מארו טפרי: "אני עוד לא קולט את זה, כל כך שמח לייצג את המדינה שלי"

המרתוניסט שעשה היסטוריה עם מדליית כסף באליפות העולם היה נרגש בסיום: "חשבתי לעצמי 'זהו, עכשיו להתאבד על זה'". מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי: "נפל דבר בישראל, אנחנו מעצמה", איתי מגידי: "הפתעה ענקית"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי | צילום: איגוד האתלטיקה

כשחצה את קו הסיום של המרתון באליפות העולם הבוקר (ראשון) במקום השני, היה נדמה שמארו טפרי לא מעכל את גודל ההישג. הוא היה ממוקד כל כולו בפיניש האחרון, בו הצליח לעקוף בצורה מרשימה את האתיופי לאול גברסילאסי, מדליסט הכסף ממרתון לונדון אשתקד. פיניש שקידם אותו עוד צעד על הפודיום ונתן לו את הכסף במקום הארד.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג היסטורי: מדליית כסף למארו טפרי במרתון באליפות העולם!
לונה צ'מטאי סלפטר: "ניסיתי לגרום למדינה שלי להתגאות, רציתי להביא את המדליה"
צפו: דופלנטיס התעופף, קיפייגון השלימה דאבל היסטורי והאמריקאים להטו בשליחים

"חשבתי לעצמי 'זהו, עכשיו להתאבד על זה'", שיתף טפרי במחשבותיו בשלב האחרון של הריצה: "ראיתי שהוא נחלש בקילומטר האחרון וחשבתי שאולי אני אתפוס אותו, ובסוף תפסתי אותו".

המשלחת הישראלית הייתה מאושרת עד הגג. מהצוות המקצועי ועד למנכ"ל, אולם מי שהתרגשה יותר מכולם הייתה אשתו של מארו, אתלטית הנבחרת בעצמה סלאמוויט באיולין-טפרי. השניים התחבקו ארוכות בסיום, כשמסביבם עוד שלל חברים ובני משפחה שהגיעו במיוחד לתמוך וקוראים בשמו של מארו ומוסיפים "אל אל ישראל".

"אני כל כך מתרגש ושמח", המשיך המדליסט הטרי: "אני כל כך שמח לייצג את המדינה שלי בבמה גדולה, להביא כבוד לעצמי, למדינת ישראל ולמשפחה שלי"

מארו טפרי במהלך הריצה בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג

על התפתחות הריצה והתכנית שלו סיפר: "אני מתקדם והיינו שישה-שבעה אתלטים קדימה, והבנתי שאפשר להשיג משהו. התכנית הייתה להיכנס לתוך הטופ 10 ולא להשתגע בהתחלה, באינטרוואלים עם הראשונים, לשמור על עצמי, לשתות עד הק"מ ה-30, לקרר את עצמי ואז לתת מה שיש".

השאיפות לקראת המשחקים האולימפיים בפריז: "אי אפשר לדעת, צריך לעבוד קשה כמו שעבדתי עכשיו, לשכוח מזה וזהו להתרכז בפריז" ואיך חוגגים? "אני לא יודע, בינתיים אני לא קולט את זה, אולי בהמשך"

מארו טפרי במהלך הריצה בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג

לאחר מכן קיבל טפרי שיחה מנשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. הנשיא בירך: "אנחנו מאוד מאוד גאים בך, עם ישראל גאה בך מאוד, עלה והצלח, זה הישג יוצא דופן", רעייתו הוסיפה: "אני זוכרת אותך מהתחלה, מהריצות לטווחים אחרים לגמרי, ותראה לאן הגעת, באמת לפסגת העולם. כל הכבוד, אנחנו מברכים אותך מכל הלב".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי סיכם: "יש לנו סגן אלוף עולם במרתון, הישג היסטורי, נפל דבר היום בישראל, ישראל הפכה להיות היום באופן רשמי, חוץ מלונה, להיות מעצמה גם בעולם לא רק באירופה בריצות המרתון, ואנחנו מתכוונים ללכת ולהתקדם עוד ועוד ולהכניס עוד אנשים למעגל הזה של הרצים הבכירים בעולם.

הציפיות לקראת פריז: "כמו שכולם אומרים ויודעים למרתון חוקים משלו, אני יכול להגיד שיש לנו שני מרתוניסטים אמיתיים שיודעים לרוץ מרתון, יש לנו דור חזק מאוד אחריהם, יש ציפיות לגבי פריז, אני אשקר אם לא, אבל הדרך ארוכה, אנחנו צריכים לנהוג באחריות, לדייק דברים, לתקן איפה שטעינו, לעשות סיכום של כל הצוות בצורה מסודרת, לשבת עם האתלטים והמאמנים ולבנות תכנית עבודה לפריז".

המנהל ההישגי, אחראי תחום הריצות הבינוניות וארוכות, איתי מגידי: "קודם כל זו הפתעה ענקית, מארו סגן אלוף אירופה, הזכירו אותו בזינוק, ועדיין לסיים מקום שני בשדה שהיה פה היום, זה מדהים. אני חושב שזה בעיקר ההכנה, המחנה שעשינו באיטליה והחשיפה לחום, עשינו המון דגשים על החום, והחום פה היה פקטור מרכזי בחלק השני של הריצה, זה עשה את ההבדל מהאתיופים ש'התאדו' בסוף, למארו שהצליח לעשות פיניש, כמו שבמינכן עשו לו. ממש סגר את החוב".

מארו טפרי והיימרו עלמיה עם איתי מגידי | צילום: איגוד האתלטיקה

עוד הוסיף: "מארו בטופ העולמי, הוא מתכונן עכשיו יחד עם לונה לפריז בקיץ הבא, והם בתוך החמישייה, זה יכול להיות מדליה, זה יכול להיות בחוץ, אבל הם חלק מהטופ העולמי, סופרים אותם, רואים אותנו כמעצמת מרתון, חוויה מדהימה לקבל את כל הפידבקים פה מכל המדינות הגדולות והוותיקות ששולטות בענף. עכשיו ניקח פגרה, צריך לנוח ולהתאושש, ואחרי זה צריך לשבת ולבנות תכנית שהיא לא עמוסה מדי, שמשלבת בין המטרות האישיות של הספורטאים, לבין המטרות הלאומיות שלנו שהן מתחילות כבר באליפות אירופה, שבה יש מקצה של חצי מרתון, גם אישי וגם קבוצתי ביוני, ומשם הכנה מסודרת נבחרתית לקראת פריז



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רונאל הגיב:

    אין מילים יש ענפי ספורט לא מעט ששם הטקטיקה חשובה ושם אתה יכול להגיע רחוק זה אופניי וזה מרתון וריצות נוספות וענפים נוספים וזו הגדולה של מאמנים וספורטאים כבוד ענקי להגיע להישג הזה מקווה שיתוגמלו ברוחב לב

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג