לראשונה מזה 100 שנה: נהר הסיין ייפתח לשחייה לציבור הרחב אחרי המשחקים האולימפיים

אחרי שעבר הליך ניקוי וטיהור מקיף בעלות של 1.4 מיליארד אירו לקראת המשחקים האולימפיים, הנהר ייפתח לכולם לראשונה מאז 1923, ואף יוקמו בו שלושה חופים ייעודיים, כך לפי הכרזת ראשת עיריית פריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הדמיית החוף לנהר הסיין | צילום: יח"צ

כבר 100 שנה שהשחייה והרחצה בנהר הסיין בפריז אסורות לציבור הרחב. ב-1923 שלטונות העיר אסרו על הציבור להיכנס לנהר בגלל הסכנות שנבעו מתנועת הסירות הערה ובשל איכות המים, שהידרדרה במהירות. אלא שהמשחקים האולימפיים שייערכו בבירת צרפת בקיץ הבא עתידים לשים סוף להחלטה העתיקה הזו.

עם ההחלטה כי פריז תהיה המארחת של המשחקים ב-2024, היה ברור לכל כי אירועי המים המרכזיים – בהם שחייה במים פתוחים וטריאתלון, צריכים להיערך בסיין, כשגם טקס הפתיחה תוכנן לעבור בנהר. פרויקט בעלות של 1.4 מיליארד אירו יצא לדרך, כשמטרתו ניקוי המים והפיכתם ראויים לשחייה.

לכתבות נוספות בנושא:
היסטוריה: שחיין צרפתי השלים "צליחה משולשת" של תעלת קטלינה
האם המדוזות כבר כאן ואיך אפשר להיכנס לשחות בלי לפחד מהן?
טרגדיה: שחיין נעלם במהלך ניסיון חציית תעלת למאנש עבור צדקה

בשנה האחרונה, לראשונה, הפרויקט החל לשאת פירות ולפי הרשויות המים עמדו בתקנים הנדרשים עבור שחייה (בעיקר מדדי חיידקי ה-E-Coly ודומיהם) ב-90 אחוז מהזמן. רק לאחר ירידה של גשמים חזקים במיוחד, המים התגלו כבלתי ראויים לשחייה, וגם אז רק לפרקי זמן קצרים במיוחד.

הצלחת הפרויקט והעמידה ביעדים שאישרו רשמית כי ניתן יהיה להתחרות בסיין במהלך המשחקים (ועוד קודם בתחרויות המבחן), גרמה לראשת עיריית פריז אן הידלגו לקבל החלטה לפתוח את הנהר המפורסם לרחצה ולשחייה גם עבור הציבור הרחב, החל מ-2025.

ראשת העירייה אישרה כי ייפתחו שלושה אתרים ייעודיים לרחצה – אשר יהיו מפוקחים על ידי מצילים ויסומנו על ידי מצופים. ניתן יהיה לגשת לחופים גם על ידי מזחים מונגשים לנכים, ולצידם גם מלתחות, חדרי הלבשה ותאים לשמירת חפצים לנוחות השחיינים. הידלגו אף פרסמה ברשתות החברתיות שלה סרטון מהשחייה בנהר ובו כתבה: "משנת 2025 נוכל לשחות בסיין בזכות המשחקים! העוזרים שלי כבר עשו קפיצה ראשונה! בקרוב יגיע תורכם וגם התור שלי".

פרויקט הניקיון כלל שינויים מהותיים בבתים, סירות ועסקים שהזרימו עד עתה באופן חופשי שפכים לנהר. כמו כן, בוצע שיפור במתקני טיהור שפכים וכן נבנו אגני אגירה ענקיים, שנועדו לעצור שפכים מלאי חיידקים מלזרום לנהר לאחר גשם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אייל עורב הגיב:

    ניראה את הטריאתלטים האולימפיים שוחים בנהר הירדן, בטריאתלון נהר הירדן לפני כ-15 שנים: נגד הזרם, צמחיית נחלים קוצנית, חום ולחות – אבל נוף עוצר נשימה ולאיטיים האחרונים גם ריצה שלא תישכח בשדות עם השקיעה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג