היסטוריה בפולין: עודד קוגוט הפך לישראלי הראשון שמנצח מרוץ שלבים מקצועני

הרוכב הישראלי הצעיר נעזר בחבריו לנבחרת ישראל אל מול שלל מתקפות בקטע הרביעי והאחרון של טור דוקולה, ורשם ניצחון בפער קטן של תשע שניות: "גאה להיות לישראלי הראשון, אבל משוכנע: זה רק עוד צעד בדרך, עוד יעדים גדולים לפנינו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עודד קוגוט עם שלושת הגביעים אחרי הניצחון | צילום: נבחרת ישראל

ציון דרך היסטורי: עודד קוגוט, רוכב האופניים הישראלי בן ה-22, הפך הערב (שבת) בפולין לרוכב האופניים הישראלי הראשון אי פעם שמוכתר כמנצח במרוץ שלבים מקצועני, לאחר שזכה בטור דוקולה.

לכתבות נוספות: 
איתמר איינהורן התרסק ופונה לבי"ח, גם עודד קוגוט התרסק, אך קם וניצח שוב בפולין
עוצמה ישראלית: איתמר איינהורן ניצח בצ'כיה, עודד קוגוט ניצח עוד קטע בפולין
נולדה עם אופניים ביד: בת ראשונה לרוכבים הישראלים גיא שגיב ועומר שפירא

הוא עשה את זה כמו גדול, לאחר שהשיג ניצחונות אישיים בשלושת השלבים הראשונים של המרוץ, כולל ניצחון בקטע השלישי שהגיע לאחר נפילה מוקדמת. היום הוא ניהל יחד עם חבריו לנבחרת ישראל (להב דוידזון, רועי ויינברג, יוני אבודרהם, אלון יוגב ואמרי פיינגזיכט) קרב הגנה אינטנסיבי במיוחד בשלב הרביעי והאחרון במרוץ, והצליח לשמור על החולצה הצהובה בפער של שניות בודדות.

חברי הנבחרת והמאמן ויקטור כיתאייב | צילום: נבחרת ישראל

קוגוט, שזכה בסיום בשלושה גביעים ושלוש חולצות – נצחון בטור כולו, גביע המאיץ המצטיין, וגביע הרוכב הצעיר, היה כצפוי נרגש בסיום מההישג: "אני אתחיל מהסוף – אין גאה ומאושר ממני על הניצחון הזה. אבל ציון הדרך ההיסטורי הזה לא רשום על שמי. הוא שייך לכל חברי הנבחרת כי בלעדיהם לא היה לי שום סיכוי. מה שקרה היום היה עוד הוכחה ניצחת לכך: הגענו לשלב האחרון היום עם שלושה ניצחונות שלי בספרינטים – ובכך הפכנו את כל הפלוטון לאויבים. כל הקבוצות הלכו היום נגדנו בכל הכוח במטרה אחת: לקחת לנו את החולצה הצהובה".

"ההתקפות בתחילת המרוץ היו בלתי פוסקות. כולם ניסו לברוח לנו ובסוף 20 רוכבים הצליחו, זו הייתה בריחה הכי מסוכנת שיש, אבל לפחות הצלחנו להכניס אליה שני רוכבים שלנו. ובכל זאת, נאלצנו לרדוף אחריה כל היום, ממש לבדנו. אף קבוצה לא סייעה כמובן. רדפנו פול גז וגם כאשר השגנו אותם לפני הסיום, כולם התקיפו אותנו שוב ושוב. זה היה כל כך קשה, שהיו כבר רגעים שחשבתי שאנחנו מאבדים את המרוץ כולו. כשראיתי את קו הסיום, כבר לא היה לי כח לספרינט: רק לתת את כל מה שנשאר לי כדי לשמור על החולצה הצהובה. וזה עבד. ניצחתי את המרוץ כולו בפער של 9 שניות".

קוגוט עם החולצה הצהובה על הפודיום | צילום: Dana_dzankovic_

"אני גאה להפוך לישראלי הראשון שעושה זאת בטור שלבים אבל אני גם משוכנע: זה רק עוד צעד בדרך של הרוכבים הישראלים. חברים שלי השלימו טורים גדולים כמו הטור דה פראנס. עכשיו השגנו גם חולצה צהובה ראשונה במרוץ. עוד יעדים גדולים לפנינו".

הבעלים של ישראל פרמייר טק סילבן אדמס בירך את קוגוט, שכזכור חתם לפני ימים ספורים על חוזה מקצועני שהעלה אותו לשורות הקבוצה המקצוענית הבוגרת : "הישראלים הם ווינרים כפי שעודד הוכיח זאת היום. אני גאה בו. ההשקעה ברוכבים הישראלים מניבה דיווידנדים. העתיד שלהם מבטיח!"

בינתיים חדשות טובות גם מצידו של איתמר איינהורן. הרוכב שנפצע אתמול במהלך הקטע השני בטור הצ'כיו פונה להמשך בדיקות בבית החולים, אינו סובל מפציעה חמורה ויהיה כשיר לאליפות העולם באופני כביש שתחל בשבוע הבא: "יצאתי בשלום. אהיה מוכן לאליפות העולם", מסר איינהורן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גבי הגיב:

    ניצחון ראשון של רוכב וקבוצה ישראלית על מלא בטור שלבים.
    אמנם לא מהטורים היוקרתיים אבל ציון דרך משמעותי ביותר ו…
    אין תגובות .
    מדינה מערבית עלק.
    לכו תשרפו פרות אדומות ואבוקות באצטדיון סמי ובטדי.

  • קולט הגיב:

    כל הכבוד! ישר כוח!

  • דוד רינקביץ' הגיב:

    כל הכבוד! מקווה שהישגים כאלה ימשיכו להצטבר ואולי סוף סוף הענף המקצועני יזכה להכרה הראויה בארץ.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג