה (Deceuninck-QuickStep)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בניקוד הרים) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל GC) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
הקבוצה המובילה בדירוג הקבוצות – בחריין ויקטוריוס (Bahrain Victorious)
הרוכב ההתקפי ביותר בטור כולו ״סופר-קומבטיב״ – פראנק בונאמור (B&B Hotels p/b KTM)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02