היהודייה בת ה-16 שהיממה את צמרת השחייה העולמית

במשחה הבינ"ל ההשני שלה בלבד במים פתוחים, קלייר ויינשטיין הקדימה יריבות מעוטרות ומנוסות וניצחה את גמר סבב גביע העולם בפורטוגל: "פשוט ניסיתי להישאר מקדימה ולהחזיק מעמד". וגם: הסיום הדרמטי בדירוג הכללי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלייר ויינשטיין על ראש הפודיום | צילום: World Aquatics

קלייר ויינשטיין עלתה לתודעה של השחייה האמריקאית כבר לפני שנה, כשבגיל 15, הייתה שותפה לזהב של נבחרת ארה"ב באליפות העולם בבודפשט במשחה ל-4X200 חופשי. אתמול (שבת) בגיל 16 בלבד, היא כבר עשתה זאת בפני עצמה, כשניצחה את גמר הסבב העולמי במים פתוחים בפונשל, פורטוגל, והקדימה שחייניות מעוטרות ומנוסות ממנה בהרבה.

לכתבות נוספות בנושא:
עלתה ליגה: ניתוח השיא החדש של אנסטסיה גורבנקו ב-400 מעורב אישי
בלתי נגמר: פלטריניירי הבטיח מקום במשחקים האולימפיים בפעם הרביעית
הבעת אמון: ישראל תארח את גביע העולם בשחייה במים פתוחים ב-2024

ויינשטיין, יהודייה מניו יורק, נוהגת בשבועות האחרונים מאז 7 באוקטובר לשתף ברשתות החברתיות תכנים רבים בעד ישראל. היא הייתה אמורה להגיע להתחרות באילת, שם כזכור התחרות נועדה להיערך במקור, אולם בשל המלחמה, התחרות הועתקה לפורטוגל וגם שם היא הוכיחה את יכולתה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by USA Swimming (@usaswimming)

במשחה ל-10 ק"מ שנעל את הסבב היוקרתי, ויינשטיין המתינה בסבלנות 4 סיבובים (מתוך שישה), אך בסיבוב החמישי פתחה מבערים ולא הביטה לאחור. בעוד שאר השחייניות נאבקו זו בזו על המיקום לטובת הדירוג הכללי של הסבב, היא ניצלה זאת לטובתה עד תום וגרפה ניצחון בכורה בזמן של 1:56:54 שעות, 1:13 דקות מהשנייה, בטינה פביאן ההונגרייה.

בסיום סיפרה ויינשטיין: "זו רק התחרות הבינלאומית השנייה שלי במים פתוחים, אז רציתי לבוא ולתת את הטוב ביותר שלי, אני חושבת שעשיתי את זה. שחייה במים סוערים היא קשה בשבילי, אני רגילה לבריכה שם אין גלים. רק רציתי להישאר בקדמת הדבוקה המובילה ולראות מה המיטב שאוכל לעשות שם. אני לא כל כך טובה כשאני מתחילה מאחור וצריכה להתקדם ולעקוף, אז פשוט ניסיתי להישאר מקדימה ולקוות להחזיק מעמד".

עשירית ששווה עשרות אלפי דולרים
הקרב האמיתי היה, כאמור, אחרי ויינשטיין, כשהסיום הצפוף מהמקום השני ואילך גרר לא מעט דחיפות אל המצופים וסיום פיזי במיוחד. רק 1.9 שניות הפרידו בין המקום השלישי לעשירי באחת הסיומות הדרמטיות של השנים האחרונות. אוסאן קאסיניול הצרפתייה סיימה שלישית, אולם הדרמה האמיתית הייתה בקרב על הדירוג הכללי, כולל הבונוס של 50 אלף דולר למנצחת בסבב.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎World Aquatics‎‏ (@‏‎world_aquatics‎‏)‎‏

בסופו של דבר רק עשירית אחת הפרידה בין אלופת העולם לאוני בק הגרמנייה והאלופה האולימפית מריו שרון ואן רוונדאל הולנדית, שסיימו במקום השביעי והשמיני בהתאמה. זה הספיק כדי להעניק לבק את הזכייה בסבב עם 2,140 נקודות, 40 בלבד לפני ההולנדית.

מעניין גם אצל הגברים
גם אצל הגברים קיבלנו קרב איכותי במיוחד עם כל הצמרת העולמית, פרט להיעדרו של מתן רודיטי הפצוע. אלוף אירופה האיטלקי דומניקו אצ'רנצה ניצל את הגלים לטובתו וניצח עם 1:45:06.20 דקות, 5.5 שניות לפני ניק סלומן האוסטרלי.

סגן האלוף האולימפי קריסטוף רזובסקי ההונגרי סיים במקום השלישי, 9.3 שניות אחרי המנצח, והוכתר כמנצח של הסבב כולו, לפני האיטלקי מרצ'לו גווידי, כשדוד בתלהם סיים שלישי בניקוד הכללי. גרגוריו פלטריניירי, ימים ספורים אחרי שניצח באליפות איטליה בבריכה ונכנס לנבחרת האולימפית האיטלקית בפעם השלישית ברציפות, הסתפק במקום ה-11, 11 שניות אחרי המנצח. האלוף האולימפי פלוריאן וולברוק אכזב עם המקום ה-20 בלבד.

הזווית הישראלית
בהיעדרו של השחיין הבכיר של ישראל מתן רודיטי, כשגם השחיינית הבכירה אווה פביאן נאלצת להחמיץ את התחרות בשל מחלה, ויונתן אחדות פצוע גם הוא, ייצגו את ישראל שני שחיינים – עדו גל ועדן גירלואנצה. גל סיים במקום ה-70 מתוך 92 משתתפים בזמן של 1:51:58.5 שעות. גירלואנצה סיימה במקום ה-53 מתוך 79 משתתפות עם זמן של 2:12:19.7 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג