טור דה פראנס נשים: וולרינג ניצחה בערפל על פסגת הטורמלה ולקחה את החולצה הצהובה

הרוכבת ההולנדית חיכתה בסבלנות, תקפה בעלייה האחרונה ברכיבה הירואית וחצתה ראשונה את קו הסיום אפוף הערפל, 2:34 דקות לפני יריבתה הגדולה אנמיק ואן ולוטן. הטור כולו יוכרע בקטע נגד השעון, כשרק הפתעה גדולה תמנע את הניצחון מוולרינג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דמי וולרינג על פסגת הטורמלה | צילום מסך

הקול דה טורמלה נחשבת לאחת הפסגות האיקוניות והקשות של הטור דה פראנס. מדובר במעבר הרים בפירנאים המתנשא לגובה של 2,114 מטר מעל פני הים ואחרי עשרות פעמים שהופיע במהדורה הגברית, אמש (שבת) הוא הופיע לראשונה בטור דה פראנס לנשים, בקטע "המלכה", הלפני אחרון של הטור, וזה שרבים ציפו לו כקטע שיכריע את המרוץ כולו.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי הקטע הארוך אי פעם: לוטה קופקי מובילה בטור דה פראנס לנשים
היסטוריה בפולין: עודד קוגוט הפך לישראלי הראשון שמנצח מרוץ שלבים מקצועני
איתמר איינהורן התרסק ופונה לבי"ח, גם עודד קוגוט התרסק, אך קם וניצח שוב בפולין
נולדה עם אופניים ביד: בת ראשונה לרוכבים הישראלים גיא שגיב ועומר שפירא

זה היה קטע קצר יחסית של 90 ק"מ, אולם קשה במיוחד עם פסגת הקול ד'אספין (מדורגת 1) ואחריה הסיום בפסגת הטורמלה אפופת הערפל, עליה האחרון שניצח בסיום קטע היה טיבו פינו ב-2019. קבוצת בריחה קטנה פתחה פער בפתיחה, אולם היה ברור שהבכירות יתפסו אותה בעלייה, ואכן כך היה.

צפו בתקציר הקטע:

מי שחיכתה בסבלנות עד לרגע הראוי לתקוף הייתה דמי וולרינג (SD Worx). ההולנדית רכבה לצידה של האלופה המכהנת אנמיק ואן ולוטן ותקפה אותה בטיפוס האחרון בצורה מרשימה. ואן ולוטן בת ה-40, שרק לפני שלושה שבועות ניצחה בג'ירו נשים, לא מצאה את הרגליים והכוחות להשיב למתקפה והפער רק הלך וגדל עד לקו הסיום, בתמונות שכנראה ייכנסו להיסטוריה של הענף הנשי עם החגיגה של ההולנדית בערפל.

וולרינג ניצחה אחרי 2:52:43 שעות, כשהקדימה ב-1:58 דקות את הפולנייה קאסיה ניוויאדומה (Canyon). ואן ולוטן הגיעה 2:34 דקות אחרי המנצחת ואלא אם תחולל נס של ממש בקטע האחרון נגד השעון, תנעל קריירה מפוארת ועמוסה בתארים ללא הניצחון האחרון בטור.

לובשות החולצות לאחר קטע 7:
חולצה צהובה (מובילת הטור) – דמי וולרינג (הולנד – SD WORK)
חולצה לבנה (הרוכבת הצעירת המובילה) – סדרין קרבאול (צרפת – CERATIZIT)
חולצה מנוקדת (המטפסת המובילה בדירוג הרים) – קאסיה ניוויאדומה (פולין – Canyon)
חולצה ירוקה (הספרינטרית המובילה בדירוג) – לוטה קופקי (בלגיה – SD WORK)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג