מתן רודיטי בראיון מיוחד אחרי ההישג: "מרוצה, אבל עם תחושת פספוס"

רגע אחרי המקום השמיני באליפות העולם, שחיין המים הפתוחים מנתח את המשחה ("הסיבוב האחרון, הפיניש, קצת ביאס אותי"), מפרגן לחברו לנבחרת יונתן אחדות ("אחד המבטיחים בישראל") וכבר מציב מטרות קדימה ("שואף למקום גבוה יותר בדוחא")
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מתן רודיטי כנראה אוהב את יפן, ויפן כנראה אוהבת את מתן רודיטי. אחרי שרשם את הישג השיא של השחייה הישראלית עם מקום רביעי במשחקים האולימפיים וסיים רביעי גם באליפות אירופה בקיץ שעבר, השחיין בן ה-24 רשם הלילה (בין שבת לראשון) הישג שיא נוסף, עם המקום השמיני באליפות העולם במשחה ל-10 ק"מ, המרחק האולימפי.

לכתבות נוספות בנושא:
עשה היסטוריה: מקום שמיני למתן רודיטי באליפות העולם במים פתוחים
גמר שלישי רצוף לשחייה האמנותית באליפות העולם, ניצחון היסטורי לנבחרת הכדורמים
כשהחלטת ניווט גאונית אחת הכריעה את אליפות העולם במים פתוחים
בבריכה עם מתן רודיטי: אימון לדוגמה של נבחרת ישראל במים פתוחים

מי שציפה לראות את רודיטי חוגג את השיא בסיום, כנראה לא מכיר את הנחישות והדבקות שלו במטרה. רגע אחרי, בשיחה עם שוונג, הוא נשמע כמי שבעיקר כבר חושב איך יוכל לשפר את ההישג לתחרות הבאה: "אני חושב שהייתי בכושר ממש טוב, ותוך כדי המשחה הרגשתי שאפילו יש לי יותר סיבולת ממתחרים אחרים במים, אבל נגיד הסיבוב האחרון, הפיניש, קצת ביאס אותי, וגם הצלע האחרונה בסיבוב החמישי".

מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מה קרה שם בדיוק?
"קלטתי שפלטריניירי לא מצליח להחזיק עם אצ'רנצה, שהיה אז רביעי. הם התחילו להתנתק מהדבוקה, ואני הייתי במקום השביעי מאחורי האוסטרלי ניק סלומן. ניסיתי לעבור אותו, והוא עשה לי את החיים ממש קשים. היה כבר שלב שממש הייתי על הרגליים של אצ'רנצה, אבל סלומן ופלטריניירי ממש דחקו אותי"

סיימת את המשחה עם המשקפת על המצח, איך זה קרה?
"האוסטרלי נתן עבודת רגליים מטורפת בפיניש ואני הייתי בדיוק מאחוריו, כנראה שהכובע שלי התחיל להחליק כזה, כמו שקורה לפעמים במהלך משחה, וממש לקראת הסוף הכובע ממש עף לי והוציא את הרצועה של המשקפת, אז פתאום את ה-20 מטרים האחרונים שחיתי כשהמשקפת שלי הייתה על המצח. אני חושב שזה הפריע קצת לפיניש, אבל אי אפשר לדעת".

כשסיימת חשבת על ההישג שעשית או על זה שרצית יותר?
יותר לכיוון של הייתי יכול לעשות יותר טוב. דבר ראשון – שמחתי ששוב חזרתי לשחות עם השמות הגדולים, לסיים עם שחיינים ברמה עולמית. טופ 8 הייתה אחת מהציפיות שלי, שאפתי אפילו לטופ 5 אבל השמינייה הראשונה הייתה במטרות שלי. אז בגדול הייתי מרוצה, אבל קצת עם תחושת פספוס. כי מה שהיה שם בסיבוב האחרון שקלטתי שהולך להיות ניתוק מהדבוקה, הרגשתי שיש לי יותר כח מסלומן ומפלטריניירי, אבל האוסטרלי היה מאוד פיזי ומאוד הקשה עליי לברוח".

מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

היה לך עניין לא פתור עם אליפויות עולם, עד היום או שלא היה לך משחה טוב מספיק שם או בשנה שעברה שחלית בקורונה רגע לפני, עכשיו זה נפתר?
"מרגיש שפתרתי חלקית, מקווה שבדוחא בשנה הבאה אפתור את זה לגמרי"

מקום שמיני בדוחא שווה כרטיס למשחקים האולימפיים
"נכון, אבל בדוחא אני מצפה מעצמי אפילו ליותר. כמובן שמקום שמיני זה עדיין יהיה מכובד, אבל כמו שציפיתי מעצמי עכשיו לטופ 5, ככה אצפה גם בדוחא, במטרה שאפילו אם יתאפשר אז יותר טוב".

עושה רושם שאתה מתעלה ברגעים גדולים – בכל התחרויות הגדולות ששחית קבעת גם את הישגי השיא שלך – במשחקים האולימפיים, אליפות אירופה ועכשיו. אתה גם מרגיש ככה? שאתה מצליח להתעלות?
"כן, נראה לי שכן, בשבילי זה תחושות אחרות לגמרי להגיע לתחרות מטרה עם ההכנה הכי טובה, בעיקר שכל העונה מרוכזת ספציפית בתחרות הזאת, זה מרגיש לי אחרת – בתחושות , במים, בכושר, כמעט בהכל, מאשר תחרויות שהן באמצע עונה".

מאמן הנבחרת אמיר עופר עם מוט ההאכלה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

דבר איתי קצת על שיתוף הפעולה שלך עם אמיר עופר המאמן שלך ומאמן הנבחרת
"יש בינינו דינמיקה מעולה, אנחנו יודעים לקרוא אחד את השני גם בלי לדבר, יש לנו קשר טוב, ההישג הזה גם שלו בלי ספק".

מה דעתך על ההופעה של חברך לנבחרת, יונתן אחדות, שסיים במקום ה-35 בהופעת הבכורה באליפות העולם?
"אחדות הוא אחד השחיינים המבטיחים שיש לנו במים הפתוחים. אני חושב שהוא שחה יפה, בשבילו זו פעם ראשונה באליפות העולם לבוגרים, עם כל כך הרבה שחיינים בתחרות בסדר גודל כזה, אני חושב שהוא נתן טבילת אש ראשונה יפה מאוד, ומקווה שימשיך לשחות טוב".

יונתן אחדות באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

זו לא פעם ראשונה שפלוריאן וולברוק מכתיב את הקצב מהפתיחה עד לסיום, לדעתך מישהו בכלל יכול לעצור אותו כשהוא עושה את זה?
"אני תמיד חשבתי שפלטריניירי יכול לעצור אותו, אבל בשנה האחרונה הוא קצת פחות חזק בתחרויות של המים הפתוחים, אם הוא יכול להתאפס על עצמו אני מאמין שהוא עדיין יכול לתת לו את הפייט הזה, ואי אפשר לדעת מה יהיה עוד חצי שנה או עוד שנה באליפות העולם או באולימפיאדה. אגב, וולברוק אמנם הוביל רוב המשחה, אבל הקצב עצמו לא היה אותו קצב רצחני שגורם לכולם להישבר כבר בהתחלה כמו שהיה באולימפיאדה. הרבה שחיינים הצליחו להחזיק עד ה-5 ק"מ, אני חושב שהוא שחה הילוך אחד פחות ממה שהוא שחה בטוקיו. אם הוא היה שוחה בקצב הרצחני שהוא נתן אז, אולי היה יכול להיות לי אפילו יותר טוב אבל אי אפשר לדעת".

יש עוד משהו שתרצה להוסיף לסיום?
"אני רוצה להודות לחברת דפני-מד ולחברת ריווליס, על התמיכה וכל העזרה שלהם. הם עוזרים לי להמשיך להתאמן ולהצליח ולהגיע להישגים. יחד עם הוועד האולימפי ואיגוד השחייה, נותנים לי את השקט והדחיפה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג