אליפות העולם הראשונה במרוצי כביש יוצאת לדרך עם 7 ישראלים

לראשונה רצים חובבים יזכו לקחת חלק באליפות לצד רצי העלית בריגה, במקצים לחצי מרתון ו-5 ק"מ. גירמה אמרה: "מאמין שאפשר לשפר את המיקום באליפות הקבוצתית", טדסה גטהון: "מקווה לשפר את השיא הישראלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גירמה אמרה | צילום: Maxim Dupliy

לראשונה באתלטיקה העולמית, תיערך ביום ראשון הקרוב אליפות העולם במרוצי כביש בריגה, לטביה, אליה ייצאו גם 7 רצות ורצי נבחרת ישראל. בעבר, מ-1992 עד 2020, נערכה אליפות העולם בחצי מרתון, אולם לאחר שבוטלה ב-2022 בעקבות הקורונה (האליפות הייתה אמורה להיערך בסין), החליטו בהתאחדות האתלטיקה העולמית לשנות תפיסה ולהפוך את האליפות לפסטיבל גדול יותר.

לכתבות נוספות בנושא:
מרתון ברלין: שיא עולם מדהים לטיגיסט אספה; קיפצ'וגה ניצח בגברים
חצה את קו הסיום: מו פארח רץ את ריצתו האחרונה
היעד הבא: מארו טפרי ולונה צ'מטאי סלפטר ירוצו במרתון ניו יורק היוקרתי

כך, ייערכו במסגרת האליפות מרוצים לחצי מרתון ול-5 ק"מ ולמרחק מייל בכביש, כאשר לצד מקצי העלית ייערכו גם מקצים להמונים, שיוכלו להשתתף בהזנקה נפרדת מהרצות והרצים הבכירים, אולם ייהנו מאותם תנאים ומסלולים, ואף יקבלו בסיום מדליות השתתפות של ההתאחדות העולמית. כזכור, גם במשחקים האולימפיים בפריז כבר הכריזו המארגנים כי יערכו לראשונה מקצי מרתון להמונים, לצד מקצי המרתון האולימפיים.

מאור טיורי | צילום: פרטי

בזווית הישראלית המשלחת כוללת רצה אחת – מאור טיורי (לידר ירושלים), ושישה רצים – גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), טדסה גטהון (הפועל עמק חפר), שמואל אבוהאיי (מכבי ת"א) ובוקיאו מלדה (הפועל עמק חפר), שישתתפו בריצת חצי המרתון, ודרבה יהודה איילה (אתלטי הסמטה) ודרג'ה צ'קולה (הפועל עמק חפר) שייקחו חלק בריצה ל-5 ק"מ.

ריצת חצי המרתון היא גם תחרות אישית וגם תחרות קבוצתית. באליפות העולם הקודמת ב-2020 נבחרת ישראל לגברים דורגה במקום השביעי הכללי בתחרות הקבוצתית, ועל כן המטרה השנה היא להתברג במיקום גבוה יותר. אמנם ארבעה רצים מכל מדינה רשאים להשתתף, אך רק שלושת הזמנים של שלושת הרצים הראשונים הם אלה שנספרים לזמן המצטבר של כל נבחרת. הזמן המצטבר הנמוך ביותר מזכה את הנבחרת במקום הראשון.

טדסה גטהון, שיאן ישראל בחצי מרתון (במשותף עם מארו טפרי): "התחושה די טובה, הייתי במחנה אימונים יותר מחודש. אני מרגיש מוכן ומקווה להגיע להישגים גבוהים. שיא ישראלי חדש? זה מאוד תלוי איך הריצה תתפתח שם, קשה לדעת מה יהיה אבל אני כמובן מקווה לשפר את השיא".

טדסה גטהון ויוסף גזאצ'ו | צילום: איגוד האתלטיקה

גירמה אמרה, שנעדר מאליפות העולם בבודפשט בקיץ בעקבות סיבות אישיות, סיפר: "עשיתי הכנה טובה ואני בכושר טוב. זו גאווה לייצג את מדינת ישראל, אני אתן את ה-100 אחוז שלי כדי להתברג כמה שיותר גבוה". על התחרות הקבוצתית הוסיף: "הנבחרת היום עובדת בצוות אחד תחת שני מאמנים, גזאצ'ו יוסף וזוהר זימרו. כולנו מגיעים בכושר טוב ואני מאמין שאפשר לשפר את המיקום שלנו מהאליפות הקודמת".

התנאים על המסלול אמורים להיות טובים, כשהתחזית מדברת על כ-17 מעלות בשעת הריצה. גם המסלול עצמו שטוח לחלוטין, פרט לשני גשרים קטנים, מה שאמור גם כן לסייע לזמנים מהירים. הרמה של המתחרים גבוהה למדי, כולל אלופות ואלופי עולם, שאמורים להכתיב קצב מהיר במיוחד ולספק קרבות מרתקים על הזהב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג