מרתון ברלין: שיא עולם מדהים לטיגיסט אספה; קיפצ'וגה ניצח בגברים

האתיופית, שעד לפני שנה היתה אלמונית, קבעה זמן של 2:11:53, שיפור של מעל לשתי דקות לשיא העולם הקודם מ-2019. הקנייתי ניצח בפעם החמישית בברלין, לאחר שקבע 2:02:42
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שיאנית העולם טיגסט אספה | צילום: טוויטר

במרתון ברלין שנה שעברה, אליוד קיפצ'וגה הגדול שבר את שיא העולם במרתון, בעוד שטיגיסט אספה, אז עדין רצה די אלמונית, ניצחה בזמן מרשים בקרב הנשים. היום (ראשון) השניים החליפו תפקידים: הקנייתי זכה בפעם החמישית בברלין, אבל לא איים על שיא העולם, בעוד האתיופית קובעת זמן כמעט בלתי נתפס של 2:11:53, שיפור של מעל לשתי דקות לשיא העולם הקודם של בריג'יד קוסקיי.

ניתוח מרתון ברלין: כך אליוד קיפצ'וגה שבר את השיא העולמי במרתון

לפני המרוץ, כל העיניים היו נשואות לקיפצ'וגה, אבל בסיומו הבמה היתה של אספה. האתיופית בת ה-29, שהגיעה לברלין שנה שעברה עם זמן שיא של 2:34:01, שיפרה את שיאה האישי ב-19 דקות, וקבעה את הזמן, שהיה אז, השלישי בטיבו בהיסטוריה.

הרצה שהתחילה את דרכה בכלל כרצת 800 מטר, לא השתתפה מאז שוב במרתון.  היום הריצה היתה מהירה מהרגע הראשון. בקילומטר ה-15 אספה ו-וורקנש אדסה ברחו לשאר המובילות, ואחרי זמן קצת אספה כבר היתה לבד. היא סיימה את מחצית הדרך בזמן של 66:20, והמשיכה להגביר קצב עד לזמן הסיום המדהים. שילה צ'פקירוי הקנייתית סיימה שניה בזמן של 2:17:47, ומגדלנה שאורי מטנזניה שלישית עם 2:18:41.

הזמן הרביעי בהיסטוריה

קיפצ'וגה התחיל את המרוץ מהר, ובמשך לא מעט זמן היה נראה שיש אפשרות שישבור את שיאו מהשנה שעברה, אולם הוא נחלש לקראת הסוף. זה אמנם הספיק לו לנצחון חמישי במרתון ברלין (ופעם אחת מקום שני), אבל הזמן שלו, 2:02:42, הוא "רק" הרביעי בטיבו בהיסטוריה. וינסנט קיפקמויי סיים שני, 31 שניות אחרי בן ארצו, וטדסה טקלה האתיופי סגר את הפודיום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג