אחרי 7 שעות בסערה: פבריס באר-גבל הפך לישראלי הראשון שצולח קטע במשחה 8 הגשרים

על אף סערה שכללה גשמים, רוחות, גלים וברקים, השחיין הישראלי עשה היסטוריה והשלים את הקטע ה-7 והאחרון במה שנחשב למשחה הקטעים הקשה בעולם על ההדסון: "חוויה בלתי נשכחת, לבשתי בגאווה את בגד הים עם דגל ישראל גדול עליו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פבריס באר גבל כשברקע פסל החירות | צילום: פרטי

שחיין המרחקים הישראלי פבריס באר-גבל רשם ביום שישי האחרון היסטוריה כחול-לבן, כשהפך לשחיין הישראלי הראשון שמשלים קטע במשחה מרתון השלבים המפרך "8 הגשרים" בארה"ב. מדובר במשחה של שבעה קטעים, שאורכו הכולל הוא 120 מייל, כ-193 ק"מ (בין 20 ל-30 ק"מ שחייה כל יום), ונחשב למשחה המרתון הארוך ביותר בעולם ולמשחה השלבים הקשה ביותר.

רק 22 שחיינים ושחייניות בהיסטוריה השלימו את כל שבעת הקטעים ברצף, ורק אחד מהם בחמש השנים האחרונות. רוב המשתתפים חוברים לקטע אחד או שניים, ובאר-גבל הוא הישראלי הראשון שעושה זאת. הוא השתתף בקטע השביעי, המפורסם ביותר, בנהר ההדסון בניו-יורק מגשר ג'ורג וושינגטון ועד גשר ורזנו. הישראלי שחה 30 ק"מ בקצת מעל שבע שעות, אותם עבר בתנאי ים קשים במיוחד שכללו סערה, גשמים, רוחות וברקים.

לכתבות נוספות בנושא:
"האחים השחיינים" בדרך לשיא גינס: 5 משחי מרתון ב-6 יבשות, תוך 5 ימים
21 ק"מ, 8 שעות, 11 שחיינים אמיצים: על אתגר צליחת הכנרת לאורך
שיא עולם: שחתה 2.5 ק"מ באוקיינוס הדרומי בטמפרטורה של 2 מעלות

המסלול של פבריס באר-גבל

פבריס סיפר לשוונג על החוויה: "אלו היו 7 שעות של שחייה אורבנית יפהפיה מעורבת עם אתגר אישי גדול וגם קצת כאב. כשהתחלתי את המשחה זה היה בוקר שקט ושמשי תחת גשר ג'ורג' וושינגטון בצפון מנהטן וסיימתי 30 ק"מ לאחר מכן תחת סערה של רוחות, גשמים, גלים וברקים. המשחה עובר לצד אתרים אייקוניים בקו הנוף של מנהטן – מגדל החירות (שנבנה בסמוך לחורבות מגדלי התאומים – ג.ד), פסל החירות ונמל ניו יורק, עד הסיום מתחת לגשר האחרון בנהר ההדסון, ורזנו, שמוביל לאוקינוס האטלנטי. סיימתי את המשחה בהתאם לכל החוקים של שחיית תעלות – מבחינת בגד ים, כובע שחייה רגיל ובלי מגע פיזי עם אנשים או מצופים".

איך אתה מסכם?
זו הייתה חווייה בלתי נשכחת! השחייה הפכה ליותר ויותר קשה עם עליית הגלים, הגשמים והרוחות נכנסו גם הם למשוואה. הייתי צריך להתאים את תכנית התזונה שלי לאורך הדרך כדי להסתגל למים הקרים יותר. הגשם הפך לכל כך חזק שבשלב מסוים בקושי יכולתי לראות את הגשר האחרון והסתמכתי לחלוטין על הקיאקיסט שלצדי לניווט. למזלי, ליווה אותי צוות מדהים אותו הוביל לואיס, יו"ר הקרן למען ילדים בעלי מוגבלויות בסיירה לאון, עבורה גייסנו 2,547 דולר תרומות כחלק מהקמפיין".

פבריס באר גבל שוחה כשברקע מנהטן | צילום: פרטי

איך זה מרגיש לעשות היסטוריה עבור ישראל?
"עשיתי עלייה מצרפת בגיל 24 ומאז גרתי לסירוגין בישראל ובארה"ב. ישראל נתנה לי בית והרבה הזדמנויות לעבוד וללמוד עם אנשים מכל רחבי העולם. לבשתי בגאווה את בגד הים שלי עם דגל ישראל גדול מוטבע עליו. זה היה נהדר שהייתה לי ההזדמנות לייצג את המדינה שלי במשחה האייקוני הזה ולהיות הישראלי הראשון שעושה זאת".

פבריס באר גבל ובגד הים המדובר | צילום: פרטי

איך הגעת לעולם השחייה במים פתוחים?
"גיליתי את המים הפתוחים כשהייתי בן 30 וגרתי ליד סן פרנסיסקו. הספורט מעורר בי תחושות מדהימות, הזדמנות לדחוף את הגבולות שלי לקצה, טבילה בסביבות טבעיות ומפגשים נהדרים עם אנשים שחולקים את התשוקה הזו לספורט מכל העולם".

פבריס באר-גבל והצוות על הסירה | צילום: פרטי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג