גמר שלישי רצוף לשחייה האמנותית באליפות העולם, ניצחון היסטורי לנבחרת הכדורמים

ההישגים כחול-לבן ממשיכים להגיע בפוקואקה. בשחייה האמנותית עלתה הנבחרת לגמר הקבוצתי הטכני, בכדורמים משחק הבכורה הסתיים גם בניצחון ראשון, 6:17 על קזחסטן, עלמא יעקבי הצטיינה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

רשימת ההישגים של הנבחרות הישראליות באליפות העולם נמשכה הבוקר (ראשון) בפוקואוקה, יפן, ואחרי המקום השמיני של מתן רודיטי במשחה ל-10 ק"מ במים פתוחים, הגיעו נבחרות הנשים בכדורמים ובשחייה אמנותית שהמשיכו להסב נחת למשלחת הישראלית.

נבחרת השחייה האמנותית העפילה לגמר שלישי, הפעם בקבוצתי הטכני
במקביל, נבחרת השחייה האמנותית של ישראל המשיכה לשמור על המאזן המושלם שלה, לאחר שהעפילה לגמר שלישי באליפות העולם בפוקואוקה, יפן, במסגרת התרגיל הקבוצתי הטכני. הנבחרת סיימה חמישית במוקדמות עם תוצאה של 247.1383 נקודות, כאשר 12 נבחרות העפילו לגמר שיתקיים ביום שלישי. סין סיימה ראשונה, יוון שניה, איטליה שלישית וארה"ב רביעית.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לכתבות נוספות בנושא:
עשה היסטוריה: מקום שמיני למתן רודיטי באליפות העולם במים פתוחים
כשהחלטת ניווט גאונית אחת הכריעה את אליפות העולם במים פתוחים
גמר ראשון לישראל באליפות העולם בשחייה אמנותית

הנבחרת הפגינה את הביצוע הטוב ביותר שלה בתרגיל מורכב זה, ללא אף שגיאה, בדרך למקום החמישי המפתיע. נבחרות חזקות כדוגמת יפן, אוקראינה וספרד, ספגו עונשים וסיימו אחרי ישראל. בתרגיל השתתפו: עדן בלכר, שלי בובריצקי, מאיה דורף, נוי גזלה, קתי קונין, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ונטע רוביצ'ק. המאמנות האחראיות על התרגיל: לריסה קונין ו-ולריה אפריאלבה.

בהמשך, הדואט של הנבחרת, שלי בובריצקי ואריאל נשיא, שהעפיל לגמר מהמקום החמישי במוקדמות, סיים במקום ה-12 בגמר. צוות המאמנות החליט לקחת סיכון ולהעלות את דרגת הקושי לגבוהה ביותר מכלל הדואטים, אולם כנראה שזו הייתה מדרגה אחת גבוהה מדי ושגיאה בתחילת התרגיל ובסופו הביאה לציון נמוך יחסית של 182.7332 נקודות. מחר תתחרה הנבחרת בגמר האקרובטיקה הקבוצתי.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ניצחון היסטורי בכדורמים על קזחסטן
נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים ניצחה הבוקר 6:17 את נבחרת קזחסטן במסגרת המשחק הראשון של שלב הבתים באליפות העולם. מדובר בניצחון היסטורי לנבחרת הישראלית, לה זו הופעה ראשונה אי פעם באליפות.
ישראל פתחה את המשחק מצוין, כאשר עלתה ליתרון מהיר משערים של מריה בוגצ'נקו ושל שונית סטרוגו. הקזחיות הצליחו לצמק את התוצאה ולאחר מכן שערים של עלמא יעקבי, ורוניקה קורדונסקייה, אחד נוסף של סטרוגו ושניים של קזחסטן העלו את הנבחרת ליתרון 3:5 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני שער בודד של הקזחיות אל מול שערים נוספים של קורדונסקייה, בוגצ'נקו, הילה פוטוריאן, יעקבי (צמד) וסטרוגו קבעו 4:11 לישראל במחצית.

המחצית השנייה נפתחה עם שני שערים של קזחסטן שצימקו את התוצאה. שער רביעי במשחק של סטרוגו ושער רביעי של יעקבי החזירו את ישראל ליתרון מבטיח, 6:13 בתום הרבע השלישי. בוגצ'נקו (צמד), דר מנקרמן ויהב פרקש הגדילו את ההפרש הישראלי ברבע האחרון ובסיום 6:17 לשחקניות של דימיטריס מברוטאס. עלמא יעקבי נבחרה ל-MVP של ההתמודדות. המשחק הבא של ישראל יתקיים בשעה 4:30 (שעון ישראל) בלילה שבין שני לשלישי מול אלופת אירופה ספרד.

הבקיעו לישראל: שונית סטרוגו (4), עלמא יעקבי (4), מריה מיה בוגצ'נקו (4), ורוניקה קורדונסקייה (2), הילה פוטוריאן, דר מנקרמן, יהב פרקש.

המשחק של נבחרת הכדורמים | צילום: איגוד הכדורמים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג