הישג היסטורי: מדליית כסף למארו טפרי במרתון באליפות העולם!

המרתוניסט הישראלי הדהים בבודפשט! בריצה מתוכננת היטב וביצוע מושלם, חצה שני את קו הסיום אחרי ויקטור קיפלגט בזמן של 2:09:12 שעות. מדליה חמישית של ישראל בהיסטוריה באליפות העולם. עלמיה סיים במקום ה-20
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי | צילום: עמי גינזבורג

הישג היסטורי לאתלטיקה הישראלית! מארו טפרי זכה הבוקר (ראשון) במדליית הכסף במרתון באליפות העולם בבודפשט, עם ריצה פשוט פנומנלית, בה הקדים כמה מהמרתונסיטים הטובים ביותר בעולם! מדובר בהישג הטוב ביותר של ישראל אי פעם במרתון העולמי, עם זמן של 2:09:12 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
לונה צ'מטאי סלפטר: "ניסיתי לגרום למדינה שלי להתגאות, רציתי להביא את המדליה"
צפו: דופלנטיס התעופף, קיפייגון השלימה דאבל היסטורי והאמריקאים להטו בשליחים
צפו: נואה ליילס השלים דאבל עולמי, שריקה ג'קסון עם תוצאה היסטורית ב-200

התנאים גם היום לא היו פשוטים על המסלול, עם טמפרטורות גבוהות שהגיעו עד ל-28 מעלות ולחות כבדה שהגיעה ל-65 אחוזים. טפרי, שעשה הכנה ספציפית במחנות אימונים ממושכים לתנאים הללו, נראה טוב מהרגע הראשון וחיכה בסבלנות בשיפולי הדבוקה המובילה.

לאחר כ-30 ק"מ, כשהקצב התגבר, טפרי שמר על תכנית הריצה שלו, לא התפתה, והתייצב במקום השישי. על אף נפילה מוקדמת שלו, נראה שהוא לא הושפע כלל ומשם, אט אט הוא עקף רץ אחרי רץ והתייצב במקום השלישי, בפער ניכר מהרביעי. כשכבר היה נראה שמדליית הארד מובטחת, טפרי לא הסתפק בכך וממש במטרים האחרונים עקף גם את לאול גבריסלסי האתיופי כדי לסיים שני ולזכות במדליית הכסף.

מארו טפרי | צילום: איגוד האתלטיקה

מדובר במדליה חמישית בהיסטוריה של ישראל באליפות העולם – אלכס אברבוך היה הראשון לעשות זאת, עם ארד בסביליה ב-1999 וכסף באדמונטון ב-2001. אחריו הייתה זו חנה קנייזבה מיננקו שזכתה בכסף בבייגי'ן ב-2015, אשתקד כאמור צ'מטאי-סלפטר זכתה בארד וכעת מארו טפרי נכנס לרשימה המכובדת של גדולי וגדולות האתלטיקה בישראל.

טפרי אמנם איבד השנה את שיא ישראל במרתון, אותו שבר גשאו איילה (לא הגיע לאליפות בעקבות פציעה), אולם למי ששכח, הוא סגן אלוף אירופה במרתון ממינכן מהשנה שעברה. הוא ייצג את ישראל פעמיים במשחקים האולימפיים, כאשר בטוקיו סיים במקום ה-13 ובאליפות העולם אשתקד דורג במקום ה-11. המטרה המוצהרת שלו באליפות הנוכחית הייתה להיכנס לטופ 10, אולם ההישג שלו גדול בהרבה מכך.

מארו טפרי במהלך הריצה בבודפשט | צילום: עמי גינזבורג

בריצה כולה היה זה ויקטור קיפלגט האוגנדי שניצח בצורה מרשימה עם זמן של 2:08:53 דקות. גברסילסי סיים כאמור שלישי, שבע שניות אחרי טפרי. היימרו עלמיה סיים במקום ה-20 עם הישג נהדר מבחינתו בזמן של 2:12:32 שעות, לאחר שתחילה כלל לא היה אמור להשתתף בריצה.

בעקבות המיקומים של מארו טפרי (2) ולונה צ'מטרי סלפטר (4) באליפות העולם בבודפשט, השניים הבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים בפריז 2024. זאת על פי דרכי ההכרעה שנקבעו בין איגוד האתלטיקה, היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי בישראל. כך שכעת, אפשר להיות ממוקדי מטרה ולהתרכז בפריז.

מארו טפרי והיימרו עלמיה | צילום: איגוד האתלטיקה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג