היסטוריה: שחיין צרפתי השלים "צליחה משולשת" של תעלת קטלינה

סטיב סטיוונאר הפך לשחיין הראשון אי פעם שמשלים את האתגר הקשה שלוש פעמים ברציפות, מעל 100 ק"מ במים קרים, לאורך יותר מ-51 שעות. וכל זאת, לאחר שספג מכה חזקה בגבו בתחילת הצליחה שכמעט גרמה לו לוותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סטיב סטיוונאר במהלך הצליחה | צילום: אינסטגרם

צליחת תעלת קטלינה היא אחד מ"שלושת הכתרים" של שחיית המרתון במים פתוחים ונחשבת לאחת הצליחות המאתגרות בעולם. שחיינים "אמיצים" במיוחד יכולים להשלים צליחה כפולה של התעלה, כלומר הלוך ושוב, אבל החל מסוף השבוע האחרון ישנו שחיין אחד בלבד שהשלים צליחה משולשת של התעלה – הלוך, חזור, ושוב הלוך.

מי שעשה היסטוריה הוא השחיין הצרפתי סטיב סטיוונאר, אשר שחה מעל 100 ק"מ סה"כ, בין האי קטלינה ללוס אנג'לס, בזמן של 51:18.03 שעות. הוא עשה זאת במים אשר הטמפרטורה שלהם נעה בין 16 ל-19 מעלות צלסיוס. הוא יצא לדרך ביום שלישי בערב וסיים את המשימה ביום שישי בבוקר, מלווה במעל 10 אנשי צוות, כולל סקיפרים, עוקבים, טבחים, קיאקיסטים, צוות רפואי, צוות מקצועי ועוד.

לכתבות נוספות בנושא:
האם המדוזות כבר כאן ואיך אפשר להיכנס לשחות בלי לפחד מהן?
טרגדיה: שחיין נעלם במהלך ניסיון חציית תעלת למאנש עבור צדקה
אחרי 7 שעות בסערה: פבריס באר-גבל הפך לישראלי הראשון שצולח קטע במשחה 8 הגשרים

כבר מעט אחרי שיצא לדרך נתקל במהמורה ראשונה, כשאחד הקיאקיסטים ששחה לצידו היכה אותו בראשו ובגבו בטעות בחסות החשיכה. הגב כאב לו לא מעט והוא אף שקל לוותר לחלוטין בסיום הצליחה הראשונה (אחרי 15 שעות ו-35 דקות). "אני לא אוכל לשחות עוד 20 שעות כאלה", אמר, אולם בכל זאת יצא לדרך חזרה והצליח להתגבר על הכאב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stève Stievenart (@steve_stievenart)

ב-12:01 ביום שישי בצהריים, הוא הגיע לחוף בפעם השלישית, והשלים את מה שהיה נראה כבלתי אפשרי: "אני מאוד שמח שהגעתי לסיום של הצליחה המשולשת הזו", אמר בסיום: "אני רוצה להודות לצוות שלי, כי בלעדיהם זה ברור שלא הייתי מצליח להשלים את זה".

הצרפתי הוא אחד משני שחיינים בלבד בהיסטוריה שהשלימו את אתגר "שלושת הכתרים הכפול", כלומר צליחה כפולה של כל אחד מהמשחים בשלושת הכתרים – קטלינה, תעלת למאנש והקפת האי מנהטן. כעת, אחרי שהפך לראשון שמשלים צליחה משולשת של אחד מהכתרים, מעניין יהיה לראות האם ינסה להשלים צליחה משלושת גם בשני הכתרים האחרים ולהיות הראשון בהיסטוריה שמשלים את המשימה האתגרית יוצאת הדופן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג