עשה היסטוריה: מקום שמיני למתן רודיטי באליפות העולם במים פתוחים

השחיין הישראלי עשה זאת שוב, כשרשם את הישג השיא של ישראל באליפויות עולם. סיים את המשחה ל-10 ק"מ בטופ 8, עם זמן של 1:51:43 שעות, וגם ללא משקפת על העיניים. מקום 35 ליונתן אחדות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחיין הישראלי מתן רודיטי עשה הלילה (בין שבת לראשון) היסטוריה, כאשר סיים במקום השמיני במשחה ל-10 ק"מ באליפות העולם בשחייה במים פתוחים בפוקואוקה, יפן. מדובר במקום הגבוה ביותר של שחיין מים פתוחים ישראלי אי פעם באליפות העולם, וכמובן בהישג שיא נוסף לרודיטי, אחרי המקום הרביעי שהשיג במשחקים האולימפיים, שנערכו גם הם ביפן.

לכתבות נוספות בנושא:
כשהחלטת ניווט גאונית אחת הכריעה את אליפות העולם במים פתוחים
גמר ראשון לישראל באליפות העולם בשחייה אמנותית: מקום 5 לדואט הטכני במוקדמות
13 שחייניות ושחיינים בסגל הנבחרת לאליפות העולם בשחייה, דוד גרצ'יק חולה וייעדר

בניגוד למשחה הנשים שהיה טקטי ונפתח בקצב איטי יחסית, אצל הגברים התותחים הכבדים ירו מהרגע הראשון. האלוף האולימפי פלוריאן וולברוק פרץ קדימה והכתיב קצב מסחרר מההתחלה, כאשר ככל שעבר הזמן עוד ועוד שחיינים לא הצליחו לעמוד בקצב ונשרו מהדבוקה המובילה. רודיטי בשלב זה התייצב בחלק הקדמי, בסביבות המקום העשירי, כאשר גם הנציג הישראלי השני, יונתן אחדות, הצליח לשמור על הדבוקה בחלקה האחורי בסביבות המקום ה-35.

מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אחרי ארבעה סיבובים מתוך שישה, הצטרפו לוולברוק להובלה גם סגן האלוף האולימפי קריסטוף ראזובסקי ואלוף אירופה דומניקו אצ'רנצה והקצב התגבר עוד יותר. בכניסה לסיבוב האחרון הדבוקה כללה רק תשעה שחיינים מהירים במיוחד, ורודיטי ביניהם. וולברוק לא הביט לאחור, שמר על קצב גבוה ועם פתיחת הפערים בין השחיינים לישראלי ונתר למעשה הקרב על מקמות 8-5 מול גרגוריו פלטריניירי האיטלקי האגדי, ניק סלומן האוסטרלי ואת'נסיוס קיניגאקיס היווני.

וולברוק הלך והגדיל את הפער עד לסיום, כשהוא מסיים את המשחה בזמן של 1:50:40 שעות, ראזובסקי ניווט פחות טוב ונקלע לקרב על מדליית הכסף מול גרמני נוסף, אוליבר קלמט הצעיר, אותו ניצח בסיום ממש בנגיעה האחרונה כדי לזכות בכסף. דומניקו אצ'רנצה סיים במקום הרביעי, מחוץ לפודיום וללא הכרטיס האולימפי בשלב זה (שלושה כרטיסים בלבד הוענקו באליפות זו, והיתר יוענקו באליפות העולם בדוחא).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Aquatics (@world_aquatics)

לאחר קרב עיקש, רודיטי סיים במקום השמיני, 1:03.5 דקות אחרי המנצח, כשהוא נוגע בלוח המגע ללא המשקפת על העיניים, לאחר שעלתה מעלה במהלך קרבות המיקום. מדובר בהישג שיא לשחייה הישראלית, שכן המקום הטוב ביותר בו סיים שחיין מים פתוחים במרחק האולימפי באליפות העולם היה 16, שחר רסמן בשנת 2017. רק שחיין אחד סיים בטופ 10 באליפות העולם לפני כן, דניאל קציר במשחה ל-25 ק"מ ב-2008, וגם את השיא הזה שבר כעת רודיטי. יש לציין שאליפות העולם היא על פי רוב תחרות קשה ואיכותית יותר מהמשחקים האולימפיים, שכן כל נבחרת יכולה לשלוח אליה שני שחיינים, בעוד במשחקים האולימפיים כמעט כל הנבחרות יכולות לשלוח רק שחיין אחד בלבד.

יונתן אחדות בן ה-19 רשם הישג מצוין מבחינתו עם המקום ה-35 הכללי, מתוך 69 שחיינים, מרחק של 6:24 דקות אחרי המנצח. זאת, בהופעת הבכורה שלו באליפות העולם. את הנבחרת מוביל בתחרות המאמן אמיר עופר.

יונתן אחדות באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג