משרד הבריאות: טפיל התגלה במי הכינרת, יש להקפיד לשחות עם משקפת

בעקבות שלושה מקרים של דלקות קשות בקרנית אחרי רחצה בכינרת, משרד הבריאות מפרסם על גילוי טפיל שגורם לתופעה, ואף עשוי לפגוע בראייה, וקורא שלא להיכנס לאגם ללא משקפי שחייה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אחרי השחייה נשטוף במים מתוקים | צילום: צלמי שוונג

חודשי הקיץ הם העמוסים ביותר בחופי הכינרת, המלאים ברוחצות וברוחצים. אלא שמשרד הבריאות מעדכן היום (רביעי) בהודעה רשמית על טפיל המסכן את עיני הרוחצים בכינרת וממליץ שלא להיכנס למי האגם ללא משקפת שחייה המכסה את העיניים.

לכתבות נוספות בנושא:
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים
אין תכנית ב': מאחורי הקלעים של ביטול תחרות המים הפתוחים בפריז והאם המשחקים בסכנה
צפו: כשאלופת ישראל בשחייה נקלעה למערבולת בים 

לפי הודעת המשרד, בימים האחרונים התקבלו דיווחים מרופאי עיניים על שלושה מטופלים הסובלים מדלקות קשות של קרנית העין וצלקות בקרנית לאחר שרחצו בכנרת. שניים מהם אובחנו מעבדתית לכך שהדלקות נגרמו עקב טפילים מיקרוספורידיום ומקרה נוסף נמצא בחשד גבוה לכך.

שחיינים בכינרת | צילום: באדיבות הדר בן דרור

שלושה מקרים אלו מצטרפים ל-38 מקרים שדווחו במהלך שנת 2022 של נגעים בקרנית, האופייניים לזיהום מיקרוספורידיום, טפיל שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה. מחקירת משרד הבריאות עלה כי "לפחות חלק מחולים התרחצו בחופים שונים של הכנרת".

לפי ההסתדרות הרפואית בישראל, מיקרוספורידיה הוא שם של משפחת טפילים חד-תאיים המפרישים נבגים ושוהים במקורות מים. הטפילים הללו יכולים לגרום לזיהום בבני אדם דרך פלישה למערכת העיכול, מערכת השתן, מערכת השרירים ולעין. במקרים המדוברים, הטפיל פגע בעין וגרם לדלקת הקרנית.

לאור הנתונים, ממליץ משרד הבריאות "להשתמש במשקפת או משקפי שחייה ברחצה במי הכנרת כדי להימנע ממגע ישיר של מים עם העיניים. כל אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים או הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא/ה עיניים לאבחון וטיפול". עם זאת, מדגישים במשרד הבריאות כי אין כל סיכון בשתיית מי הכנרת, אלא ברחצה בעיניים חשופות בלבד.

עוד מהודעת משרד הבריאות מדווח כי המשרד ממשיך לבדוק את הנושא ויעדכן את הציבור בממצאים, וכן כי משרד הבריאות ורשות המים מפעילים את מערכי המעבדות, במאמצים לאתר את הגורם לתופעה ויעדכנו בממצאים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג