21 ק"מ, 8 שעות, 11 שחיינים אמיצים: על אתגר צליחת הכנרת לאורך

ב-4 לפנות בוקר יצאו לדרך 11 שחייניות ושחיינים מחוף צמח, כדי להפיץ את חשיבות השמירה על ניקיון הכנרת. אחרי שמונה שעות הם סיימו בחוף אמנון, מרוצים ומותשים. שחיין אחד נזקק לטיפול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השחיינים בצליחת הכנרת לאורך | צילום: באדיבות הדר בן דרור

גם שחייניות ושחייני מים פתוחים ותיקים יעידו שאתגר צליחת הכינרת לאורכה הוא אתגר קשה ומורכב. בסוף השבוע האחרון, לקחו על עצמם את האתגר 11 שחיינים ושחיינים, שיצאו בארבע לפנות בוקר מחוף צמח בשאיפה לעבור 21 ק"מ בשחייה, עד לסיום המיוחל בחוף אמנון.

אמנם לא היה מדובר במשחה רשמי הנדרש לעמוד בתקנות או חוקים של שחיית מרתון, אלא במשחה "חברתי", במהלכו ניתנה תשומת לב להפצת חשיבות השמירה על ניקיון הכינרת. ואכן, במהלך המשחה נאספו כל השקיות, הקלקרים ויתר החפצים שמי הכנרת סובלים מהם, והועלו על סירת הליווי בדרכם להטמנה. צילומים מהמבצע אף הועברו למועצה האזורית עמק הירדן, אשר ליוותה מקרוב את האירוע.

השחיינים לפני ההזנקה לצליחת הכנרת לאורך | צילום: באדיבות הדר בן דרור

אחרי הכנות מדוקדקות של חודשים, ה-11 יצאו לדרך בחושך מוחלט. ואלו הם: חנן שראל (שגם יזם את המשחה) ממושב שתולים, נעם אפשטיין ממודיעין עילית, אורי פולישוק מנירים, חמי תמרי (היזם של אתגר המפרץ – שחייה מעכו לחיפה, שנערך לפני מספר חודשים), אולגה רוזנטל מיבנה (שהובילה את רוב המשחה), שרון דהן מחניתה, צופית ויובל סולאז מנופית, נמרוד ניסים מרמת ישי, לירון גסול מנופית ואמיר אורן האולטראמן מעין יהב.

"עם אור ראשון היה קל יותר לארגן את הקבוצה ולוודא שכולם ממשיכים בקצב נוח להם", מספרים בצוות המלווה. הצוות כלל שתי סירות עם משיטים מנוסים (רני אוחנה וקובי גפני), צוות בטיחות (חנן שטרלינג והדר בן דרור), פרמדיק (שלום ביטון) , משיט קיאק (יאהד הרעוז) ותזונאי (ניר שניידר). כולם עקבו מקרוב אחרי כל השחיינים כדי לראות שהם יכולים לסיים את המשימה.

פינוי הניילונים מהכנרת | צילום: באדיבות הדר בן דרור

בכל חצי שעה נערכה הפסקה קצרה ובה סופקו לשחיינים משקאות אנרגיה וחטיפים מזינים, ולאחר כ-8 שעות מפרכות יצאו השחיינים המותשים בחוף אמנון. שם התקבלו על ידי צוות ההצלה המקומי כמו גם בני משפחה. הם טופלו במקצוענות ובמסירות בידי אנשי הצוות, כאשר כולם הצליחו לסיים, ורק אחד מהם חש ברע לאחר היציאה מהמים וסיום המשחה ונזקק להמשך טיפול. ראש מועצת עמק הירדן עידן גרינבאום, עקב אחר התקדמות המשחה עד לסיום המוצלח בחוף, יחד עם עופר בן עזרא, מנהל נמל טבריה ואנשי השיטור הימי אשר פיקחו על התקדמות המשחה.

השחיינים בצליחת הכנרת לאורך | צילום: באדיבות הדר בן דרור



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבי בן דוד הגיב:

    איזה יופי
    לחצות את הכנרת לאורכה זה חלום ילדות שלי
    וחיפשתי מסגרת לאימונים לזה
    שאפו על במשחה וגם על המטרה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג