היסטוריה: שני שיאי ספרטתלון חדשים נשברו

פטיס זיסימפולוס היווני הפך לראשון אי פעם שיורד מגבול 20 השעות במסלול האימתני בין אתונה לספרטה (246 ק"מ), קמיל הרון ניפצה את שיא המסלול לנשים. הרצים הישראלים ממשיכים במסע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פוטיס זיסימפולוס בספרטה עם פסלו של לאונידס | צילום: האינסטגרם של הספרטתלון

היסטוריה בעולם האולטרה מרתון הלילה (בין שבת לראשון), כאשר שני שיאי ספרטתלון, הן שיא המסלול לגברים והן השיא לנשים, נשברו במרוץ היוקרתי ל-246 ק"מ מאתונה לספרטה. בצד הגברי, מאות מקומיים חיכו באמצע הלילה לפוטיס זיסימפולוס היווני, שנכנס לספרטה והגיע לפסלו של לאונידס מלווה באבוקות ובשלל קריאות עידוד, בזמן של 19:55 שעות.

לכתבות נוספות בנושא:
הישג בלתי רגיל: 7 ישראלים מ-8 מזנקים סיימו את הספרטתלון
סקר הריצה הגדול: כמה פעמים רצים בשבוע, כמה נעליים קונים ומה הכי מעצבן אותנו?
היסטוריה לג'פצ'ירצ'יר באליפות העולם בחצי מרתון, מקום 10 קבוצתי לישראל

פוטיס הוא הראשון בהיסטוריה שיורד מגבול 20 השעות, כאשר השיא הקודם של יאניס קורוס האגדי החזיק מעמד 39 שנה ועמד על 20:25 שעות. קורוס היווני הוא האיש שניצח בספרטתלון הראשון ב-1983 ובסך הכל ניצח בכל ארבעת הספרטתלונים בהם השתתף, כשאף כונה "בנו של פידיפידס". פוטיס, שניסה לשבור את השיא כבר אשתקד, נראה כמי שהולך בעקבותיו עם ניצחון שלישי רצוף במרוץ ובזמן מטורף.

צפו: כך זה נראה כשפוטיס הגיע לקו הסיום

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Spartathlon (@spartathlongr)


מי שחתומה על השיא השני היא האולטראיסטית האדירה קמיל הרון מארצות הברית, שרק במרץ האחרון שברה את שיא העולם ב-48 שעות ומחזיקה בשיאי עולם נוספים ל-50 מייל, 100 ק"מ, 100 מייל, 12 שעות ו-24 שעות. הלילה היא שיפרה את התוצאה לנשים כשעצרה את השעון על 22:35 שעות, שיפור עצום לשיא הקודם לנשים, שנקבע בשנת 2017 על ידי פטרישיה ברז'נובסקה ועמד על 24:48:18 שעות.

בשנה שעברה השתתפה הרון במרוץ, אך פרשה במהלכו. השנה היא הגיע נחושה מתמיד כשלצידה היו עוד ארבע רצות חזקות מאוד. התחרות בגזרה הנשית היתה מותחת לאורך כל הדך, כשבשלב מסויים הובילה את המרוץ הרצה הפינית, נורה הונקלה (שגם השתתפה במרוץ הספרטניון כאן בישראל), אולם הרון עקפה אותה ולא הביטה לאחור עד לרגלו של לאונידס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Camille Herron (@runcamille)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גרשון ולדמן הגיב:

    עולם הריצה למרחקים השתגע!
    רצים ספרינט
    ועוד לא נכנסו הקנייתים/אתיופים לעסק

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג