שוב זה קורה: זיהום בסיין גרם לביטול השחייה בתחרות המבחן האולימפית בטריאתלון

אחרי יומיים שקטים, כמה שעות של גשם גרמו שוב להזרמת ביוב לנהר ולזיהום המים. בעקבות כך, הטריאתלון בתחרות היוקרתית בפריז הפך לדואתלון: "לא רוצים לסכן את בריאות הספורטאים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אתר התחרות בפריז בשבוע שעבר | צילום: ליאור כהן

חשבתם שנושא הזיהום בנהר הסיין עזב אותנו? חשבו שוב. אחרי יומיים "רגועים" בפריז, בהם תחרות המבחן האולימפית בטריאתלון נערכה כסדרה עם המקצים האישיים לנשים ולגברים, היום (ראשון) שוב הזיהום הרים את ראשו ובעקבות תוצאות לא תקינות של בדיקות המים, התחרויות ביום השלישי, הכוללות את השליחים ואת המקצים הפראלימפיים, הפכו לתחרות דואתלון, ללא שחייה, עם אופניים וריצה בלבד (ריצה-אופניים-ריצה ליתר דיוק).

לכתבות נוספות בנושא:
אין תכנית ב': מאחורי הקלעים של ביטול תחרות המים הפתוחים בפריז והאם המשחקים בסכנה
משרד הבריאות: טפיל התגלה במי הכינרת, יש להקפיד לשחות עם משקפת
בעקבות התכווצות שריר בריצה: מקום 44 לשחר שגיב בתחרות המבחן האולימפית

כזכור, בחודש שעבר תחרות המבחן האולימפית בשחייה במים פתוחים, כחלק מהסבב העולמי, בוטלה כליל לאחר שגשמים עזים בימים שלפני המשחה גרמו לזיהום קשה בנהר ולתוצאות חיידקי אי-קולי גבוהות בהרבה מהמותר. הפעם, אפילו לא היו גשמים חזקים במיוחד, אלא גשמים קלים בלבד שירדו אתמול וגרמו גם הם לזיהום מעל למותר, שאילץ את המארגנים לבטל את השחייה.

אתר תחרויות המים הפתוחים בפריז | צילום: פרטי

מערכת הביוב הפריזאית היא כזו שכל גשם גורם להזרמת מי שופכין לנהר הסיין, ונראה כי מספיק גשם קל כדי שהדבר ישפיע על התחרויות בנהר. בעוד שנה ייערכו המשחקים האולימפיים בפריז, והמארגנים מבטיחים שהנושא יסודר עד אז, בזכות אגני ניקוז חדשים שייבנו וימנעו את הזרמת הביוב לחלק בנהר בו אמורים להתחרות, אולם אין ספק כי הדבר מדיר שינה מעיני הוועד האולימפי הבינלאומי וההתאחדויות הרלוונטיות.

איגוד הטריאתלון העולמי מסר בהודעה רשמית: "ראינו אי התאמות משמעותיות בנתונים בין תוצאות בדיקות איכות המים האחרונות שסופקו על ידי המעבדה, לבין מנתחי הדגימות שנעשות בתדירות גבוהה. בהתחשב בפער זה, וכדי לא לסכן את בריאותם ובטיחותם של הספורטאים, התקבלה ההחלטה לבטל את כל פעילויות השחייה המתוכננות להיום".

זינוק לטריאתלון | צילום: shutterstock

את האכזבה בקרב המשלחות לא ניתן היה להסתיר, ושוב עולה השאלה מדוע אין תכנית ב' למקרה של זיהום, שנראה ששכיח יותר מהמצופה. אגב, בתחרות השליחים המעורבת קיבלנו קרב מרתק כשגרמניה היא זו שניצחה, שנייה אחת בלבד לפני בריטניה. בלגיה הפתיעה עם מדליית הארד, ארבע שניות לפני המארחת החזקה צרפת, וחמש שניות לפני פורטוגל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג