בתחרות הראשונה שלה מאז הפציעה: מאור טיורי ניצחה ב-10 ק"מ בקולורדו

המרתוניסטית האולימפית, שהייתה אמורה להשתתף באליפות העולם שתחל בסוף השבוע, אולם נפצעה ברגלה במרץ, חזרה להתחרות ואף ניצחה בתחרות מקומית: "נתן לנו אינדיקציה טובה על מה אנחנו צריכים לעבוד בהמשך"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי אחרי הריצה בקולורדו | צילום: פרטי

בעוד עשרה ימים בדיוק, הייתה אמורה להתייצב האתלטית האולימפית מאור טיורי על קו הזינוק לריצת המרתון באליפות העולם בבודפשט. אלא ששבר בעצם המסרק בכף הרגל בחודש מרץ האחרון, מנע ממנה לקחת חלק באליפות ואילץ אותה להתחיל הליך שיקום ארוך. השבוע, היא התחרתה לראשונה מאז הפציעה ורצה 10 ק"מ בתחרות בשם Boulder Rez בקולורדו. ולא רק שהיא חזרה לרוץ, היא גם חזרה לנצח.

טיורי חצתה ראשונה את קו הסיום בזמן של 36:22 דקות וניצחה גם את טובי הגברים במרוץ המקומי. בסיום סיפרה לשוונג: "התחרות מקומית ודי קטנה ולכן בחרתי בה בתור התחרות הראשונה שלי על מנת לאמוד איפה אני נמצאת כשישה שבועות לאחר חזרתי לאימונים".

עוד היא מציינת: "המטרה הייתה להשתמש בתחרות ככלי אימוני ולתרגל יום תחרות, להתרגל שוב להרגשה וללו"ז של תחרות, על מנת שכשיגיע הזמן להתחרות בתחרויות גדולות, ההרגשה לא תהיה זרה אחרי כל כך הרבה זמן שלא התחריתי. אמנם התוצאה איטית בשבילי, אבל בהתחשב באופי התחרות, במדרך, במסלול, בגובה ובעובדה שרצתי לבד, אני חושבת שהשגתי מה שהייתי צריכה ממנה וזה נתן לנו אינדיקציה טובה על מה אנחנו צריכים לעבוד בהמשך".

מאור טיורי | צילום: פרטי

כזכור, טיורי ייצגה את ישראל פעמיים במשחקים האולימפיים – בריו ובטוקיו, שם הגיעה במקום ה-48 בתחרות. שיאה האישי במרתון עומד על 2:29:03 שעות, כשהקריטריון האוטומטי לפריז עומד על 2:26:50 שעות, אולם סביר כי גם הרבה פחות מזה, דוגמת שתי תוצאות באיזור 2:32-2:33 שעות, יעניקו לה את הכרטיס לפריז דרך הדירוג העולמי:. "המטרה הכי קרובה היא לעבור את מבחן הכושר על מנת להיכלל בנבחרת ישראל לאליפות עולם בחצי מרתון", היא משתפת: "ואחרי זה מרתון, שבהמשך נחליט איפה יהיה".

ואיך היא הרגישה בריצה? "היה כיף להרגיש שוב את ההתרגשות שיש לפני התחרות. חוץ מזה הריצה עצמה הייתה קצת מאתגרת. כתגובה ראשונית התבאסתי קצת מהתוצאה, אך תפסתי את עצמי מהר מאוד וכפי שאמרתי בהתחשב בכל הנסיבות הסתכלתי על זה בצורה חיובית. הכי חשוב בשבילי היה לעבוד על עצמי לקבל את התהליך ואת הנקודה הספציפית בה אני נמצאת בחזרה שלי לטופ. קצת קשה לא להשוות את עצמי לאיפה שהייתי (ואיפה שאהיה), אבל פה העבודה המנטלית נכנסת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג