אליפות העולם: מקום 17 לאווה פביאן, גמר נוסף בשחייה אמנותית, הפסד לנבחרת הכדורמים

לילה עמוס לענפי המים באליפות ביפן: שחיינית המים הפתוחים השוותה את שיאה במשחה ל-5 ק"מ. אריאל נשיא ושלי בובריצקי עלו לגמר הדואט החופשי מהמקום הרביעי. נבחרת הנשים בכדורמים הפסידה לספרד 22:5
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הודאט הישראלי, אווה פביאן, נבחרת הכדורמים | תמונות: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה, איגוד הכדורמים

אליפות העולם בענפי המים ביפן נמשכה הלילה (בין שני לשלישי) ביפן, עם נציגות נרחבת לנבחרות הישראליות בשחייה במחים פתוחים, בשחייה האמנותית ובכדורמים. עשינו לכם סדר בכל התוצאות שהשיגו הישראליות והישראלים בבריכה ובים

מים פתוחים: מקום 17 לאווה פביאן במשחה ל-5 ק"מ
שחיינית נבחרת ישראל במים פתוחים, אווה פביאן, סיימה במקום ה-17 במשחה ל-5 ק"מ. זהו הישג יפה לפביאן, שקבעה זמן של 1:01:11.40 שעות, והשוותה את הישג השיא של ישראלים במרחק זה באליפויות עולם. אשתקד היא דורגה בדיוק באותו המקום באליפות העולם בבודפשט, ויובל ספרא סיים אף הוא באותו מקום ב-2013. כזכור, במשחה למרחק הכפול בשבת, סיימה פביאן במקום ה-25.

אווה פביאן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

דבוקה גדולה של כ-40 שחייניות (מתוך 61 בסה"כ) הצליחה להחזיק במשך סיבוב אחד את הקצב המהיר שהכתיבו השחייניות החזקות, במהלכו שיפרה פביאן מיקום בהדרגה מהמקום ה-33 עד ה-17. בסיבוב השני התפצלה הדבוקה המובילה לשלוש: 13 הראשונות התנתקו מהשאר ו-12 נוספות, כולל הישראלית, התנתקו מהאחרות והיוו את הדבוקה השנייה. פביאן התמודדה בצמרת הדבוקה הזו ושמרה על המקום ה-17, כאשר היא משאירה מאחוריה שחייניות חזקות.

פביאן אמרה בסיום: "היה משחה כיף היום, היה קצת בלאגן בסיבוב הראשון, אחרי זה הצלחתי להתקדם, נתתי את הכול ואני ממש שמחה ממה שעשיתי היום". עוד במשחה זה, אורין גבלן סיימה במקום ה-48. עבור גבלן זו אליפות עולם ראשונה בקריירה ששימשה בעיקר לצבירת ניסיון, היא קבעה זמן של 1:06:57.10 שעות. לאוני בק הגרמניה זכתה במדליית הזהב (59:31.70 דקות) והשלימה דאבל לאחר הניצחון ב-10 ק"מ, שרון ואן רוונדאל ההולנדית, האלופה האולימפית מריו, זכתה בכסף ואנה קוניה הברזילאית, האלופה האולימפית מטוקיו, זכתה בארד.

אורין גבלן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

במשחה המקביל לגברים, סיים זיו כהן במקום ה-46, מתוך 72 שחיינים. גם עבור זיו הייתה זו התנסות ראשונה והוא קבע זמן של 1:00:10.60 שעות. פלוריאן וולברוק הגרמני השלים גם הוא דאבל וזכה בזהב (53.58 דקות), ואחריו עלו על הפודיום שני איטלקים – גרגוריו פלטריניירי (כסף) ודומניקו אצ'רנצה (ארד).

המאמן אמיר עופר: "זה היה משחה והישג מצוין לאווה, אני גאה בה ושמח מאוד בשבילה. היא בכושר מצוין ואנחנו יוצאים מפה עם הרבה ביטחון לקראת המשימות הבאות. עבור אורין וזיו הצעירים זו הייתה טבילת אש ראשונה באליפות העולם ואני גאה בהם על ההתמודדות. במים פתוחים הניסיון בתחרויות גדולות הוא קריטי והם ילמדו מכך המון להמשך". ביום חמישי יתקיים משחה השליחים ל-6 ק"מ בהשתתפות פביאן, גבלן, מתן רודיטי ויונתן אחדות.

זיו כהן | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

שחייה אמנותית: מקום רביעי לדואט במוקדמות התרגיל החופשי
נבחרת השחייה האמנותית המשיכה גם היא את השתתפותה באליפות, הפעם במוקדמות תרגיל הדואט החופשי. שלי בובריצקי ואריאל נשיא סיפקו תרגיל מרהיב, נקי מטעויות, וזכו לציון גבוה במיוחד של 225.1625 נקודות. הציון הזה כמובן הספיק להן לעלייה לגמר ואף מיקם אותן במקום הרביעי בתום המוקדמות, פחות מנקודה אחרי ארה"ב שדורגה שלישית. אוסטריה העפילה מהמקום הראשון ואוקראינה מהשני. מעט אחרי ישראל דורגו נבחרות חזקות כמו ספרד, איטליה, הולנד, סין, צרפת, יפן ועוד.

אריאל נשיא ושלי בובריצקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כדורמים נשים: נבחרת ישראל הפסידה לאלופת אירופה ספרד
לאחר הניצחון במשחק הפתיחה על קזחסטן, הפסידה נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים לאלופת אירופה ספרד 22:5 במסגרת המשחק השני של שלב הבתים. ספרד עלתה ראשונה על הלוח, אך ישראל הגיבה מיד עם שער שוויון של הילה פוטוריאן. הספרדיות חזרו ליתרון ומריה מיה בוגצ'נקו ענתה בצד השני עם שער שכפה שוויון נוסף. לאחר מכן אלופת אירופה הצליחה לברוח ובתום הרבע הראשון הוליכה 2:5.

\ברבע השני שער של נועה ססובר אל מול חמישה נוספים של ספרד הורידו את הקבוצות למחצית כאשר לוח התוצאות מראה 3:10. רבע שלישי לא טוב של ישראל בהתקפה הסתיים ביתרון 3:15 לספרדיות. ברבע האחרון שני שערים של שונית סטרוגו ושל נוגה לוינשטיין העלו את ישראל למאזן של חמישה שערים, ובסיום 5:22 לספרד. המשחק הבא של הנבחרת יתקיים ביום חמישי בשעה 14:30 (שעון ישראל) נגד מוליכת הבית הולנד שניצחה את ספרד במשחק הראשון 6:7 והביסה את קזחסטן במשחק השני 2:30.

הבקיעו לישראל: הילה פוטוריאן, מריה מיה בוגצ'נקו, נועה ססובר, שונית סטרוגו, נוגה לוינשטיין.

צילום: איגוד הכדורמים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג