"לדחות את האולימפיאדה בשנה, ועכשיו"

כך זועקים יועץ נבחרת השחייה הישראלית דייוויד מארש ויו"ר איגוד השחייה הצרפתי ופונים במלים חריפות נגד הצהרות הוועד האולימפי בדבר קיום האולימפיאדה כסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Olimpic games 2020 - Tokyo - Japan

ערוץ כתבות הקורונה בשוונג


דיוויד מארש הוא "יועץ העל" של נבחרת ישראל בשחייה. הוא גם כיהן כאחד ממאמני נבחרת השחייה האמריקאית לאולימפיאדת ריו 2016, וצפוי להימנות גם על סגל מאמני השחייה האמריקאים לטוקיו. בראיון לניו יורק טיימס אמר מארש שלשום, על אולימפיאדת טוקיו: "אם אין שינוי דרמטי, אני לא רואה אפשרות שלא לשנות את לוח הזמנים. בואו פשוט נדחה אותה בשנה. ככל שנקבל החלטה כזו מוקדם יותר, כך ייטב".

"מדוע הם אינם מתאימים את עצמם לאירועים המתרחשים כיום ברחבי העולם" | צילום: Cesar I. Martins

יו"ר איגוד השחייה הצרפתי, ז'יל סזיונאל (רוקח בהכשרתו) היה נחרץ הרבה יותר. הצרפתי תקף בחריפות ביום שלישי מפריס, את הודעת הוועד האולימפי הבינלאומי לפיה אין כוונה לשנות דבר בנוגע לאולימפיאדת טוקיו 2020. בראיון לעיתון לה פאריזיאן הצרפתי, אמר סזיונאל, שעוסק כיום גם במלחמה נגד הקורונה כי הוא המום מהודעת הוועד האולימפי הבינלאומי, והגדיר את ההודעה כ"בלתי הגונה" ו"מדהימה", ורמז כי היא מונעת אך ורק מאינטרסים כספיים.

"הם נשואים למספרים של הכסף"

הצרפתי קרא למארגני האולימפיאדה להתאים את עצמם לאירועים המתרחשים כיום ברחבי העולם. לדבריו, האמירה ש"המשחקים חייבים להימשך" לא קשורה למציאות. גם הוא תומך בדחיית האולימפיאדה בשנה. סזיונאל קרא לראשי התאחדויות שחייה בעולם להצטרף לקריאתו לפעולה מידית, אמר כי אין בכוונתו לצאת לביקור באתרים האולימפיים בטוקיו, כפי שהציעו המארגנים, כי כפי שהדברים עומדים כרגע, ההצגה אינו יכולה להימשך.

לאור דחיית משחקי היורו בכדורגל הוסיף סזיונאל: "הכדורגל לא מסכן את ספורטאיו המקצוענים, אבל הוועד האולימפי הבינלאומי לא נותן את אותו כבוד לספורטאים האולימפיים". לשאלה כיצד הוא מסביר את היעדר הפעולה מצד הוועד האולימפי, השיב סזיונאל: "אני לא יכול להסביר את זה. זה לא הגון. זה מדהים. הם נשואים למספרים של הכסף… אנחנו כל-כך שקועים בעולם הכסף, עד ששכחנו את הדברים החשובים מכל".

עוד הוא הוסיף, כי אין באולימפיאדה יותר כסף מאשר בכדורגל, אבל בכדורגל נהגו בחוכמה והעבירו את האירו ל-2021, "אולי אנשי הכדורגל נבונים יותר מחכמי הוועד האולימפי הבינלאומי. אם הם נקטו יוזמה כזו, גם אנחנו יכולים. קשה לי להבין למה אף אחד [בוועד האולימפי] לא מגיב. הכדורגל לא מסכן את ספורטאיו המקצוענים, אבל הוועד האולימפי הבינלאומי לא נותן את אותו כבוד לספורטאים האולימפיים. אבל זה חי הוועד האולימפי הבינלאומי. ללא ההצגה, לא יהיה להם הכסף הגדול".

סזיונאל לא עצר שם, וצייץ בטוויטר האישי שלו: "בשעה שכל ענפי הספורט חדלו מפעילות ואירועי ענק נדחו, הוועד האולימפי הבינלאומי מדבר על המשך המשחקים האולימפיים! אני הרוס ממידת אי ההתאמה, בזמן שאנחנו צריכים להקדיש את עצמנו למגפה, כדי להציל חיים!"

סזיונאל ציין את מצבם של השחיינים כיום, כטעם עיקרי לדחיית המשחקים: "דחייה נראית לי הגיונית. האולימפיאדה היא חלום של הספורטאים. היום יש את הלחצים של חוסר היכולת להתאמן, והספורטאים משתגעים. חייבים להוריד מהם את הלחץ. עבור השחיינים, הכל נסגר. יש להם את האמבטיה בבית (הוא מוסיף בחיוך). אם זה יימשך עוד הרבה זמן, מה הם יעשו באולימפיאדה? פשוט ישתתפו? זה חייב להיפסק".

צ פ ו | כך מתרגלים שחייה בגיגית

בשעה שתחרויות קריטריון אולימפיות מתבטלות בזו אחר זו ברחבי העולם, בסן דייגו, דיוויד מארש ושחייניו (בהם שחייני נבחרת ישראל), כמו מאמנים רבים אחרים, אינם יכולים להתאמן כרגיל. שתי הבריכות האולימפיות בהן מתאמנים שחייניו (כולל שחייני נבחרת ישראל) נסגרו בהוראת הרשויות. מארש אמר לשחייניו לארגן חליפות שחייה, והוא מתכוון להתחיל להתאמן במפרץ "מישן ביי", או באוקיינוס השקט לחופי סן דייגו, למרות כרישי הנמר שלעתים מפטרלים שם. "הם לא יותר מדי מסוכנים", אמר מארש.

נבחרת ישראל חוזרת לישראל לבידוד

בתוך כך שחייני נבחרת ישראל יחזרו לישראל וייכנסו לבידוד משותף, כך נמסר מאיגוד השחייה. שחייני נבחרת ישראל בשחייה, אשר שהו בחודש האחרון במרכז המצוינות של איגוד השחייה בסן דייגו, יחזרו היום (חמישי) לישראל בעקבות משבר הקורונה. הם ייכנסו, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לבידוד משותף של 14 יום, במתחם בו תהיה גם בריכת שחייה על מנת שימשיכו לשמור על שגרת אימוניהם.

השחיינים אשר ישובו לישראל הם תומר פרנקל, דניס לוקטב, מירון חרותי, אנסטסיה גורבנקו, רון פולונסקי, לאה פולונסקי וגל כהן גרומי, איתם ישהה במתחם המשותף גם המאמן חנן שטרלינג. השחיינים אשר יישארו בארה"ב לבקשתם הם אנדראה מורז ומרקוס שלזינגר, אשר משפחותיהם גרות בארה"ב. בימים האחרונים משבר הקורונה הולך ותופס תאוצה גם בארה"ב והמגבלות השונות הולכות ונערמות גם שם. לפיכך, הוחלט על ידי האיגוד, לאחר התייעצויות נרחבות, להקדים ולהחזיר את השחיינים לישראל על מנת שיעברו את התקופה הזו קרוב לביתם ולא מעבר לים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יויו הגיב:

    ברור לכולם שלא תהיה אולימפידה השנה.
    רק הועד האולימפי חושב שזה טוב לדחות את ההחלטה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג