צפו: מדליית זהב למירון חרותי בלוזאן, 4 מדליות נוספות לישראלים במכללות

סופ"ש מוצלח לשחיינים הישראלים. חרותי ניצח ב-50 חופשי והקדים את האלוף האולימפי פלורן מנאדו ואת תומאס צ'קון. במכללות גל כהן גרומי, תומר פרנקל ובר סולובייצ'יק עלו שוב על הפודיום, בן שטרית הוכתר כפרשמן השנה בביג טן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מירון חרותי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

סוף שבוע פורה לשחייה הישראלית מעבר לים, מאירופה ועד ארה"ב. מירון חרותי זכה במדליית הזהב במשחה ל-50 חופשי בגביע לוזאן. מדובר בתחרות בינלאומית איכותית בבריכת 50 מטר, עם משתתפות ומשתתפים רבים מהטופ העולמי. על שניים מהם, גבר חרותי באופן מרשים. הישראלי האולימפי קבע 22.18 שניות והקדים ב-17 מאיות את האלוף האולימפי מלונדון וסגן האלוף מריו ומטוקיו פלורן מנאדו הצרפתי. בארד זכה שחיין מעוטר נוסף, תומאס צ'קון האיטלקי, שקבע 22.45 שניות.

הזמן של חרותי, בשלב מוקדם מאוד של העונה, רחוק רק 22 מאיות מהקריטריון האולימפי לפריז, מה שמראה על כיוון חיובי ביותר עבור הישראלי, שעבר לאחרונה להתאמן תחת קבוצה מקצוענית צרפתית ממארסיי. בהמשך התחרות, זכה חרותי גם במדליית ארד במשחה ל-50 פרפר עם זמן של 23.69 שניות, 31 מאיות משיאו הישראלי.

ארבע מדליות נוספות לישראלים במכללות:
שני השחיינים הישראלים גל כהן גרומי ותומר פרנקל סיימו הלילה (בין שבת לראשון) את אליפות הביג טן בליגת המכללות בארה"ב כשהם שוב עומדים יחד על הפודיום. אחרי שזכו בזהב ובכסף בהתאמה ב-100 יארד פרפר, הפעם ירדו כל אחד מקום אחד במרחק הכפול.

כהן גרומי השוחה עבור מישיגן קבע שיא אישי של 1:40.21 דקות וזכה במדליית הכסף (אחרי שתי מדליות זהב אישיות בתחרות ב-100 פרפר וב-200 מעורב אישי), פרנקל מאינדיאנה סיים מקום אחד ו-76 מאיות אחרי חברו לנבחרת, כשרק ברנדן ברנס מאינדיאנה מקדים את שניהם. פרנקל הוסיף במשחה שנעל את התחרות גם מדליית זהב כחלק מהשליחים 4X100 חופשי, עם זמן ביניים של 42.12 שניות.

עוד בליל התחרויות האחרון, בר סולובייצ'יק ממינסוטה המשיך את התחרות המצוינת שלו עם מדליית כסף במשחה ל-1,650 יארד חופשי, בשיא אישי של 14:50:93 דקות ומדליה שנייה בתחרות אחרי הכסף ב-500 חופשי. איתן בן שטרית, שזכה גם הוא בשתי מדליות במשחי המעורב, הוסיף שיא אישי ב-200 יארד גב עם 1:42.88 דקות ומקום 12 כללי. הוא אף הוכתר בסיום כ"פרשמן" השנה של הקונפרנס.

במקביל באליפות ה-PAC12 לנשים, לאה פולונסקי סיימה במקום חמישי בגמר ל-200 פרפר, כשהיא קובעת שיא אישי של 1:54.44 דקות. הישראלית של קאל ברקלי זכתה בשתי מדליות זהב בתחרות במשחים ל-200 ול-400 מעורב אישי וגם היא נועלת תחרות אישית מצוינת מבחינתה.

השבוע, אחיה של לאה, רון פולונסקי יתחרה עבור סטנפורד באליפות ה-PAC12 לגברים וינעל את הופעות הישראלים הבכירים באליפויות הקונפרנס. אם כצפוי יעפיל גם הוא לאליפות המכללות, עשויה לרשום ישראל שיא חדש של שחייניות ושחיינים באליפות המכללות. כרגע עוד לפני הזימונים הסופיים מסתמן כי תשעה כבר נכללים ברשימה היוקרתית: אביב ברזלי ולאה פולונסקי אצל הנשים, גל כהן גרומי, תומר פרנקל, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית מיכאל לייטרובסקי, דניס לוקטב וכריס פיצ'וגין אצל הגברים.

אליפות המכללות עצמה תיערך עבור הנשים ב-18-15 במרץ בטנסי ועבור הגברים ב-25-22 במרץ במיניאפוליס. הרשימה הסופית של המשתתפות והמשתתפים (שלא העפילו אוטומטית על ידי השגת קריטריון A) תפורסם בתחילת חודש מרץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג