היסטוריה לג'פצ'ירצ'יר באליפות העולם בחצי מרתון, מקום 10 קבוצתי לישראל

הקנייתית הוכתרה בפעם השלישית לאלופת העולם בחצי מרתון, כשקניה השלימה סוויפ בגברים ובנשים, הנבחרת הישראלית שיפרה את הדירוג ביחס לזמני הכניסה. שיא עולם נשבר בריצת המייל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל באליפות העולם למרוצי כביש | צילום: איגוד האתלטיקה

אליפות העולם במרוצי כביש בריגה, לטביה, נערכה היום (ראשון), וכללה את המקצים לחצי מרתון, 5 ק"מ וריצת המייל. זו הפעם הראשונה בה נערכת אליפות משולבת לשלוש הריצות, והיא זימנה מספר רגעי שיא וגם 7 נציגים לנבחרת ישראל על הכביש.

לכתבות נוספות בנושא:
היסטוריה: שני שיאי ספרטתלון חדשים נשברו
סקר הריצה הגדול: כמה פעמים רצים בשבוע, כמה נעליים קונים ומה הכי מעצבן אותנו?
מרתון ברלין: שיא עולם מדהים לטיגיסט אספה; קיפצ'וגה ניצח בגברים

מי שתפסה את מירב הכותרות הייתה שיאנית העולם והאלופה האולימפית הקנייתית פרס ג'פצ'ירצ'יר שהוכתרה בפעם השלישית בקריירה לאלופת העולם בחצי מרתון (זכתה גם ב-2016 וב-2020) עם זמן של 1:07:25 שעות. בכך, היא משווה את מספר השיא של זכיות בתואר זה, ומשתווה לפולה רדקליף הבריטית, טגלה לורופה הקנייתית ולונה קיפלגט ההולנדית, לכל אחת מהן שלוש זכיות. עם זאת, היא הראשונה לעשות זאת מאז עברה האליפות להיערך אחת לשנתיים.

ג'פצ'ירצ'יר, שסיפקה פיניש מסחרר, הייתה הראשונה משלוש קנייתיות שעלו יחד על הפודיום וזכו גם בתואר הקבוצתי, מרגרט קיפקמבוי זכתה בכסף עם 1:07:26 וקת'רין אמנאנגולה בארד עם 1:07:34 שעות. "רציתי לזכות בפעם השלישית ולעשות היסטוריה" אמרה המנצחת בסיום: "חגגתי יום הולדת 30 השבוע ואמרתי לבעלי שאתן אקסטרה מאמץ כדי לנצח". על הניצחון הקבוצתי הוסיפה: "אני כל כך מאושרת בשביל נבחרת קניה, ידעתי שנעשה את זה כי אני כל כך סומכת על חברותיי לנבחרת". בחודש הבא, אגב, נראה אותה רצה במרתון ניו יורק.

בצד הישראלי, מאור טיורי סיימה במקום ה-40 מתוך 70 רצות שסיימו את הריצה עם זמן של 01:14:34 שעות. זאת התחרות הבינלאומית הראשונה של טיורי לאחר הפציעה ממנה סבלה (שבר מאמץ בכף הרגל), כשלא מכבר חזרה לאימונים מלאים וכעת המטרה שלה תהיה השגת הקריטריון האולימפי בפעם השלישית בקריירה.

גם בריצת חצי המרתון לגברים ראינו "סוויפ" קנייתי מרשים, כאשר סבסטיאן סאווה בן ה-27 ניצח בזמן של 59:10 דקות. דניאל אבניו חברו לנבחרת הגיע ארבע שניות אחריו וסמואל מיילו שלישי עם 59.19 שניות.

מהזווית הישראלית, טדסה גטהון סיים במקום ה-28 עם תוצאה של 1:01:34 שעות. גירמה אמרה חצה את קו הסיום במקום ה-41 עם זמן של 01:02:53 שעות, בוקיאו מלדה הגיע אחריו, במקום ה-43 עם תוצאה של 1:02:57 שעות ושמואל אבוהאיי סיים במקום ה-62 מתוך 90 רצים שחצו את קו הסיום, עם זמן של 1:04:34 שעות.

הזמנים המשוקללים של שלושת הראשונים העניקו לנבחרת את המקום העשירי הכללי בתחרות הקבוצתית, שלושה מקומות נמוך מהדירוג באליפות הקודמת, אולם גם שלושה מקומות גבוה יותר מאשר הייתה מדורגת לפי זמני הכניסה. נציין כי כל האתלטים היו רחוקים פחות מדקה משיאם האישי, וכנראה שהרוחות החזקות שנשבו על המסלול מעט הפריעו. אגב, מבין הנבחרות האירופאיות, ישראל סיימה רביעית.

בריצת המייל ראינו שיא עולם מפתיע למדי של האמריקאי בן ה-20 הובס קסלר, שקבע 3:56.13 דקות, והקדים במעט את קאלום אלסון הבריטי. מעט לאחר מכן אל המקום השלישי הגיע שיאן העולם הקודם סאם פארקל.

בריצה ל-5 ק"מ כביש יהודה דרבה איילה סיים במקום ה-28 עם שיא ישראלי חדש עד גיל 23 של 13:52 דקות. דרג'ה צ'קולה הגיע מיד אחריו, במקום ה-29, עם זמן של 13:54 דקות, שמהווה את תוצאת השנה שלו.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג