כשהחלטת ניווט גאונית אחת הכריעה את אליפות העולם במים פתוחים

המשחה ל-10 ק"מ ביפן הגיע לקרב צמוד, אלא שאז לאוני בק הגרמנייה בחרה להתנתק מכולן ולנווט אחרת, זה השתלם לה עד כדי זהב ראשון בקריירה, לפני גובצקה האוסטרלית וגריימס האמריקאית. מקום 25 לאווה פביאן, גמר נוסף לנבחרת השחייה האמנותית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אליפות העולם בשחייה במים פתוחים נפתחה הלילה (בין שישי לשבת) ביפן, עם המשחה למרחק האולימפי ל-10 ק"מ לנשים. את ישראל ייצגה במשחה זה אווה פביאן, שסיימה במקום ה-25, בעוד בקידמת הדבוקה הייתה דרמה של ממש בסיום, כולל החלטת ניווט אחת שהכריעה את הניצחון.

לכתבות נוספות בנושא:
לשחות 35 ק"מ ב-13 מעלות: אבישג קופמן טורק רוצה לעשות היסטוריה בתעלה הצפונית
לראשונה מזה 100 שנה: נהר הסיין ייפתח לשחייה לציבור הרחב אחרי המשחקים האולימפיים
מקום שביעי לאווה פביאן בסבב האירופי במים פתוחים, מתן רודיטי שמיני 

במשך כארבע הקפות וחצי (מתוך שש) ראינו משחה טקטי יחסית, כאשר הפייבוריטיות שחו בקצב איטי יחסית. שתי האוסטרליות, מאדי גוף וצ'לסי גובצקה, לקחו פיקוד על המשחה, בעוד האלופות האולימפית שרון ואן רוונדל ההולנדית ואנה קוניה הברזילאית, שמרו עליהן מאחור. גם אווה פביאן הייתה בשלב זה בדבוקה המובילה, כשנעה בין המקום ה-16 ל-26 לפרקים, בתוך הצפיפות.

אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

הקפה וחצי לפני הסוף, השחייניות המובילות החלו לפתוח מבערים והרימו את הקצב לכזה שבודדות בדבוקה יכלו לעמוד בו. גובצקה, מי שניצחה פעמיים ברציפות בתחרויות הסבב באילת, תפסה את ההובלה בקצב רצחני והייתה ראשונה בכניסה לסיבוב האחרון, לפני. אלא שמהלך ניווט גאוני של אלופת אירופה לאוני בק טרף את הקלפים.

הגרמנייה ראתה את הקרב העיקש והפיזי שמתהווה בין הראשונות, ופשוט התנתקה מהן לפני מצוף ההכוונה האחרון ועקפה אותו מימין ולא משמאל. בכך, קיבלה "מים נקיים" ולא נאלצה להילחם על מיקומה. יש להבהיר שאת מצופי ההכוונה מותר לעקוף משני הצדדים, זאת לעומתי מצופי סימון המסלול (מצופי פניות), אותם יש לעקוף תמיד מאותו כיוון. כאשר חברה בק לשאר השחייניות, כמה מאות מטרים לאחר מכן, היא כבר הייתה בפער של יותר מגוף על כולן, פער אותו לא הפסידה עד הנגיעה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Aquatics (@world_aquatics)

בק בת ה-26, המתאמנת בקבוצה "האיטלקית" אותה מוביל פבריציו אנטונלי ובה שוחים כמה מטובי השחיינים והשחייניות בעולם (גרגוריו פלטריניירי, דומניקו אצ'רנצה, מארק אוליבייה ועוד), הוכתרה לראשונה בקריירה כאלופת העולם. היא סיימה את המרחק בזמן של 2:02:34 שעות, גובצקה סיימה במקום השני 4.1 שניות לאחר מכן עם הישג נהדר גם עבורה, והקרב על הארד הוכרע בפוטו פיניש בו קייטי גריימס האמריקאית בת ה-17 הקדימה את האלופות האולימפיות שרון ואן רוונדל ואנה קוניה. שלוש הראשונות זכו גם בכרטיס ישיר למשחקים האולימפיים. פביאן הישראלית סיימה במקום ה-25 (מתוך 62 מתחרות), 2:31 דקות מהמנצחת.

פביאן אמרה בסיום: "היה כיף, זה אולי אחד המשחים הכי קשים שהיו לי בחיים. אני שמחה ממה שעשיתי היום, רציתי לסיים במקום גבוה יותר, אבל אני מרוצה מהעבודה שעשינו". ביום שלישי תשחה הישראלית במשחה ל-5 ק"מ יחד עם אורין גבלן. המאמן אמיר עופר הוסיף: "אני גאה מאוד באווה על המשחה, היא שחתה חכם ונכון מבחינה טקטית ונלחמה עד הסוף. עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה ל-5 ק"מ ולשליחים ואח"כ נמשיך לעבוד לקראת המשימה המרכזית – השגת הקריטריון האולימפי באליפות העולם בפברואר 2024 בדוחא".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Aquatics (@world_aquatics)

מחר בלילה יוזנק המשחה ל-10 ק"מ לגברים, בו יקחו חלק שני ישראלים, מתן רודיטי ויונתן אחדות. גם במשחה זה צפויה רמה גבוהה במיוחד, כאשר כל שלושת המדליסטים האולימפיים יתחרו שוב זה בזה – פלוריאן וולברוק, קרישטוף ראזובסקי וגרוגוריו פלטריניירי. רודיטי, אז, סיים מיד אחריהם במקום הרביעי. סיכוי גבוה שאצל הגברים לא יהיה משחה טקטי, כי אם ניסיון לקצב רצחני וקבוצת בריחה כבר מההתחלה, ייתכן בהובלתו של אלוף העולם לנוער דויד בתלהם ההונגרי. בכל מקרה, יהיה מרתק.

גמר שני לישראל בשחייה האמנותית
עוד באליפות ביפן, נבחרת השחייה האמנותית של ישראל שמרה על המאזן המושלם שלה, לאחר שהעפילה לגמר שני  במסגרת תרגיל האקרובטיקה הקבוצתי. הנבחרת סיימה במקום השמיני במוקדמות עם תוצאה של 198.4967 נקודות, כאשר 12 נבחרות העפילו לגמר שיתקיים ביום שני. התרגיל האקרובטי נכנס השנה לראשונה לתוכנית האולימפית, ונערך לראשונה באליפות העולם.

בתרגיל השתתפו עדן בלכר, שלי בובריצקי, מאיה דורף, קתי קונין, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא, נטע רוביצ'ק ושני שראיזין. המאמנות האחראיות על התרגיל: לריסה קונין ו-ולריה אפריאלבה. זהו כאמור הגמר השני אליו מעפילה הנבחרת לאחר שצמד הדואט הטכני, בובריצקי ונשיא, העפילו אתמול לגמר שיתקיים ביום ראשון.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם ביפן | צילום: סימונה קסטרווילארי

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם ביפן | צילום: סימונה קסטרווילארי

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם ביפן | צילום: סימונה קסטרווילארי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג