הפעם ישחו בסיין? תחרות המבחן האולימפית בטריאתלון יוצאת לדרך עם שחר שגיב

אחרי הפארסה לפני כשבועיים עם ביטול תחרות המים הפתוחים בפריז, הפעם נראה כי הנהר ערוך ומוכן לטובי הטריאתלטים בעולם, ובהם גם לטריאתלט הישראלי. המנהל המקצועי ליאור כהן: "התנסות ראשונה על המסלול האולימפי, התרגשות אדירה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב עם ליאור כהן ודוד רזניק | צילום: פרטי

תחרות המבחן האולימפית בטריאתלון (ה-Test Event) תיפתח מחר (חמישי) בפריז, כאשר כל הגורמים המעורבים, מהספורטאים ועד המארגנים, עסקו בשבועות האחרונים רק בדבר אחד – האם מי הסיין יהיו כשירים לשחייה, או שמא שנה לפני המשחקים האולימפיים התחרות תהפוך מטריאתלון לדואתלון.

לכתבות נוספות בנושא:
אין תכנית ב': מאחורי הקלעים של ביטול תחרות המים הפתוחים בפריז והאם המשחקים בסכנה
מקום 12 לשליחי ישראל באליפות אירופה בטריאתלון ספרינט, מקום 8 לנוער
מקום 37 לשחר שגיב בסבב אליפות העולם בסנדרלנד: "מאוכזב, ננתח מה לא עבד"

כזכור, הסיפור החל לפני כשבועיים, אז הייתה אמורה להיערך בסיין תחרות המבחן האולימפית בשחייה במים פתוחים, כחלק מהסבב העולמי. גשמים חזקים שירדו בימים שלפני התחרות, ובעקבותיהם הזרמת מי שופכין לנהר, גרמו לכך שהמים היו מזוהמים ועם ערכי E קולי שלא מאפשרים קיום תחרות שחייה. בתום סאגה ארוכה, ניסיונות דחייה ושלל תירוצים של המארגנים, התחרות בוטלה לחלוטין, וזאת כאשר כל המשלחות והספורטאים כבר בפריז.

אתר תחרות הטריאתלון בפריז | צילום: ליאור כהן

הפעם, כך טוענים הצרפתים, אין סכנה לקיום הטריאתלון, שכן לא ירדו גשמים בימים האחרונים וגם לא צפויים לרדת כאלה ביומיים הקרובים. מחר צפויה להיערך תחרות הנשים למרחק האולימפי (1.5 ק"מ שחייה, 40 ק"מ רכיבה על אופניים ו-10 ק"מ ריצה) ולמחרת תחרות הגברים, בה ישתתף גם הטריאתלט האולימפי הבכיר ואלוף ישראל מ-TRI כנרת שחר שגיב.

עבור שגיב ממכבי ת"א מדובר בתחרות המטרה הראשונה מאז הישג השיא שלו עם מדליית הכסף במשחקים האירופיים בפולין. בשבועות האחרונים התחרה בשתי תחרויות בהן השיג תוצאות פחות טובות, עם עונש שמנע ממנו העפלה לגמר סבב אליפות העולם בהמבורג ומקום 37 בתחרות הסבב בסנדרלנד. כעת, מגיע רגע השיא של העונה, וכשברשימת המשתתפים 66 מהטריאתלטים הטובים ביותר בעולם, זו בהחלט לא תהיה משימה פשוטה.

שחר שגיב מנצח ב-TRI כנרת | צילום: גיא דר

המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון והמאמן האישי של שחר שגיב, ליאור כהן, סיפר לשוונג מצרפת: "אין ספק שזה מסלול הטריאתלון היפה ביותר שניתן לייצר בכלל, בעונה הכי מתויירת של השנה באחת הערים הכי מתויירות בעולם. הכל נבחר בקפידה על מנת שייהנו מהאתרים הכי יפים בעיר, ממגדל אייפל, שער הניצחון, הסיין, גשר אלכסנדר השלישי, פשוט חוויה בלתי רגילה לראות את הספורטאים מסיימים את המסלול נפעמים ממכמה שהוא יפה

לגבי החשש מזיהום סיפר כהן: "לא כל הספורטאים נכנסו לסיין לעשות את הכרת המסלול בשחייה, אבל חלק הרבה יותר גדול ממה שאני חשבתי נכנס, חלקם עם חליפות וחלקם בלי. בכל מקרה, המארגנים הבטיחו לנו שהמים נקיים והראו תוצאות בדיקות טובות, כך שאני מאמין שיהיה לנו טריאתלון כמתוכנן. שחר מגיע להתחרות על המסלול שיהיה במדויק עוד שנה במשחקים האולימפיים, כל הספורטאים סימנו את התחרות הזו כתחרות העיקרית שלהם העונה, על מנת ללמוד ולהסיק את המסקנות לקראת הדבר האמיתי בעוד שנה, בהחלט התרגשות אדירה של כל הספורטאים ואנחנו מצפים לבוא, ליהנות ולבצע בצורה הכי טובה על המסלול כאן בפריז".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג