מת באופן פתאומי יושב הראש המודח של הסוכנות למניעת סימום של רוסיה

יושב הראש המודח של הסוכנות למניעת סימום ברוסיה (RUSADA), ניקיטה קמייב, שתכנן לחשוף את שיטות הסימום הרוסיות נמצא מת לפני שבוע בגיל 52
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ניקיטה קמייב, יושב הראש המודח של הסוכנות למניעת סימום ברוסיה (RUSADA) שתכנן לחשוף את שיטות הסימום הרוסיות ואת תמיכת המדינה בהליך השיטתי, נמצא מת בביתו לפני שבוע בגיל 52, כך על פי הכתוב באתר abc. עשרה שבועות לפני מותו, אמר קמייב, כי הוא מעוניין לכתוב ספר שיחשוף בהרחבה את שיטות הסימום של רוסיה. "אני רוצה לכתוב ספר על הסימום בספורט של רוסיה מאז 1987, כשהייתי מדען צעיר ועבדתי במעבדה סודית במכון לרפואת ספורט. יש לי את המידע והעובדות שמעולם לא פורסמו", כך הוא כתב בהודעת דואר אלקטרוני לעיתון ה"סאנדיי טיימס". סוכנות הידיעות הרשמית של רוסיה TASS דיווחה כי ככל הנראה סיבת המוות היא התקף לב.

כזכור רוסיה הושעתה מאיגוד האתלטיקה הבינלאומי בחודש נובמבר שנה שעברה מכל פעילות ספורטיבית בינלאומית, החל מתחרויות יבשתיות ועד לתחרויות האתלטיקה במסגרת המשחקים האולימפיים ריו 2016. השעייתה הגיעה בעקבות ממצאיו של דיק פאונד, שמונה על ידי הרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט לחקור תופעות חמורות של שימוש בחומרים אסורים ברוסיה, בעקבות תחקירים עיתונאיים שונים. בסופו של דבר התברר כי כמות גדולה מאוד של אתלטים רוסים "נהנו" מהעלמות של בדיקות סמים חיוביות, כאשר התאחדות האתלטיקה הרוסית נתנה יד למעשי שוחד, שהפכו את פרשת הסמים הנוכחית אולי לחמורה ביותר בתולדות האתלטיקה הקלה בעולם.

קמייב הודח כאמור מתפקידו כבר במהלך חודש דצמבר האחרון, עם עם עוד מנהלים בכירים בסוכנות, בניסיון של רוסיה לנער מעליה את הכתם הספורטיבי לקראת אולימפיאדת ריו שתתקיים באוגוסט.

עוד כתבות סמים בספורט בשוונג
שערוריית סמים חדשה בארה"ב והפעם בריצה למרחקים
מה עושים בעולם כדי למנוע שימוש בסמים בספורט?
דעות || סמים את הריצה במרכז



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג