רעידת אדמה בעולם האתלטיקה: שערוריית סמים חדשה בארה"ב והפעם בריצה למרחקים

לפי תחקיר שפורסם ב-BBC, אלברטו סלזאר שהוא אחד ממאמני הריצה למרחקים הבכירים בעולם, חשוד במתן חומרים אסורים למתאמניו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי למרחקים ארוכים
אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי למרחקים ארוכים

חובבי הריצה למרחקים ארוכים בארצות הברית מאוד מקווים שהידיעות שפורסמו בשעות האחרונות לא אמיתיות. יותר מהם, חברת "נייקי" שכבר נפלה בפח בעבר עם אחד הספורטאים הגדולים ביותר שלה בהיסטוריה, לאנס ארמסטרונג. אז הפעם לא מדובר בספורטאי פעיל שהוא שם ענק, אלא במאמן הריצה למרחקים ארוכים אולי הידוע ביותר בעולם – אלברטו סלזאר, שבעצמו היה רץ בכיר בשנות השמונים וניצח שלוש פעמים ברציפות במרתון ניו יורק, חשוד לכאורה לפי החדשות האחרונות במתן חומרים אסורים לחלק מהמתאמנים שלו בקבוצה הידועה שלו שמתאמנת בחסות "נייקי" באורגון שבארצות הברית.

אלברטו סלזאר מאמן ריצה אמריקאי

בעצמו אחד הרצים האמריקאים הגדולים בכל הזמנים. אלברטו סלזאר | צילום: WIKIMEDIA COMMONS

המקור של המידע הזה הוא בתחקיר של BBC שפורסם בשעות הלילה של אתמול (רביעי) ברחבי העולם. החדשות הטובות מבחינת חובבי האתלטיקה הן שהמתאמן הבכיר ביותר של סלזאר, מו פראח, אינו בין החשודים בשימוש בחומרים אסורים. עם זאת, לפי התחקיר סלזאר סיפק חומרים אסורים לשבעה רצים מהקבוצה של נייקי באורגון, כשהבולט מביניהם הוא גיילן ראפ, הרץ האמריקאי הבכיר כיום למרחקים ארוכים, ומי שזכה במדליית הכסף בריצה ל-10,000 מטר במשחקים האולימפיים ב-2012 בלונדון (מו פראח היה המנצח). לפי החשדות, ראפ השתמש בחומרים אסורים כבר מגיל 16, בעידודו של סלזאר.

יוטיוב | סרט תעודה של מארק דיילי על המרדף אחרי הסמים בספורט

העדויות של ה-BBC הן של ספורטאים לשעבר שהתאמנו אצל סלזאר וחברים בצוות האימון שסיפרו על השימוש בחומרים האסורים. לטענתם הם העלו את הנושא הזה גם בפני הרשות האמריקאית למניעת חומרים אסורים בספורט. עדות מעניינת שייכת לסטיב מגנס מצוות האימון של סלזאר, שטען כי ראה מסמך שבו צוין כי בשנת 2002 גיילן ראפ קיבל טסטוסטרון, שנמצא בפקודת החומרים האסורים.

גיילן ראפ רץ אמריקאי

טסטוסטרון בגיל 16? גיילן ראפ | צילום: WIKIMEDIA COMMONS

נכון לעכשיו, סלזאר וראפ שהתבקשו להגיב לתחקיר הכחישו שימוש בחומרים אסורים. סלזאר אמר ש"האינפורמציה בתחקיר מבוססת על עדויות כוזבות וחצאי אמיתות". ראפ אמר: "מעולם לא השתמשתי בחומרים משפרי ביצועים והמאמן סלזאר מעולם לא הציע לי להשתמש. אני נגד שימוש בחומרים משפרי ביצועים". גם מהגופים האמריקאים שנחשפו לפרשה (כמו הרשות למניעת חומרים אסורים בספורט) עדיין לא הגיעו תגובות.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג