ניקוד אולימפי יקר: מקום 12 לאיתמר אשד בגביע העולם בטריאתלון בסין

הטריאתלט הישראלי רשם הופעה טובה נוספת, וממשיך לצבור ניקוד בתקווה להבטיח מקום בפריז. מקום 29 לרועי זוארץ. אשד: "ידעתי שאני מגיע בכושר טוב, אצטרך לעלות עוד בסולם המקומות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר אשד | צילום: צלמי שוונג

הישג יפה לטריאתלט הישראלי איתמר אשד, שסיים בסוף השבוע במקום ה-12 בתחרות גביע העולם שנערכה בעיר ווייהאי בסין. אשד בן ה-23 סיים את התחרות למרחק של 1.5 ק"מ שחייה, 38.4 ק"מ רכיבה ו-10 ק"מ ריצה בזמן של 1:49:06 שעות וצבר בזכות ההישג נקודות יקרות לדירוג האולימפי.

לכתבות נוספות בנושא:
שוב זה קורה: זיהום בסיין גרם לביטול השחייה בתחרות המבחן האולימפית בטריאתלון
בעקבות התכווצות שריר בריצה: מקום 44 לשחר שגיב בתחרות המבחן האולימפית
אנטונינה רזניקוב אחרי ההתמוטטות בצרפת: "הכבישים היו פרוצים, נתנו לנו מים מלוכלכים"

כזכור, לפני כחודשיים אשד נכנס לראשונה לסימולציה המדמה את הספורטאים אשר מעפילים למשחקים האולימפיים בפריז 2024 ובדירוג האחרון שפורסם בשבוע שעבר הוא דורג במקום ה-51 ועדיין בפנים. במשחקים האולימפיים נכללים 55 טריאתלטים, אשר נכנסים לפי הדירוג האולימפי, תוך מגבלה של 3 טריאתלטים לכל היותר למדינה. הישראלי הבכיר שחר שגיב כבר הבטיח מעשית את מקומו שם, כאשר אשד שואף להצטרף אליו ולהיות הישראלי השני במשחקים.

איתמר אשד | צילום: איגוד הטריאתלון

עוד בתחרות בסופ"ש, רועי זוארץ סיים במקום ה-29 עם 1:56:10 שעות, בעוד איתמר לבנון לא סיים מכיוון שנעקף בהקפה. מי שניצח בתחרות כולה הוא כריסאנטו גרחאלס המקסיקני עם 1:46:35 שעות, בעוד אצל הנשים ניצחה ביאנקה סרני האיטלקייה.

אשד סיפר לשוונג בסיום: "לתחרות הגעתי אחרי שבוע עמוס מאד של טיסות, אחרי שפספסנו את הקונקשיין באיסטנבול והיינו צריכים להשאר שם לילה. כשהגענו לבייג’ין, האופניים לא הגיעו ולבסוף הגיעו רק יום לפני התחרות. לא ההכנה הכי אידיאלית, אבל ידעתי שאני מגיע בכושר טוב ואעבוד עם מה שיש".

התחרות עצמה: "התחרות התנהלה די לידיים שלי, אחרי שחייה יחסית טובה ועם פתיחת רכיבה חזקה מצאתי את עצמי מהר מאד בפלוטון הראשון. היה לי ברור משם שזאת הולכת להיות תחרות ריצה ושמרתי כוחות לשלב הזה.
לצערי בריצה לא התחבר לי – בגלל נפילה שטותית באופניים בשבוע שעבר לא הייתי שווה בין שני הצדדים של הגוף וצד שמאל פיצה על הפציעה בימין. אחרי 5 ק"מ התכווצה לי הרגל ומשם רק קיוויתי שאצליח לסיים את הריצה מבלי לעצור. למזלי הצלחתי לשמור על התקדמות כלשהי ואיבדתי משם רק מקום אחד".

איתמר אשד, איתמר לבנון ורועי זוארץ | צילום: איגוד הטריאתלון

העלייה בדירוג והמשך הדרך: "מקום 12 נותן לי כמות יפה של ניקוד, אבל אצטרך לעלות עוד בסולם המקומות בשביל להבטיח לעצמי מקום במשחקים האולימפיים בשנה הבאה. בשביל זה אני ממשיך לסבב אינטנסיבי של תחרות כל שבועיים למשך החודשיים הבאים, כשהתחנה הבאה גביע העולם בקרלו ויווארי, צ’כיה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג