סקר הריצה הגדול: כמה פעמים רצים בשבוע, כמה נעליים קונים ומה הכי מעצבן אותנו?

המגזין Runner's World שאל 1,823 רצות ורצים לגבי ההרגלים שלהם וכעת משתף בנתונים: כמה הקורונה השפיעה, מה הקילמוטראז' השבועי הממוצע הנפוץ ביותר ומה הכי אוהבים לאכול לפני ריצה? כל התוצאות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איך הרוב רצים? התשובות מסקרנות | צילום: Pixabay

למה אנשים מתחילים לרוץ, באיזה גיל נדבקים ב"חיידק" ומה הייתה השפעה של הקורונה? על כל אלו, והרבה מעבר, ענו 1,823 רצות ורצים בסקר הריצה הגדול של המגזין Runner's World, אשר הוא ערך לכבוד חגיגות 30 שנה להיווסדו. אספנו עבורכם את מיטב התשובות של הרצות והרצים.

לכתבות נוספות בנושא:
תחל שנה וברכותיה: 6 טיפים איך להניע את השנה החדשה
האזינו: איך בוחרים נעלי ריצה והכל על פציעות כף רגל נפוצות
כך בין עבודה למשפחה, הצלחתי (בקושי) לדחוף אימון

מה הסיבה העיקרית בגללה התחלתם לרוץ?
באופן מפתיע, ירידה במשקל לא הייתה הסיבה העיקרית אלא דורגה רק במקום השני עם 12 אחוזים. 39 אחוזים השיבו שהסיבה שהחלו לרוץ היא לשמור על כושר ו-9 אחוזים העידו שהסיבה העיקרית היא הבריאות הנפשית. ולגבי הסיבה העיקרית שאנשים ממשיכים לרוץ? ובכן, 42 אחוזים ענו שהסיבה היא להמשיך לשמור על כושר, 18 אחוז ציינו את הבריאות הנפשית כסיבה ו-15 אחוז "כדי להמשיך לאתגר את עצמי"

באיזה גיל התחלת לרוץ?
יותר ממחצית מהמשיבים, 53 אחוז, ציינו שהחלו לרוץ אחרי גיל 30. ובפריסה מדויקת יותר – 21 אחוז החלו לרוץ לפני גיל 20, 26 אחוז בגיל 20 עד 29, 22 אחוז בגיל 30 עד 39, 17 אחוז בגיל 40 עד 49, 10 אחוזים בגיל 50 עד 59 ו-4 אחוזים החלו לרוץ אחרי גיל 60.

רבים מתחילים לרוץ אחרי גיל 30 | צילום: shutterstock

האם השתתפתם במרוץ תחרותי?
כאן התשובה מוחצת, 85 אחוזים מהרצים שנשאלו השתתפו לפחות פעם אחת במרוץ, כשיותר מ-70 אחוזים השתתפו במרוץ למרחק של 10 ק"מ.

כמה פעמים אתם רצים בשבוע?
המספר השכיח ביותר שציינו המשיבים היה 3, כאשר 35 אחוז מהרצים רצים 3 פעמים בשבוע. 21 אחוז רצים 4 פעמים בשבוע, 16 אחוז רצים פעמיים בשבוע, 12 אחוז 5 פעמים בשבוע, 9 אחוזים פעם אחת בשבוע, 5 אחוזים 6 פעמים בשבוע ו-2 אחוזים רצים כל יום.

מרחק הריצה הממוצע בשבוע
אמנם השאלה היא במיילים, אך אנחנו נתרגם לק"מ – 32 אחוז מהרצים מעידים כי גומעים בין 16.1 ל-30.6 ק"מ בשבוע, המרחק השכיח ביותר. 23 אחוז רצים בין 32.2 ל-46.7 ק"מ בשבוע ו-15 אחוז רצים בין 9.6 ל-14.5 ק"מ בשבוע. וכמה רצים יותר מ-80 ק"מ בשבוע ממוצע? ובכן, 3 אחוז בלבד מהרצים.

כמה קילומטרים אתם רצים בשבוע? | צילום: shutterstock

לבד או בקבוצה?
אחת השאלות המעניינות שנשאלו היא האם הרצות והרצים מעדיפים לרוץ לבד או בקבוצה. התשובה הייתה ניצח – 56 אחוז מהנשאלים העידו כי הם מעדיפים לרוץ לבד, 23 אחוז אוהבים לרוץ בצמד עם חבר/ה או בן/בת זוג ו-14 אחוז אוהבים לרוץ בקבוצת ריצה.

ההשפעה של הקורונה
גם ללא סקר לכל מי שרץ בפארקים ברור שהקורונה העלתה את כמויות הרצים בצורה ניכרת, אך הסקר מתקף זאת רשמית. 31 אחוז מהנשאלים החלו לרוץ במהלך הסגרים שנגרמו עקב המגיפה, או העלו משמעותית את היקף הריצה שלהם ביחס לכמויות לפני המגיפה.

גם הקורונה השפיעה | צילום: shutterstock

כמה זוגות נעליים קונים?
שאלה שתעניין מאוד את יצרני נעלי הריצה -יותר ממחצית מהנשאלים (57 אחוז) קנו לפחות שני זוגות נעלי ריצה בשנה החולפת, 26 אחוז קנו רק זוג נעליים אחד ו-17 אחוז לא קנו אף לא זוג נעלי ריצה אחד בשנה האחרונה.

איך עוקבים ומשתפים?
ברור לנו שאנחנו אובססיביים לגבי נתוני הריצה שלנו וזה מתבטא גם בסקר – 89 אחוז מהנשאלים עוקבים אחרי הריצה שלהם באמצעות אמצעי טכנולוגי כלשהו – 57 אחוז עושים זאת בעזרת שעון ריצה, 26 אחוז באמצעות שעון חכם ו-19 אחוז באמצעות הטלפון הסלולרי שלהם. 55 אחוז מעידים כי הם משתפים את הנתונים לגבי הריצות שלהם ברשתות החברתיות, כשבאופן די צפוי, 78 אחוז מתוכם עושים זאת באמצעות אפליקציית Strava.

מה באוזניים?
לא פחות מ-72 אחוז מהרצים מעידים כי הם רצים עם אזניות – 64 אחוז מאזינים למוזיקה, 31 אחוז מאזינים לפודקאסטים ו-12 אחוז מאזינים לספרים מוקלטים (ניתן היה לסמן יותר מתשובה אחת כמובן).

מה אתם שומעים בזמן ריצה? | צילום: shutterstock

מה אוכלים לפני?
האוכל המועדף על הרצות והרצים לפני אימון הוא בננה – 33 אחוז מהנשאלים ציינו אותה בתשובתם. 21 אחוז ענו דייסה ו-11 אחוז לחם עם ממרח כלשהו.

מה הכי מעצבן אותנו?
הרצים גם התבקשו לציין את הדברים שהכי מעצבנים אותם ברצים אחרים. גם כאן ניתן היה לסמן יותר מתשובה אחת והתשובה שסומנה הכי הרבה היא "כשרצים קרוב מדי אליי" – לא פחות מ-80 אחוז ציינו אותה! תחשבו על כך בפעם הבאה שתצאו למסלול. 78 אחוז ציינו… ובכן… הוצאת נזלת תוך כדי הריצה כדבר המעצבן ביותר (Snot Rockets), 74 אחוז ציינו יריקות של רצים אחרים.

לסקר המלא באתר Runner's World לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג