מקום 13 בעולם לנבחרת ישראל בשליחים במים פתוחים, גמר חמישי בשחייה האמנותית

הרביעייה הישראלית שכללה את אווה פביאן, מתן רודיטי, יונתן אחדות ואורין גבלן, רשמה את ההישג הטוב ביותר של ישראל בשליחים באליפות העולם, איטליה זכתה בזהב. נבחרת השחייה האמנותית עלתה מהמקום השישי לגמר התרגיל הקבוצתי החופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רביעיית השליחים עם המאמן אמיר עופר | צילום: איגוד השחייה

נבחרת ישראל בשחייה במים פתוחים סיימה הלילה (בין רביעי לחמישי) את הופעותיה באליפות העולם בפוקואוקה, יפן, עם מקום 13 במשחה השליחים ל-4×1.5 ק"מ מיקס (מתוך 21 נבחרות) בזמן של 1:15:52.30 שעות. בהרכב הנבחרת שחו אווה פביאן, מתן רודיטי, יונתן אחדות ואורין גבלן, אשר נעלו היטב את האליפות.

לכתבות נוספות בנושא:
לא רק גורבנקו: ניתוח נבחרת ישראל בשחייה לאליפות העולם
אליפות העולם: מקום 17 לאווה פביאן, גמר נוסף בשחייה אמנותית, הפסד לנבחרת הכדורמים
מתן רודיטי בראיון מיוחד אחרי ההישג: "מרוצה, אבל עם תחושת פספוס"
עשה היסטוריה: מקום שמיני למתן רודיטי באליפות העולם במים פתוחים 

מדובר בדירוג השיא של ישראל במשחה שליחים באליפות העולם, כאשר השיא הקודם היה המקום ה-15 ב-2017 (יובל ספרא, שחר רסמן, חיה זבלודוף ועדן גירלואנצה). משחה השליחים נערך לראשונה ב-2017 כ-5K, ובשנה שעברה עבר לפורמט 6K, כאשר התאחדות השחייה העולמית שואפת בעתיד להכניס את המשחה המעורב לנשים ולגברים כחלק מהתכנית האולימפית.

מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

יש לציין כי המאמנים בוחרים את הסדר של הגברים והנשים במשחה, כך שנוצרים במהלכו לא מעט מהפכים בשל טקטיקות שונות. כך, אווה פביאן זינקה ראשונה עבור הנבחרת וסיימה את חלקה במקום ה-15. מתן רודיטי שזינק אחריה הצליח לעקוף לא מעט נבחרות, שחלקן הציבו שחיינית באותו חלק, ועלה למקום הרביעי. יונתן אחדות התמודד מול מספר גברים מהמדינות המובילות וסיים במקום השביעי ואורין גבלן זינקה אחרונה, כאשר מאחוריה דולקים בין השאר מספר גברים מהירים מהמדינות היריבות וסיימה 13.

מי שניצחה במשחה היא הנבחרת האיטלקית עם ברברה פוצובון, ג'ינברה טדאוצ'י, דומניקו אצ'רנצה וגרגוריו פלטריניירי בזמן של 1:10:31 שעות הונגריה זכתה בכסף, 4.1 שניות לאחר המנצחים, בהרכב בטינה פביאן, אנה אולאש, קריסטוף ראזובסקי ודויד בתלהם. בארד, בפער ניכר של 55 שניות משתי הראשונות, זכתה אוסטרליה עם צ'לסי גובצקה, מואישה ג'ונסון, ניק סלומן וקייל לי, זאת בתום קרב גדול עם גרמניה (ללא פלוריאן וולברוק האלוף ב-5 וב-10 ק"מ) שהוכרע על 2 עשיריות בלבד.

מאמן הנבחרת אמיר עופר סיכם: "סיימנו את התחרות עם הישג נהדר לשליחים והישג שיא שלישי באליפות עולם. אני גאה בשחיינים ובשחייניות שהצליחו להתעלות ולהירתם למאמץ הקבוצתי בתום שבוע תחרויות מפרך. אנחנו מסכמים אליפות מוצלחת ויוצאים מכאן עם שאיפות ומוטיבציה להשתפר ולהגיע לשיאים חדשים בהמשך. אני רוצה להודות מקרב לב למי שליוו אותנו בתחרות ועזרו לשחיינים להיות בשיאם – ראש המשלחת איציק מלול, רופאת האיגוד פרופסור נעמה קונסטנטיני והמעסה מיכל שדה. כמו כן ברצוני להודות לוועד האולימפי ולאיגוד השחייה על התמיכה לאורך כל העונה".

מאמן הנבחרת אמיר עופר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

נבחרת השחייה האמנותית ממשיכה לצבור גמרים
במקביל, נמשכה הלילה גם אליפות העולם בשחייה אמנותית ונבחרת ישראל השלימה 5 מ-5 בהעפלות לגמרים, כאשר עשתה זאת הפעם בתרגיל הקבוצתי החופשי. הנבחרת סיימה במקום השישי במוקדמות (מתוך 19 נבחרות) וזכתה ל-251.9394 נקודות.

הנבחרת ביצעה תרגיל בדרגת קושי גבוהה ורק אלמנט אחד שביצעה מתוך 11 זכה לציון בסיס (בייס-מארק). בהרכב הנבחרת שלי בובריצקי, מאיה דורף, נוי גזלה, קתי קונין, איה מזור, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ונטע רוביצ'ק.  אחרי שסיימו במקום השמיני הן בגמר התרגיל הטכני והן בגמר התרגיל האקרובטי, ינסו השחייניות לשפר מיקום בגמר האחרון שלהן באליפות. הגמר ייערך ביום שישי ב-13:30 שעון ישראל.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית באליפות העולם ביפן | צילום: סימונה קסטרווילארי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג