מהיום: הקריטריונים האולימפיים לפריז 2024 בשחייה יוצאים לדרך

התקופה בה ניתן לקבוע את הזמנים הנדרשים כדי להגיע למשחקים האולימפיים החלה ותימשך עד 23 ביוני 2024. זמן מצוין לסקור את הזמנים של השחייניות והשחיינים הישראלים, וכמה הם קרובים לקריטריון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

התקופה בה ניתן לקבוע קריטריונים למשחקים האולימפיים בפריז 2024 בענף השחייה מתחילה היום (רביעי), 1 במרץ. חלון ההזדמנויות יהיה פתוח עד 23 ביוני 2024, בדיוק 34 יום לפני תחילת התחרויות בבריכה האולימפית ב"לה דפנס" ארנה בבירה הצרפתית.

זמני הקריטריון לפריז מהירים יותר מאי פעם, הן בשל השיפור המתמשך בתוצאות בעולם, והן בשל הפחתה בכמות ה"קווטות", מספר השחייניות והשחיינים, שיוכלו לקחת חלק במשחקים ועומד על 852. בכל משחה אישי יוכלו לקחת כתמיד שני שחיינים ושתי שחייניות מכל מדינה לכל היותר וקבוצת שליחים אחת לכל משחה. במדינות מסוימות (ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה) התאריך פחות חשוב, שכן הם עורכים תחרות קריטריונים ייעודית לפני המשחקים, אולם בשאר העולם, כולל בישראל, החשיבות עליונה.

טבלת הקריטריונים לפריז 2024 בשחייה

במשחים האישיים (הקריטריון לשליחים הוא בתחרויות ספציפיות ולא קשור לזמנים הללו), השחייניות והשחיינים הישראלים יסתכלו בראש ובראשונה על החלק בטבלת הקריטריונים עליו כתוב "קריטריון A", שהוא הזמן המקנה העפלה אוטומטית למשחקים, ללא צורך בזימון מאוחר. שחיין שמשיג זמן המהיר מקריטריון זה מבטיח את מקומו בפריז, אלא אם שני שחיינים אחרים יהיו מהירים ממנו באותו משחה.

התחרות הגדולה הראשונה בישראל בה ניתן יהיה לקבוע את הקריטריונים היא אליפות ישראל, שתיערך ביוני הקרוב ומוגדרת גם כתחרות הקריטריון לאליפות העולם בפוקואוקה בקיץ. עם זאת, הפעם, בניגוד לטוקיו, ניתן יהיה לקבוע את הקריטריון בכל תחרות המאושרת על ידי ההתאחדות העולמית, ולא רק במספר תחרויות מטרה ספציפיות, כך שייתכן שיהיו שחיינים שיקבעו את הקריטריון עוד לפני כן.

כזכור, במשחקים האולימפיים בטוקיו ייצגו את ישראל בבריכה 12 שחייניות ושחיינים, שרשמו הישגי שיא עבור ישראל, כולל העפלה לראשונה לשני גמרים שונים – אנסטסיה גורבנקו ב-100 גב והשליחים 4X100 מעורב מיקס, אליהם התווספו שתי העפלות לחצאי גמר – של אביב ברזלי ב-200 גב ושל אנסטסיה גורבנקו ב-200 מעורב אישי.

רביעיית השליחים בטוקיו 2020 | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

אמנם יש זמן רב לקביעת הקריטריונים, אולם ערכנו כבר כעת בדיקה היכן עומדים הישגי השיא של כמה מבכירי השחיינים הישראלים ביחס לזמני הקריטריון:

אנסטסיה גורבנקו – ב-200 מעורב אישי אמורה אלופת אירופה להשיג את הקריטריון בקלות יחסית, שכן שיאה עומד על 2:09.99 דקות והקריטריון על 2:11.47 דקות. ב-100 גב, בו העפילה לגמר אולימפי, שיאה 59.30 שניות והקריטריון 59.99 שניות. גם ב-100 חזה שיאה, 1:06.69 דקות, מהיר בעשירית מהקריטריון.

אביב ברזלי – ב-200 גב, המשחה החזק שלה, בו העפילה לחצי גמר אולימפי ודורגה תשיעית באליפות העולם, שיאה האישי מאשתקד עומד על 2:10.42 דקות. הקריטריון האולימפי קרוב עד כדי שלוש מאיות מתוצאה זו, 2:10.39 דקות.

מירון חרותי מי שהיה רחוק מאיות ספורות מחצי הגמר בטוקיו נראה כבר כעת בכושר טוב ב-50 חופשי. שיאו האישי עומד על 21.87 שניות, מהיר יותר מהקריטריון שעומד על 21.96 שניות.

מיכאל לייטרובסקי – שיאו האישי ב-100 גב עומד על 53.84 שניות, בעוד הקריטריון הוא 53.74 שניות.

מיכאל לייטרובסקי, מירון חרותי, כריס פיצ'וגין | צילום: איתן דולפן, שוונג

רון פולונסקי – השחיין שיתחרה השבוע באליפות ה-PAC12 קרוב גם הוא לקריטריון במשחה ל-200 מעורב אישי. שיאו האישי במשחה זה עומד על 1:57.99 דקות, חמש מאיות בלבד מהקריטריון הנדרש.

גל כהן גרומי הפיינליסט האולימפי בשליחים קבע קריטריון A לטוקיו בשני משחים שונים, 100 פרפר ו-200 מעורב אישי. בפרפר הוא כבר כעת מאוד קרוב לקריטריון, שעומד על 51.67 שניות, רק 13 מאיות משיאו האישי.

תומר פרנקל – גם הוא קרוב כבר כעת לקריטריון ב-100 פרפר, כששיאו האישי 51.81 שניות, 14 מאיות מזמן היעד.

דניס לוקטב השיאן הישראלי ב-200 חופשי ייאלץ לשפר במעט את שיאו כדי להשיג את הקריטריון, כשזמנו הטוב ביותר הוא 1:46.64 דקות והקריטריון 1:46.26 דקות

בנוסף: גם לאה פולונסקי, יעקב טומרקין, איתן בן שטרית, כריס פיצ'וגין, אנדי מורז, בר סולובייצ'יק, דריה גולובטי, דניאל נמיר, דוד גרצ'יק ואחרים עשויים להילקח בחשבון בשנה הקרובה לקביעת הקריטריונים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג