אחרי הקטע הארוך אי פעם: לוטה קופקי מובילה בטור דה פראנס לנשים

בתום קטע של 185.4 ק"מ, הארוך במרוץ אופני כביש לנשים אי פעם אותו ניצחה יארה קסטליין, קופקי לובשת את החולצה הצהובה. וולרינג פתחה יתרון קטן על ואן ולוטן בקרב בין הפייבוריטיות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טור דה פראנס נשים | צילום: Shutterstock

הקטע הכי ארוך אי פעם במרוץ אופני כביש לנשים התקיים אתמול (רביעי) ב"טור דה פראנס פאם". היה זה קטע 4 מתוך 8 קטעים סה"כ בטור הזה. המסלול באורך 177.1 ק"מ, אליהם התווספו 8.3 ק"מ מקטע נייטרלי בפתיחה שהם סה״כ 185.4 ק"מ עם 2,330 מטר טיפוס.

לכתבות נוספות בנושא:
יותר צופים, יותר עניין: הטור דה פראנס לנשים יוצא לדרך והוא מרתק לא פחות מהגברים
מהבייבי פייס עד האגרסיבי: הרוכבים שעשו לנו את הטור דה פראנס 2023
ניצחון בלתי נשכח, מקום 9 קבוצתי וניקוד יקר להמשך: סיכום הטור של ישראל פרמייר טק

יש להזכיר שהשידור של הטור הנשי מתחיל רק שעתיים לסיום הקטע, כלומר כבר מקבלים את כל האקשן, אבל מפסידים את המאבק המוקדם על הבריחה, שווה לכם לעקוב. אנחנו נדאג להעלות גם סקירת סיום לטור הנשי כמובן.

את היום התחילה בחולצה הצהובה לוטה קופקי האלופה הבלגית ומנצחת קטע 1 בטור. קופקי מקבוצת SD works החזקה, שגם כוללת אחת משתי הפייבוריטיות לניצחון כללי בטור, דמי וולרינג. השנייה היא כמובן הולנדית נוספת, היריבה המושבעת ואלופת השנה שעברה אנמיק ואן ולוטן מקבוצת מוביסטר. ואן ולוטן היא אלופת עולם המכהנת וגם מנצחת ג'ירו דונה היוקרתי רק לאחרונה.

באופן לא אופייני לדבוקה הנשית ראינו בריחה גדולה שיצאה מוקדם יחסית וגם פתחה פער גדול סביב 10 דקות בשיא.
ככל שהקילומטרים הצטמצמו המאבקים בפלוטון גדלו, במיוחד בעליות המדורגות, מה שצמצם את הפער מהבריחה לאזור ה-5 דקות כאשר נותרו 35 ק"מ לסיום.

25 ק"מ מהסיום הגיע פיצול משמעותי בפלוטון מאחורה, כאשר הרוכבות המובילות דואגות לקצב גבוה שמייצר דבוקה קטנה ואיכותית של הרוכבות החזקות ביותר. בבריחה היה מאבק גדול על העליות המדורגות האחרונות ונותרו שתי רוכבות מקדימה, יארה קסטליין (פניקס-דקוניק) ואודרי קורדון ראגו (Human Powered Health), כאשר הראשונה מצליחה לפתוח פער. גם בפלוטון מאבק בין שתי הרוכבות החזקות ביותר בדבוקה, וולרינג ו-ואן ולוטן.

בתום הקרב, יארה קסטליין, אלופת אירופה בסייקלוקרוס 2019, מנצחת את הקטע במהירות ממוצעת של 38.1 קמ"ש וזמן כולל של 4:38.43 שעות. במקום השני 1:11 דקות אחריה סיימה דמי וולרינג, שהצליחה לקחת 6 שניות בונוס ועוד פער של 2 שניות מוואן ולוטן, שסיימה רביעית. במקום השלישי בקטע סיימה רוכבת מקבוצת אונו-איקס בשם אנוסקה קוסטר.

שווה לציין שכל ארבע הראשונות בקטע הן הולנדיות, אומת האופניים המובילה בספורט הנשי. קופקי שומרת על החולצה הצהובה והירוקה של הנקודות ספרינט. קטע 5 ו-6 הם מישוריים יחסית, כאשר קטע המלכה הוא קטע 7 עם עליית הטורמלה המפורסמת והקשה, הקטע השמיני והאחרון יסתיים בנגד-שעון בפאו.

לובשות החולצות לאחר קטע 4:
חולצה צהובה (מובילת הטור) – לוטה קופקי (בלגיה – SD WORK)
חולצה לבנה (הרוכבת הצעירת המובילה) – סדרין קרבאול (צרפת – CERATIZIT)
חולצה מנוקדת (המטפסת המובילה בדירוג הרים) – אנוסקה קוסטר (הולנד – UNO-X)
חולצה ירוקה (הספרינטרית המובילה בדירוג) – לוטה קופקי (בלגיה – SD WORK)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג