מקום 26 לאיתמר אשד בקנדה, צפוי להיכנס לראשונה לתמונת המשחקים האולימפיים בפריז

הטריאתלט הישראלי זכה לניקוד יקר בתחרות מסבב אליפות העולם ויטפס בדירוג האולימפי לראשונה אל 55 הספורטאים שנכנסים למשחקים בשלב זה. מקום 12 להגר כהן כליף בסבב גביע אירופה באוסטריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איתמר אשד | צילום: צלמי שוונג

הטריאתלט איתמר אשד רשם אתמול (שבת) נקודת ציון חשובה בדרך להגשמת החלום האולימפי. הישראלי בן ה-23 סיים במקום ה-26 בתחרות האיכותית מסבב אליפות העולם במונטריאול, קנדה, וצבר ניקוד אולימפי יקר, בזכותו הוא צפוי להיכנס לראשונה אל הסימולציה המדמה נכון להיום את הספורטאים אשר מעפילים למשחקים האולימפיים בפריז 2024.

במשחקים האולימפיים נכללים 55 טריאתלטים, אשר נכנסים לפי הדירוג האולימפי, תוך מגבלה של 3 טריאתלטים לכל היותר למדינה. בישראל, שחר שגיב ניצב גבוה בדירוג זה, אולם כעת לראשונה זינק אשד בדירוג וצפוי להיכלל בתמונת 55 הספורטאים, אם המשחקים היו נערכים היום. אמנם הדרך עוד ארוכה מאוד עד הבטחת המקום בפריז, אולם לראשונה הישראלי נמצא במקום ריאלי ואלו חדשות מעודדות במיוחד מצדו.

לכתבות נוספות בנושא
התאושש מההתרסקות: מקום 15 לטריאתלט איתמר אשד בגביע העולם במקסיקו
בפעם ה-3 ברצף: שחר שגיב הוזמן לסופר ליג, ליגת הטריאתלון הטובה בעולם
כל התוצאות מטריאתלון אשקלון, אליפות ישראל בספרינט לקבוצות גיל

איתמר אשד | צילום: צלמי שוונג

איתמר אשד | צילום: צלמי שוונג

בתחרות עצמה בקנדה, שנערכה למרחק ספרינט (חצי אולימפי), אשד פתח פחות טוב בשחייה, כאשר יצא מהמים כחצי דקה אחרי המובילים. אלא שהוא נלחם בצורה ראויה לציון ברכיבה ועקף הרבה מאוד מתחרים, כאשר לבסוף סיים עם הזמן השלישי בטיבו ברכיבה בתחרות כולה. בריצה מעט נחלש, אולם לאחר 15:47 דקות ב-5 ק"מ ריצה סיים עם זמן כולל של 55:18 דקות. מת'יו האוזר האוסטרלי ניצח עם 53:47 דקות.

ההישג של אשד מגיע דווקא לאחר תאונה לא קלה שחווה באליפות אירופה במדריד, בה לא סיים את התחרות לאחר שהתרסק ברכיבה ואף אושפז בבית חולים מקומי. עם זאת, הוא הראה כי התאושש לחלוטין כאשר בשבוע שעבר סיים במקום ה-15 בגביע העולם במקסיקו וכעת ממשיך לצבור ניקוד במסע שלו אל עבר המשחקים האולימפיים. כזכור, באליפות ישראל ב-TRI כנרת סיים במקום הרביעי ומחוץ לפודיום, אולם בדירוג האולימפי הוא ניצב שני מבין הישראלים

עוד אתמול, הגר כהן כליף התחרתה בסבב האירופי בוולס, אוסטריה, וסיימה במקום ה-12 במקצה העלית לנשים (מרחק ספרינט גם כן). הישראלית בת ה-23, שמרבה להתחרות בחודשים האחרונים, סיימה את 750 המטרים של השחייה ב-10:04 ויצאה 12 מהמים ורשמה רכיבה מרשימה ביותר (20 ק"מ) כשהייתה עם זמן הרכיבה השני בטיבו בתחרות כולה. בריצה (5 ק"מ) מעט נחלשה ביחס ליריבות וסיימה לבסוף עם זמן של 1:01:33 שעות. יקטרינה שבאלינה הקזחית ניצחה עם 59:35 דקות.

הגר כהן כליף | צילום: הראל זילברמן

במקצה המקביל לגברים באוסטריה התחרו שני ישראלים צעירים בני 21: שחר עגור סיים במקום ה-34 עם זמן של 54:59 דקות ואלון כהן סיים במקום ה-42 עם 56:03 דקות. זאת מתוך 67 מתחרים שזינקו לתחרות.

בהמשך השבוע ביום רביעי ב-11:00 שעון ישראל (שידור חי בערוץ ספורט 5+), יזנקו שלושה טריאתלטים ישראלים – שחר שגיב, איתמר לבנון ורועי זוארץ – לתחרות הטריאתלון במסגרת המשחקים האירופיים בפולין. מדובר בתחרות למרחק האולימפי, כששגיב האולימפי ואלוף ישראל כרגיל מכוון בה גבוה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג